Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Dokumentárny
  • Animovaný

Obľúbení skladatelia (10)

Ennio Morricone

Vládca orchesteru, dominantná hudobná celosvetová osobnosť! To, ako pracuje s rôznymi nástrojmi, ako ich tieňuje do jednej melódie a ako správne vytiahne všetky tromfy tam kam je to nevyhnutné... Milujem všetky jeho "soundtracky" (viem, že ten názov neznáša), aj viem ktoré majú aké postavenie, ale čo ma nesmierne chytilo a prekonalo jeho "neohrozené" klenoty, sú najsmutnejšie časti z filmu - MISIA.

Bernard Herrmann

PSYCHO (1960), VERTIGO (1958).....Stačí?? Tieto zmieňované diela patria k najoriginálnejším soundtrackom. Psycho ako neskutočne temný,hrôzostrašný motív a Vertigo obsahuje hneď niekoľko hudobných dejstiev so silným snovým, mysterióznym podmazom. A s vôbec najlahodnejšou romantickou hudbou Scene d´Amour (absolútne rovnaký vírivý, točivý zvuk, akým je samotný portrét filmu). No skrátka multitalentovaný, nehorázne skvelý muzikantský dirigent. Predbehol svoju dobu. Viac v mojom príspevku: http://www.9em.sk/filmova-hudba-bernard-herrmann/

Max Steiner

Akoby prvý prominentný filmový básnik počnúc koncom nemej éry až po druhú polovicu 20. storočia. Mám ho rád nielen za hudbu, ale aj vo veľkých klasikách, ktorým dal prednosť. Napríklad komplexná hudba a klasická záverečná pieseň zo SEARCHERS sú absolútnym vrcholom. Orchestrálna práca Tara theme z GONE WITH THE WIND je dodnes vo svojich meradlách neprekonateľná. Viac: http://www.9em.sk/filmova-hudba-max-steiner/

Jerry Goldsmith

Perfektne mi sedia jeho dobrodružné (Planet of the Apes), vypäté tykania (The Edge, Mulan), napínavé "zrýchlováky" (Rambo), ktoré ma posadia vždy do kresla s nemým úžasom. A k tomu vedel vytvoriť dokonalé stiesnenú atmosféru v experimentálnych kreáciach (Alien či The Omen) a vlastne všetko podstatné za celé tie dlhé roky sa točilo okolo neho. Celkovo ale kraľuje podľa môjho názoru jazzová noir-ka Chinatown, ktorá ale obsahuje všetky majstrove dovednosti (napätie, kľud, bezmocnosť, elegancia... ideálna do auta). Jeden z tých najpílnejších skladateľov... Mnou napísaná rekapitulácia jeho kariéry tu: http://www.9em.sk/filmova-hudba-jerry-goldsmith/

Fumio Hajasaka

Tradicionalista, technik a inovátor východne estetického poňatia filmovej hudby. Aj za svoj krátky život toho veľa dokázal a dokázal aj ako napätie a mysticizmus sa dajú dokopy zladiť a nepôsobia pritom odstrašujúco.

Nino Rota

Minimalistické a orchestrálne experimenty, ľahko zapamätateľné a skomponované s odtieňmi nie tak často používanými nástrojmi. Rovnako silný s Coppolom ako s Fellinim. S Viscontim aj Bondarčukom. Aj autorstvo Čajkovského nijak nepoškodil. Viac: http://www.9em.sk/filmova-hudba-nino-rota/

Alfred Newman

Jedným z pilierov amerického vzostupu melodramatických motívov a osobnosť mimoriadne komplexná na rôzne typy nástrojov a ich vzájomnému prelínaniu. How Green Was My Valley je nenapodobiteľná. Smutná, krásna, atmosferická a nikdy jej dušička nevyhasne.