Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Krimi
  • Komédia
  • Životopisný
  • Akčný

Recenzie (137)

plagát

Bastard (2023) 

Filmový príbeh je založený na postave Ludwiga Kohlena – dánskeho kapitána a jedného z prvých pestovateľov na jutskom vresovkisku, ale nájdeme v ňom aj mnoho vymysleného na základe románu z roku 2020. To však divákovi nemá prečo vadiť, režisér a scenárista Nikolaj Arcel namiešal skvelý koktejl severskej historickej drámy z netradičného prostredia, ktorá má najmä v prvej polovici pomalé tempo, nechýba pár srdcervúcich momentov, ale ani štipka okázalej surovosti. Absolutórium si zaslúži fantastický Mads Mikkelsen. Treba vidieť :)

plagát

Temný prípad - Nočná krajina (2024) (séria) 

Uff, jeden z najuznávanejších (právom) krimi seriálov sa zmenil na poriadnu frašku. Odchod tvorcu a hlavného scenáristu Nica Pizzolata sa ukázal ako kľúčový, pretože štvrtá séria True Detective je mega prúser. Pri prvej časti sa človek musí veľmi premáhať, aby to dopozeral, neskôr sa to predsa len zlepší, ale je tam more viditeľných nelogickostí a hlavne, príliš veľa nereálneho nadprirodzena, ktoré pôsobí komicky. Jodie Foster exceluje, ale nedokáže to zachrániť. A to rozuzlenie. Sorry, tu sa toho veľa nepodarilo. Dve hviezdičky už hádam len z nostalgie. P.S.: Nie som si istý, či chcem vidieť piatu sériu, ktorá je opäť z dielne Issy Lopéz.

plagát

Metóda Markovič: Hojer (2024) (seriál) 

Pri prvej časti som si povzdychol, ako som si nasral do huby, pretože už dávnejšie som sa zaprisahal, že z dielne Voyo už naozaj nič. Hrozne cítiť podobnú „voyo atmosféru“ a najviac mi vadí tá kamera. Našťastie samotný prípad Láďu Hojera je nesmierne zaujímavý a najmä jeho predstaviteľ Petr Uhlík podal neskutočný výkon (vďaka jeho herectvu ste na vážkach, či s Hojerom treba súcitiť alebo nemať zľutovanie). Blysol sa aj Petr Lněnička ako Jiří Markovič. Mimochodom, samotný Markovič na tomto seriáli spolupracoval, ale premiéry sa už nedožil. Tiež bolo zvláštne sledovať Dana Heribana v jeho poslednej úlohe, keďže nečakane zomrel ku koncu natáčania. Viacmenej ide o konverzačnú kriminálku, ale nemôžem sa zbaviť dojmu, že mi to pripomína Mindhunter, takže keby to nebolo na základe skutočných udalostí, dalo by sa namietať, že tvorcovia sa až príliš inšpirovali práve týmto seriálom. Potešili skutočné zábery, ktoré sa občas v seriáli mihli. A tvorcom slúži ku cti, že sa snažili čo najvernejšie držať skutočnosti (rekošntrukcie Hokejorových vrážd, Hojerova hlava na pleci vyšetrovateľa Markoviča, že sa Hojera snažil Markovič vziať domov a podobne). V poslednej časti vadí to nepochopiteľné preskakovanie medzi vypočúvaniami Hojera a Tekverka. A brutálne človeka irituje, že takmer všetci neustále - ale ozaj neustále, fajčili. Za mňa 7/10 a slabšie 4 hviezdy. P.S.: Ohlásené sú aj ďalšie série, osobne som zvedavý na Spartakiádového vraha.

plagát

F1: Touha po vítězství - Série 6 (2024) (séria) 

Už sa stalo akou si rutinou, že pred štartom novej sezóny F1 nám Netflix ponúkne pohľad do zákulisia tej predošlej. Pre fanúšikov F1 povinnosť, avšak ten, čo sleduje kráľovnú motoršportu pozorne, sa zas až tak veľa nového nedozvie (opäť). Akurát bol zaujímavý pohľad do vnútra tímu Alpine. Aj keď ste vedeli, že jazdci Ocon a Gasly nikdy kamaráti nebudú, bolo super, že tvorcovia objasnili príčinu ich „nemusenia sa“ z minulosti a zamerali sa na tento ich vzťah-nevzťah detailnejšie. No, jedným dychom dodám, že 2 časti venované práve Alpine bolo až príliš. Zastúpenie v tejto sérii vôbec nemá tím Alfa Romeo (Zhoua nevidieť ani raz, Bottasa raz – ak sa nemýlim), čo je úplne na škodu. Potešilo detailnejšie rozobratie návratu daniela Riccirada, inside zábery z Mercedesu a Ferrari, aj keď pri rozhovore Lewisa Hamiltona s Totom Wolffom bolo hrozne vidieť, aké je to všetko pripravené kvôli dokumentu. A to sa dá pozorovať vo viacerých momentoch, že to je všetko pripravené a nastajlované. A to je škoda, pretože už to stratilo čaro nepoznaného najmä z prvých dvoch sérií. Opäť zamrzelo, že štáb Netflixu bol len na niekoľkých veľkých cenách ku ktorým sa vraciame, ale tentokrát boli zobrazené aj podstatné momenty sezóny, aj keď len prostredníctvom záberov z pretekov. Taktiež by sa dalo zamerať oveľa viac ne prekonávanie Maxových rekordov, to by však musel Verstappen súhlasiť s natáčaním. Opäť tu máme príjemné navnadenie na sezónu, za mňa slabšie 4 hviezdy.

plagát

Napoleon (2023) 

Rozhodne ide o zaujímavý snímok, ale očakávania mal zrejme každý väčšie. Opäť máme čo dočinenia s poctivým audiovizuálnym dielom, premakanými historickými bitky (našťastie tam ich nie je úplne veľa). Vynikajúci Phoenix (jeho postavy ma bavia od roku 1998), zdatne mu sekunduje aj Vanessa Kirby (aj keď jej podoba je na míle vzdialená od skutočnej Jozefíny), no celkovo sa film najviac zaoberá vzťahom Napoleona ku svojej láske Jozefíne. Chýba tam viacero politických kontextov pre začatie bitiek, pre cisárovu obľúbenosť medzi francúzskym ľudom. Všetko je len povrchne naznačené (napríklad aj milenecké úlety Jozefíny) a nič nedotiahnuté do konca, bez väčších emócií, aj keď uznávam, že zrejme toho divák viac dostane v nezostrihanej 4-hodinovej verzii. Príbeh celkovo nefunguje, je dosť chaotický a divák má problém zorientovať sa v historických udalostiach. Podľa rôznych dostupných materiálov sa aj dosť vymyká realite a je tam mnoho nepresností. Stačí sa pozrieť na sexuálne hrátky Napoleona so svojou manželkou: Tu sa ho Scott snažil vykresliť zrejme ako úchylné monštrum, ktoré nebolo v posteli nič moc, lenže milostné listy cisára svojej milovanej dokazujú opak. Taktiež je na škodu, že Scott nemyslel aj na čas a prakticky v horizonte viac než 15 rokov sa nemenil ani Napoleon a ani Jozefína (v čase úmrtia mala 50 rokov). Pri všetkej úcte k Ridleymu Scottovi, ktovie, či už toto nebolo pre neho už veľké sústo. Predsa len Gladiatora natočil pred 23. rokmi. P.S.: A nie, tú nezostrihanú viac než 4-hodinovú verziu vidieť nechcem.

plagát

Vzteklina (2018) (seriál) 

Veľmi milé prekvapenie. Tvorcovia si zvoli naozaj zaujímavú tému besnoty, ktorú zasadili do nádherného vidieckeho prostredia, okorenili miernou dávkou mystery, vraždami, pohrali sa s atmosférou, aby to v závere prepojili s históriou a krivdami z konca druhej svetovej vojny. Možno je trošku na škodu, že počiatočný problém s besnotou mierne vyšumí a je tam napchaných až príliš veľa zápletiek, ale drží to pokope. Nájde sa tu pár nevydarených vecí, zamrzelo aj to, že od druhej, prinajhoršom tretej časti, je vrah rozpoznateľný, aj keď neviete prísť na motív. Našťastie pri rozmotávaní to všetko do seba veľmi pekne zapadá. Nadštandardná česká kriminálka. P.S. Úvodný klavírny motív v znelke mi až náramne pripomína titulný song z dnes už severskej kriminálnej klasiky Bron. A neviem prečo, Vzteklina vo mne mierne evokuje ďalší seriálový skvost od bratov Čechov - Pustina.

plagát

Bod obnovy (2023) 

Sci-fi žáner v podstate nemám rád, výnimku tvoria príbehy o cestovaní v čase, ale spracované uveriteľne a skôr do minulosti ako budúcnosti. Ak mám pozerať sci-fi, musí ma zaujať dej a Bod obnovy vyzeralo na prvú poriadne lákavo. Hneď na úvod treba podotknúť pre mňa najzásadnejší fakt. Na tú, že je to český snímok, tak klobúk dole. A tu je asi povedané všetko. Aj negatívne a aj pozitívne. Jasné, nie som odborník na sci-fi žáner, ale nemyslím, že takto prepracovaný film v tomto odvetví Česko niekedy urobilo. Na druhej strane mi však vadilo mnoho absurdít (najmä dej sa mal pri všetkých vymoženostiach budúcnosti pohybovať nie v roku 2041, ale ešte trošku ďalej v budúcnosti). Dej bol až príliš pritiahnutý za vlasy, aj keď potenciál to malo (za mňa oveľa väčší), len navôkol tá futuristická Praha, to hlasom ovládané auto, ktoré samé šoféruje, pohybovanie sa na obrazovke s dokumentmi len tak, keď hýbete prstom vo vzduchu... Našlo by sa toho oveľa viac, čo mi vadilo.  Ale uznávam, nie som cieľovka. Preto bude aj také hodnotenie odo mňa. Chýba mi tam väčšie posolstvo, že jednoducho, máme len jeden život, žiadne obnovy, zálohy a podobne. A sci-fi už na dlhšie nepotrebujem vidieť žiadne, heh. Potešili ale herecké výkony, Milan Ondrík patrí momentálne ku slovenskej hereckej špičke, o tom niet pochýb.

plagát

Metaloví lordi (2022) 

Ako metalového fanúšika ma potešil ďalší film o našej milovanej muzike. Síce je plný klišé a je najmä pre tínedžerov, ale je to oddychovka an jedenkrát. Musím však upozorniť, že od komédie to má ďaleko. Je to skôr hudobno-romantický film. A hudba vo filme znie veruže parádna. Martell je dobrý herec, ale až tak som mu ten metal neveril. Potešilo, že sa vo filme mihli skutočné hudobné hviezdy Scott Ian (Anthrax), Tom Morello (Rage Against the Machine, Audioslave), Kirk Hammett (Metallica) a Rob Halford (Judas Priest). Ak sa bavíme o filmoch o metale, oveľa viac ma bavil Hevi Reissu a topka za mňa bol islandský Málmhaus aka Hlava plná metalu.

plagát

Těla (2023) (seriál) 

Sci-fi žánre príliš neobľubujem, ale akonáhle ide o cestovanie v čase (pokiaľ to nie je úplné fantasy), siaham po tom všetkými desiatimi. Viacerí v komentároch spomínajú paralelu s Dark – úplne oprávnene, a veruže, nevyhnem sa tomu ani ja. Silno cítiť inšpiráciu práve týmto seriálom, vďakabohu, že Bodies neskĺzlo do takého chaosu, ktorému chýba akákoľvek logika, ako tomu bolo neskôr v Dark. SPOILERY: Až okaté bolo, keď hlavná postava dokonca použila slovné spojenie „tik-tak“. Celkovo je Bodies príjemným prekvapením, kde sa prelínajú 4 časové línie. A aj keď sa zdá, že hlavnou záhadou bude záhadná mŕtvola muža, ktorú vyšetrujú štyria detektívi v štyroch rôznych rokoch, tá pointa prejde pomaly do úzadia. Zo všetkých časových liniek (1890, 1941, 2023 a 2053) ma najmenej bavila tá posledná v budúcnosti a najviac zrejme tá prvá z 19. storočia. Som rád, že sa celý príbeh nerozsypal a neprestal dávať logiku, s pribúdajúcimi časťami všetko do seba zapadlo. Tvorcovia vsadili na menej známe tváre, čo považujem za výhodu. Hviezdou bol Stephen Graham (tradične skvelý a vrcholne nesympatický) a taktiež aj izraelská hviezda Shira Haas (Unorthodox), tiež mi jej postava Iris Maplewood k srdcu neprirástla. Azda najviac mi sadli Kyle Soller ako Alfred Hillinghead a Synnove Karlsen ako jeho dcéra Polly. Mnohí tu tiež spomínajú tradičnú Netflix „LGBT propagandu“, priznám sa, že nachvíľu mi to pri gay zápletke tiež napadlo, že to mohlo ostať aj bez toho, ale na druhej strane, malo to svoje opodstatnenie kvôli tomu, aby inšpektora Hillingheada mohol Mannix/Harper vydierať. Oplatí sa pozrieť aj ľuďom, ktorí sci-fi neobľubujú :)

plagát

Ferrari (2023) 

Enzo Ferrari – zakladateľ azda najikonickejšej automobilovej značky by si zrejme zaslúžil oveľa rozsiahlejší a výpravnejší životopisný snímok, ako len zlomok jeho života - rok 1957. Kto čaká akčný autíčkársky film, bude tiež vedľa. Je to prepracovaná dráma (silné momenty, v ktorých sa Enzo a jeho manželka Laura každý po svojom vyrovnávajú so stratou jediného syna Dina), kde sa objavia aj pretekárske scény, avšak hlavne smrteľné nehody pôsobia príliš komicky, sorry, ale tie efekty sa ozaj nevydarili. Celkovo je to ale pútavý film, kde sa človek dozvie o Enzovi aj niečo nové, aj keď sa už objavovali hlasy, že sa úplne nedrží reálií. Toto však zhodnotiť neviem. Enzo bol svojím spôsobom „blázon“ a často ho obviňovali, že ide aj cez mŕtvoly, čo sa snažil v tomto filme ukázať aj Michael Mann. Adam Driver nepatrí medzi mojich obľúbencov, ale úloha Enza mu sadla. Pre fanúšikov Ferrari a F1 povinnosť. P.S. Film videný v kine.

Ovládací panel
5 bodov