Recenzie (1 852)
Mnichov 1938 (1968)
Nejen raritní záběry, ale i přímé výpovědi českých zástupců, kteří na vlastní kůži pocítili mezinárodní ponížení a degradaci české samostatnosti jako první, neb Mnichov v onen den viděli na vlastní oči.
Nikola Šuhaj loupežník (1977) (TV film)
Celková pohádková atmosféra je, podle mne, zapříčiněna režisérem. Evžen a jeho režie na jednu dobrou se bohužel odráží i zde. Čepek jede celou dobu naprosto stejně, Somr hraje až moc a celkově všechny přebil Ota Sklenčka se svým vynikajícím židem. Skutečně jsem čekal daleko silnější příběh, a hlavně preciznější zpracování, které by jiní režiséři z předlohy dozajista dokázali vyždímat.
Čtyři v kruhu (1967)
Celkem tajemný krimi příběh, který naneštěstí naráží na předpověditelnost děje a chvílemi dost přehnaného Třísku. Šedesátková atmosféra je ovšem nepopiratelná a tak i těžké psychologické drama lze vidět trochu jinak, stejně jako hereckou uvolněnost některých zúčastněných (Marie Tomášová výborná). Högera si moc neužijeme, Krejča je skoro k nepoznání a hudba se drží velmi při zemi. I když je situace nastavena výborně, režisér Makovec z toho nedokázal vytěžit to pravé čs. ořechové.
Babovřesky (2013)
Zkoušel jsem to, opravdu...ale nešlo to. Sexismus, vulgarismy, stupidita a námětové ždímání sebe samotného. A Troška je vysmátej. 114 fanoušku filmu je skutečně zarážející skutečnost, která mne nutí k intenzivnímu zamyšlení. Oni se tomu smáli ? Oni za to zaplatili ? Ano, Zdeněk točí dál. Zkamenělé slunce, seno...
Hokejová sauna (1965)
Nejedná se pouze o ono nezapomenutelné mistrovství světa, kdy na tabuli svítily výsledky ČSSR - USA 12 : 0 a ČSSR - Kanada 8 : 0, ale také o výbornou sondu do Finska šedesátkového. Vynálezci sauny a většiny zimních sportů jsou tu krásně představeni.
Zkouška (2009)
Vezmeme to nejnaivnější ze seriálu Ztraceni a série Saw a dostaneme exem...tedy Exam. Prvotní efekt sice má něco do sebe, ale jde skutečně jen o první a u většiny asi poslední zhlédnutí.. Celkově je to dost směšné, hlavně závěr. Lidský hlídací robot s kamenným vzhledem vše dodělal. A vyznění ? Blondýny nejsou tak tupé, jak se o nich traduje !
Kouzelný den (1960)
Výborné vedení dětských (ne)herců, které by se mohlo srovnat např. s rodinnými filmy režiséra Vošmika. Jediné plus v tomto snímku, kterému se jinak nevyhýbá lehká naivita, slabá hudba ani zarudlá ideologie o šťastných dnech v socialismu poskvrněném předchozím desetiletím.
Příběhy slavných - Oči Petra Čepka (2000) (epizóda)
Kde se zapomnělo vyjádření samotného Švankmajera k osudovému snímku ? Proč to snímání vyprávějících z bezprostřední blízkosti ? Přirozené charisma člověka, jenž nikdy nemusel nic skrývat, či obelhávat, je jinak nádherné připomenutí jednoho z nejzásadnějších herců československé kinematografie.
Taking Off (1971)
Forman začíná, dá se říci, od znova. Samozřejmě konkurzem. Zachycení autentičnosti bez kýče a trapnosti. Nesmí chybět ani generační skok. Ovšem, přece jen nejsme ve středu Evropy, ale ve Spojených Státech. Forman se rozhlíží zachycuje, píše a realizuje. Rodiče děti hledající a rodiče děti (ne)nacházející, nakonec...všichni se chceme hlavně bavit, ne ? Vynikající komedie i drama.
Slavnost květin (2013)
Skotsko - kubánské prozření cestovatelské a osobní. Výlet za kořeny své rodiny s perfektním vyústěním. Jemný humor i silné drama. To vše v revolučním hávu, který tuto destinaci a přímého souseda zhmotnění kapitalismu jistě ovívá 24h denně. Skvělá režie i herci. Za mne rozhodně Eva Birthistle.