Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Akčný
  • Dráma
  • Horor
  • Krimi
  • Sci-Fi

Recenzie (646)

plagát

The Challenge (2023) 

Druhá polovica odohrávajúca sa už vo vesmíre je režijne, technicky a dramaturgicky zvládnutá celkom triezvo a asi aj realisticky, dobre sa nato pozerá a človek sa aj zabaví. Samozrejme sa divák nevyhne spomienkam a porovnávaniu s Gravitáciou, ale ako píšem tam to vôbec neškrípalo. Naproti tomu prvá polovica je režisérsky nezvládnutá, rejža chcel toho asi povedať príliš moc (zbytočne), keďže je film dlhý chcel tomu dať dynamiku ale namiesto toho dosiahol efekt neprehľadnosti v scénach a je to zostrihané jak videoklip na MTV. Prvá polovica chcela masívne skrátiť a vyrozprávať to iným  spôsobom a išiel by som na nekompromisné 4.

plagát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

Rozmýšľal som nad tým, či celý tento Snyderov prístup vlastne nie je jeho obchodná stratégia - ako dosiahnuť obrovskú sledovanosť tejto patlaniny. A síce, celé to tak moc doje8em, že každý, ale že fakt každý bude chcieť vidieť ako moc som to doje8al a veľa divákov ktorých by inak tento flik možno ani nezaujímal si ho budú chcieť jednoducho pozrieť. No neni to žúžo? O prvej hodine sa tu už toho popísalo hodne a nechcem to tu opakovať, takže druhá hodina je vlastne o čom... Zachary použil svoj priblblý príbeh (ktorý vlastne ani poriadne neexistuje)  a použil ho ako slabučkú barličku pre svoje orgastické vizuálne výstreky, svetelné meče, paintball streľba so svetielkujúcou farbou a neviem čo všetko ešte aby nalákal investorov a divákov na ďalší diel(y). Či sa mu to podarilo tak to už si asi preberie každý sám. Hrozná zlátanina...

plagát

Madame Web (2024) 

Nie úplne všetko by som spláchol do hajzlíku... takto, ten príbeh samotný nie je zle vymyslený a prinajmenšom začiatok resp. prvá tretina ma celkom bavila. Tam je zároveň aj vidno že režisérka S.J. Clarkson talent má, vie to divákom podať celkom pútavo, ale... napr. hlavná hrdinka objavuje svoju schopnosť vidieť krátky čas do budúcnosti a je to spracované skvele, lenže tento prvok začne režisérka nadužívať príliš často, stratí svoju údernosť a bum, je to otravné. Viac krát som tu v komentároch čítal o slabom vykreslení a podaní záporáka – súhlasím, 3 tínedžerky sú tu v podstate kuželky na bowling a Dakota Johnson... ako nie som si vedomý žeby som ju predtým už niekde videl, takže asi som ju videl prvý krát, ale ako herečka ma príliš nepresvedčila. Slabý výkon, mal som pocit že to celé podala hodne vlažne a keď vidíte že herec/čka „hrá“ je to zle. Navyše film prichádza v čase maximálnej únavy z komixového sveta (hlavne marvel) takže Madam Web chytla spodok sínusoidy a tak všetko dohromady, je to v pytli.

plagát

Konštelácia (2024) (seriál) 

Constellation/Confusion seriál je v zásade dielko, kde hlavnou premisou je kvantová fyzika a alternatívne reality (jedna častica môže zároveň existovať aj neexistovať zároveň) o ktorej vedia  diváci a aj tvorcovia tohto serošu zhola prd a je umiestnená do atraktívneho prostredia vesmíru (vesmírnej stanice ISS). V tomto prípade sa našťastie nezvrtol celý koncept po prvej časti na riešenie medziľudských a rodinných vzťahov natotálku (aj keď si toho diváci užijú hodne teda) a scénár sa aspoň ako tak drží aj v rovine sci-fi aj mystiky, rejžom sa vcelku darí prepašovať tam nejakú atmosféru a osobne som bol celkom zvedavý ako to celé dopadne. Spočiatku nie,  ale neskôr ma celkom bavila postava Buda/Henryho Calderu a.k.a. Buzz Aldrina a samozrejme sa nevyhneme scénam, o ktorých bez pochyby viete, že ste ich už videli inde. Úplne ale že fakt úplne posledný záber/scéna poslednej časti, tak tam ozaj neviem... či bolo lepšie to vynechať alebo nie, ale štvrtú tam jednoducho vybalím pretože jednooký je medzi slepými kráľ. Druhú sériu neočakávam.

plagát

Kluk spolkne vesmír (2024) (seriál) 

Prekvapivo pozerateľná, pohodová vecička z Austrálie, ktorá posiela Holywoke do prdele. Prvé 4 diely keď je Eli ešte fakan ma bavili viacej, na čom má zásluhu aj výber herca do jeho úlohy a ani nebolo  úplne jasné kam sa nakoniec seroš uberie. V zásade ma k nemu priviedla mysteriózna linka v oficiálnom texte netflixu: „V tajné místnosti pod svým domem zvedne Eli Bell červený telefon...“, čož sa tam síce stane, ale je to nepotrebná  barlička ktorá aj tak nakoniec vyšumí doprázdna bez vysvetlenia. V posledných 3 dieloch dochádza k časovému posunu,  Eli zostarol o 4 roky a pôvodného herca nahradil starší, čo v ponímaní hereckých výkonov nebola katastrofa, ale príbeh samotný sa  spolu s ním stáva „dospelejší“, realistickejší ale aj  fádnejší a menej zaujímavý. Kolem a kolem po dlhšej dobe seroš, ktorý ma od začiatku vtiahol nielen svojím príbehom, ale aj postavami a je na ňom vidieť a cítiť, že sa mu venovali ľudia s láskou k filmu, čo sa už dnes dá vo fachu povedať len o málokom. Palec hore k protinožcom, len tak ďalej. PS: Prečo sa dnes všetky filmy a seriály začínajú v minulom storočí? V 70,80-kach sa skončil svet a ideme v limbe či čo?

plagát

Lesní rituál (2017) 

Partia štyroch anglánov sa vyberie kempovať do Švédskych lesov potom, ako sa jeden z nich  stane svedkom nečakaného prepadnutia obchoďáku a následnej lúpežnej vraždy svojho priateľa/kolegu, pri ktorej úplne zamrzol. Akonáhle sa partička dostane do lesa sa atmosféra stáva hutnejšou s každou pribudnutou minútou a flik  ozaj dobre pracuje s premisou „niečo nás tam pozoruje/sleduje a my nemáme šajna čo to je“. Ako sa neskôr začnú halucinácie hlavnej postavy z prepadnutia v obchode, tam som sadol na lep tvorcom a mal som záver jasný – na koniec sa chlapík preberie z kómy v nemocnici s fačom na hlave a kamera pomaly odchádza od jeho tváre smerom k zapadajúcemu slnku za tónov melancholickej hudby. Nesprávne. Ale zas na druhej ruke, záver ktorý si zvolili filmári mi teda tiež zrovna moc nesadol a úprimne som si istý, že im nevyšiel tak, ako sami predpokladali – je to ako ísť z -50° atmo na +10° atmo čo tomuto kúsku najviac zráža body. Odhliadnuc od toho všetkého je to ale slušne prevedená práca málo známych mien a tvárí, ktorú ale prekvapivo videlo (hodnotilo) na tejto databázi relatívne slušné klbko divákov (zatiaľ 6752).

plagát

M3GAN (2022) 

M3gan je úžasným vodítkom a zároveň aj potvrdením súčasného stavu západnej spoločnosti na ceste do pekiel bez návratu (vzťah alebo chovanie sa rodičov k deťom a naopak – deti si môžu robiť čo sa im zachce a v prípade potreby aj prefackovať rodiča a ak to nepomôže tak aj kopačku do hlavy, a naoplátku im rodičia môžu masochisticky zdôvodňovať, že je lepšie ich kopnúť do zubov než do oka, lebo predsa len bez dvoch zubov sa žije ľahšie ako bez oka). Ďalej je M3gan úžasným návodom ako uspieť v dnešnom svete  obchodu a start-upov výrobou „hračky“ pre deti s minimálnymi nákladami (titánová kostra alá terminátor) ale zas chápem, že inak by si tvorcovia svoj koncept fliku neobhájili. Mimo to sa jedná síce o nijak zvlášť zaujímavý alebo originálny výtvor, ktorý nemá čím nadchnúť, na druhej strane to nenudí, občas to vyčaruje na tvári úsmev a keď nič iné, tak chucky-like-Megan-face vám na chvíľu v kebuli zostane.

plagát

Indiana Jones a Nástroj osudu (2023) 

Prvá a posledná štvrtina filmu sú luxusné! Druhá a tretia mierne povedané slabšie až priemerné, ale celkový dojem to nepokazilo a k poslednému Indymu s Fordom sa niekedy rád vrátim. Jo, a... James Mangold za posledných 10 rokov toho veľa nerejžoval ale s tým čo tam má (Wolverine, Logan, Le Mans 66, Indy 5), plus ešte jeden takýto podarený flik a dávam si ho to topky.

plagát

Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023) 

Takže Zacharymu bolo umožnené natočiť si svoj sen a predsa, sklamanie je dosť veľké. Vizualizácia je síce pekná a veľa scén  je katalógových ale to sa už predtým podarilo viacerým rejžom a podobne ako ich fliky, aj tento  už čoskoro zapadne prachom. Pretočiť  stokrát videný príbeh s inými hercami a v inom prostredí  tak to podľa mňa nebol správny smer,  rejža si mal radšej zaplatiť nový, originálny scenár a skúsiť si vytvoriť ten túžobný, vlastný (filmový) vesmír s možnými franšízami  od piky. Napr. Villeneuve dokázal  vdýchnuť  do novej Duny niečo svoje, niečo osobité a pre mňa až hypnoticky zaujímavé ale nič z toho  som v Zakových 7 samurajoch ani nenašiel  ani nevidel (teda až nato, že sa to odohráva vo vesmíre a povinné zastúpenie všetkých farieb). Scenár je vyčpelý, dialógy nezaujímavé až detinské,  príbeh nudný, záporáci vylúdia na divákovej tvári  skôr úsmev než rešpekt a vzhľadom na očakávania sa neviem prinútiť ani k tej tretej.  Podarila sa už spomínaná vizuálna stránka a aj  casting sa  celkom dal, ale úprimne, už z traileru som cítil prieser. Ako filmový fanúšik si druhý diel a Zakyho cut si síce pozriem, ale veľké očakávania ako pri ohlásení tohto projektu už nemám.

plagát

Pád domu Usherů (2023) (seriál) 

Flanaganova štylizácia je ako vždy ľahko rozoznateľná podobne ako filmy Guillerma del Tora a aj v tomto prípade sa jedná skoro až o jeho podpis. Lenže teraz neviem či to Flanagan robí zámerne alebo to inak ani nevie. Budiž, nech, je to jedno, ale ak bude takto pokračovať ďalej, jeho trademark sa stane synonymom opakovateľnosti, a to či už stále rovnaký námet, stále rovnakí herci alebo stále rovnaké spracovanie. Bez ohľadu na napísané ma to predsa len bavilo a aby som bol presnejší viacej asi tak od polovice seriálu, celkovo je na tom vidieť kus roboty a aj zápalu asi celého filmového mašaftu. Mike sa rozhodne pevne drží kopyta a nechodí zbytočne dookola, takže seriál je časovo a epizódami dobre vyvážený, vata minimálna, dej nenaťahovaný. Maximálne zaujímavá je postava Carly Gugino, ale aj samotná Carla, ktorá ešte stále dokáže v chlapovi vzbudiť príjemné  predstavy. Seriál zameraný z väčšej strany iba na jej postavu by som  rozhodne uvítal a kvôli nej a poslednej epizóde som sa rozhodol prihodiť štvrtú.