Posledné recenzie (918)
Oppenheimer (2023)
Před lety jsem prohlásil, že nevidím důvod k tomu, chodit do kina na politická dramata. Svou zásadu jsem porušil letos s tím, že mi pan Nolan naservíruje něco mimořádného. A vskutku musím říct, že ten 70mm IMAX měl něco do sebe. A za ten je taky ta čtvrtá hvězda, jinak je to prostě jenom konverzační (i když z mnoha pohledů skvělý a třeba i invenční) drámo s milionem jmen, kterému chybí začátek nebo aspoň úvod a kterému by prospělo, kdyby bylo pro tentokrát v jedné časové rovině. Možná bych pak chápal, kde se na konci vzal Remi DeusExMachina Malek.
John Wick 3 (2019)
Dámy a pánové, je nám ctí a potěším oznámit, že cenu za nejlepší živý terč dostává pan Generický Záporák #136. Povšimněte si prosím, jak ladně přikročil až k Johnovi, aniž by se při tom byť otřel o spoušť, jak nonšalantně mu nabídl svou hlavu ke střelbě a ani jednou nevyužil toho, zbavit toho stárnoucího hitmana života. Ve světě Johna Wicka je tolik zabijáckých organizací a spolků, že si člověk klade otázku, jestli se v něm lidé živí taky něčím jiným. Čtyřku téhle dementní série laskavě přeskočím a doufám, že pátý díl bude prequel, odehrávající se v době bronzové. Tam by bylo pochopitelné, že se ke svému nepříteli pokouší žoldák dostat co nejblíž.
The Covenant (2023)
Nebudeme se tvářit, že to celé nebylo přímočaré a předvídatelné, ale ty čtyři si to rozhodně zaslouží. Ritchie evidentně poslední dobou zkouší vstoupit i do jiných vod, než na které jsme u něho zvyklí. Někdy to nevyjde, ale tohle se mu povedlo.