Posledné recenzie (1 057)
Keby radšej horelo (2022)
Geneze pana Baldy a jemu podobných zachycena na moravské vsi, kde se do role strážců veřejného pořádku pasují hasiči. Sice to není pravda, ale mohla by být. Film lehce opožděně reaguje na absurdní vlnu protiuprchlických nálad ve společnosti, která sice už ve své největší síle pominula, nicméně mnozí na ni ještě relativně úspěšně surfují. Skvělý Michal Isteník.
Bratia (2023)
Zajímavý a podle mě i dost potřebný snímek, kterému podle mě ve druhé části (té akčnější) něco chybí. Otázkou může být, jak se na podobnou látku budou dívat v zahraničí, zda jim dojdou patřičné souvislosti, nicméně jedná se primárně o film pro české (slovenské?) publikum, které pochopitelně Mašíny (všechny) asi dobře zná. Známe a patrně neřešitelné dilema, zda "hrdinové x vrazi" film úplně nerozetne, je ale zřejmé, k čemu má Mašín s Epsteinem blíže. To však neznamená, že by některé věci neproblematizovali. Já osobně jsem s výsledkem spokojen. Oskar Hes zraje jako dobré víno :).
FC Roma (2016)
Dobrý, jen mi ty fotbalové momenty přišly trochu moc osekané. Chápu, že primárně je to o osobnostech, ale trochu mi chyběl kontext (jak si vede tým v tabulce, atd.). Konec byl také trochu "useknutý". Nejlepší scéna - hovory o rasismu z popelářského vozu.