Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Komédia
  • Dráma
  • Akčný
  • Krimi
  • Animovaný

Recenzie (311)

plagát

Modrá až na kost (2021) (seriál) 

Jediný, kto prežije viac ako Han So-hee je snáď len Bruce Willis, ale aj tak som to celé zožral rýchlo ako už dlho nič.

plagát

Hra na oliheň (2021) (seriál) 

Squid Game nie je najlepší kórejský seriál tak, ako Parasite nie je najlepší kórejský film. Som ale rád za obrovský hype, ktoré oba vyvolali. Kórejská kinematografia si to za posledné dve desaťročia totiž jednoznačne zaslúži. A ešte ma to aj naozaj veľmi bavilo!

plagát

Yeomlyeok (2018) 

Veľmi dobrá základná myšlienka prevedená do nie veľmi podareného príbehu. Na konci až s pocitom, že tá myšlienka bola trochu (dosť) premárnená. 65%

plagát

Pinokio (2014) (seriál) 

Trošku moc uplakané, ale inak v každom smere stojace za to. Popri knihe Reportér od Haileyho najlepšie zobrazenie tele-novinárčiny aké som videl, a že tá práca ľahká nie je...

plagát

Roboti aniya (2017) (seriál) 

Toto bolo tak sladučké, že to prinieslo nový spôsob vyvolania inzulínovej rezistencie s následným diabetom. Ale milé. Väčšina scén až nepekne okato účelová a ich účelovosť sa dala prečítať aj na epizódy dopredu. Ale stále veľmi milé. Námet dokonalý a viem si ho predstaviť aj v oveľa realistickejšom a výraznejšie dark ladenom prevedení. Už dlho ma od začiatku nič tak neupútalo námetom a celkovo som to dopozeral asi v all-time rekordnom čase. Čisto subjektívne milá oddychovka s krásnymi ľuďmi a ešte krajším robotom. Posledné dve časti som už strihal meter ako na vojne, ale dalo sa to prežiť a napriek polavenému tempu v závere to nechalo dobrý dojem - ak som ešte nespomenul, bolo to milé. Jediné, čo nechápem je, ako môže mať niekto také pekné zuby, ako hlavná dvojka tu...

plagát

Vagabond (2019) (seriál) 

Najočakávanejšia kdrama roku 2019, na ktorú sa čakalo vyše roka a keď mala v máji konečne vyjsť, opäť ju presunuli (fakt dik, Netflix). Začalo to pekne zhurta a slzičky upadli už v prvých dvoch epizódach. Herecké obsadenie do posledného prítomného na jednotku na čele s mojou milovanou Suzy - ázijskou Audrey Hepburn, a som rád, že ňou nie je len mimo plátna, ale hereckou úrovňou aj na ňom. Výprava fantastická a veľkým plusom je, že konečne to nepripadalo ako príbeh z uzavretého sveta Kórei, ale malo to medzinárodný nádych s cieľom byť seriál na svetovej úrovni. A to sa mu postupom epizód celkom darí, napriek prítomnému klasickému klišé "armáda profesionálov prehráva v súboji s obyčajným chlapíkom, všetci naokolo umierajú, len on nič." Napriek tomu človek hltá jednu epizódu za druhou, najmä vďaka dobrému scenáru a už spomenutým hereckým výkonom nielen hlavnej dvojky, ale každého zúčastneného. Čo si týka climaxu, osobne by som bol radšej za staré dobré "menej je viac" - keby to skončí epizódou číslo 13 s objasnením pôvodného cieľa a nejakým pekným finishom a tým by to zhaslo. Prehlbovanie príbehu, robenie ho komplexnejším a otváranie dverí, ktoré ukážu ďalších 100 zamknutých nie je dobré znamenie, ak vám zostávajú 3 epizódy času. A to sa aj naplnilo, posledná epizóda vôbec neprišla ako posledná, skôr ako jedna z radových, ktorá necháva cliffhanger na ďalšiu časť a zo spomenutých dverí zostalo neotvorených asi tak 98. Autori povedali, že to písali s druhou sériou v mysli, ale také niečo sa nerobí, ak nemáte druhú sériu istú a ak k nej nedôjde (čo je môj osobný názor), tak tento "záver" je celkom fiasko a celkom výsmech. Prekvapuje to o to viac, že seriál je kórejský - vec, čo si najviac vážim na ich produkciách je, že vždy vedia kedy je toho akurát, dynamicky vyvážené a namiesto nudných naťahovačiek na 3 a viac sérií s priemerným výsledkom urobia sériu jednu a vynikajúcu. Tu sa vzhľadom na "záver" tak nestalo a nakoľko až po odvysielaní uviedli, že sa bavia s hercami, či náhodou nemajú voľno na druhú sériu, obávam sa, že sa ani nestane. A mám taký blbý pocit, že v tom celom má tak nejak prsty Netflix, ktorý seriálu pravdepodobne viac ublížil ako prospel (už naťahovačky o premiéru boli čudné). Seriál po 13. epizódu pre mňa na jednoznačne 5*, po 16. epizóde - ak nepríde séria číslo 2, tak na 3*. Ak príde, na základe jej kvality určite prehodnotím. Zatiaľ to teda dáva 4* so zmiešanými pocitmi kvality na jednej strane a - optimisticky verím, že dočasného - finálneho sklamania. Ak aj druhá séria príde, nebude to skôr než o 2-3 roky a už len kvôli tomu bol tento záver "shitty". Ale pre Suzy odpúšťam. ;)

plagát

Himssen yeoja dobongsoon (2017) (seriál) 

Do Bong-sun je ideálny príklad námetu, kde som si povedal "že mne sakra nevie napadnúť niečo takéto". Supersila u útlej žienky akou je Park Bo- the cuttiest woman in Korea - Yeong funguje nenormálne dobre a z toho jej štandardného "cute" to povyšuje ešte na vyšší level. Priebeh a príbeh dobrý, zápletka so záporákom na jednotku. Miestami zbytočné odbočky do slepých dejových liniek a nie je mi celkom jasné, či to bola vec naplnenia 16 epizódovej kvóty, alebo som príliš zo západu na to, aby som dané odbočky pochopil (a ocenil). Ohňostroj z výbušniny je something else. 12 epizód čistého napätia, cuteness overload a viac ukážok sily Bong Bong by som ocenil viac ako viac-menej rozvlečených 16 epizód, kde som miestami naozaj myslel, že sa to do finálne nedokope. To ale prišlo a pekným koncom aj pripravilo na možný spin-off s možnou dvojnásobnou akciou. Chémia bola veľmi dobrá, nakoľko Hyungsik bol vraj (nielen) počas natáčania do Bo-yeong. Veď kto by aj nebol, že...

plagát

Viděl jsem ďábla (2010) 

I saw the devil ide z priemerných 3 hviezd, ktoré by inak dostal, na celých okrúhlych 5* kvôli jednej veci - je to natočené tak, že človek má pri sledovaní pocit, že by sa to mohlo celé ako to je pokojne stať niekde v susednom, ba dokonca vo vlastnom meste - až tak je to reálne. Po dopozeraní zanechá s pocitom, že aj keď sa niečo také vo vašom meste nikdy nestalo, vždy sa stať može. A to mrazí. Oldboy Min-sik Choi je herecky na úrovni svetovej špičky a zaslúži si svetové uznanie.

plagát

Old Boy (2003) 

Oldboy je v prvej trojke kórejských filmov, ktoré mi napadnú, keď niekto neverí, že aj oni vedia robiť filmy a že to vedia naozaj dobre.

plagát

Óda na mého otce (2014) 

Na hĺbku, ktorú to chcelo poňať to bolo miestami trochu povrchné, napriek tomu to vskutku obdivuhodne veľa ukázalo a hlavne povedalo.