Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Krimi
  • Dokumentárny

Posledné recenzie (209)

plagát

Jeden život (2023) 

Je tu veľký diferentný bod. Písať recenziu o svätcovi, resp. o filme. Silu Anthonyho Hopkinsa netreba podceňovať. Jeden z najlepších hercov všetkých čias, stále ukazuje prečo.. Na prelome svojeho času môže zapnúť svoju mágiu a v plaveckom bazéne pri svojom dome poeticky naladiť  divákov. A to je to, čo presne urobí v spolupráci, cez obsadenie Johnnyho Flynna . Životopis britského makléra Nicholasa Wintona, muža, ktorý navštívil Prahu v roku 1939 a zohral úlohu pri pomoci a úteku židovských detí z pazúrov Adolfa Hitlera a nacistického režimu v rámci dobrovoľníckej operácie pred druhou svetovou vojnou. Flynn  a Hopkins. Čo teraz? . Aj keď je to občas ťažký film, je to tiež dôležitý film, ktorý osvetlí skutočný príbeh a muža, o ktorom možno mnohí predtým nepočuli. Vyváženie viacerých časových línií v priebehu filmu môže byť náročný čin, ale v tomto prípade najpútavejší materiál pochádza z minulosti, hoci akonáhle sa film obráti na Hopkinsa, aby ho priniesol do dnešných dní tak to dá. Teraz ďaleko od svojej minulosti, s vekom prišla múdrosť a pokora pre  sira Wintona, ktorý žil v osemdesiatych rokoch so svojou manželkou Grete (Olin). Jeho stovky záznamov o menách detí, ktoré zachránil, ho donútili upratať si svoju kanceláriu a priniesli mu spomienky na minulosť. Mladší Winton, ktorý sledoval správy z východnej Európy a cítil sa bezmocne, sa pripojil k priateľskej humanitárnej operácii v Prahe, aby pomohol napomôcť židovským deťom utekajúcim z Nemecka do Spojeného kráľovstva, kým sa samotná krajina pomaly dostala do pazúrov Hitlera a nacistov. Je to určite nebezpečná operácia, ktorá zmenila nielen Wintonov život, ale aj život detí, ktoré zachránil. Spomienky na tých, ktorých nemohol, ho však stále zaťažovali. Pracoval zo Spojeného kráľovstva a zo zahraničia, bojoval za deti, aby zaistil ich bezpečnosť. Ocenenie súčasného Wintona a jeho vynaložené úsilie, ozývajúce sa emócie pochádzajúce od bežne zdržanlivého obchodníka s cennými papiermi prekvapia väčšinu divákov a prinesú vo väčšine prípadov slzy do očí. Najlepšou časťou One Life bolo vystúpenie Hopkinsa ako súčasného  Wintona v závere pôsobivého konca. Hopkinsov šarm a charizma naďalej žiaria a jeho schopnosť využiť emócie v akejkoľvek scéne sú bezkonkurenčné. Medzitým Flynn odvádza obdivuhodnú prácu, zachytáva spôsoby Hopkinsa a zároveň prináša mladšiemu Wintonovi rovnaké kúzlo a energiu, akou bol vystavený  uprostred vojnovej zóny. Nakoniec je Jeden život silný, no trochu formulovaný životopisný film, ktorý vie, ako využiť emócie, a najväčší podiel na tom mal Anthony.

plagát

Rodinná oslava (1998) 

V štáte Dánskom je niečo zhnité.. "Festen" bol pôsobivým režijným debutom mladého dánskeho filmára Thomasa Vinterberga ("Je to všetko o láske", "Dear Wendy") a prvým filmom vyrobeným podľa pravidiel odvážneho hnutia Dogma 95( viac - odkaz na konci recenzie) Ukazuje, že na vytvorenie skvelého filmu nepotrebujete veľké rozpočty. Dogma by však nefungovala, keby jej filmy neboli také odvážne ako jej ideály filmovej tvorby - a "Festen" dokázal, že títo chlapci majú naozaj čo povedať. "Festen" je mimoriadne krutý film a v niektorých okamihoch je trochu aj nepríjemné ho sledovať. Oslava titulu odkazuje na 60. narodeniny Helgeho -  Klingenfeldt-Hansena (Henning Moritzen), ktorý zabáva svoju veľkú rodinu na svojom hrade. Ale Helgeho syn Christian (Ulrich Thomsen, vynikajúci), ktorého sestra dvojča nedávno spáchala samovraždu, má dôležité odhalenie, ktoré prekvapí - a nepoteší - mnohých ľudí; Medzitým sú odhalené ďalšie tajomstvá a nikto nevyviazne čistý. "Festen" si zaslúžil všetku pochvalu / ocenenia, ktoré získal na medzinárodných festivaloch (získal Cenu poroty na Cannes 98) a je skvelým úvodom do dánskej kinematografie. Odkaz - https://sk.wikipedia.org/wiki/Dogme_95

plagát

Adamove jablká (2005) 

Obroda dánskej kinematografie je balzam pre filmovú dušu. Čo sa týka oboch hlavných aktérov tak to platí skoro v 100 percentách prípadoch... Anders Thomas Jensen,, sa vracia s rovnako nekonvenčnou, napísanou čiernou komédiou, v ktorej absolútne nezameniteľný Mads Mikkelsen stvárňuje kňaza v úplnom popieraní toho, ako v tomto prípade keĎ s ním hrá zlo doslova životný ping pong.. Vždy, keď dostane príležitosť, obracia druhé líce a vedie program podmienečného prepustenia pre rôzne typy zločincov. Nováčik Adam (Ulrich Thomsen) nenávidí kňazov a pozitívny pohľad na jeho mizerný život. Chce rozdrviť lož, ktorú žije, s použitím množstva hrubého násilia, ktoré Jensen občas vtipne kontrastuje s Mikkelsenovým nevzrušeným vzhľadom. Tematicky Jensen stavia svoj film jednoznačne na Knihe Jób, pričom nie príliš hlboké biblické diskusie a alegórie prepletá s kúskami absurdnej komédie, ktoré sa dostávajú do popredia, až kým sa neopakujú. Film je chytrý na povrchnej a zábavnej úrovni, aj keď vás sotva prinúti zamyslieť sa nad životom tak hlboko ako jeho postavy. U mňa neskutočný filmový nášup. Vdené len druhý, isto nie posledný krát.

Posledné hodnotenia (1 671)

Dobrý den, smutku (1958)

23.04.2024

Jedenáste prikázanie (1977) (seriál)

20.04.2024

Skutočný Charlie Chaplin (2021)

18.04.2024

75. výročie Hudby Ministerstva vnútra SR (2024) (koncert)

17.04.2024

Kuriér 2 (2005)

13.04.2024

Tiger a drak (2000)

13.04.2024

Wasabi (2001)

10.04.2024

Trjam! Zdravstvujtě! (1980)

08.04.2024

Prísne tajné (1984)

05.04.2024

Reklama

Posledný denníček (49)