Recenzie (691)
Memphiská kráska (1990)
Můžu doporučit i tomu, koho válečný filmy neberou. Tohle dílko není jenom o válce, je i o přátelství, o lásce a o chuti k životu. Navíc je chvilkami i prošpikován jemným humorem, který celou tragédii války odlehčí. Kouzelná je scéna, kdy jeden z hrdinů vrátí do života umírajícího kamaráda se slovy: Zkus to ještě jednou a zabiju tě!. :^)
Naušika z Větrného údolí (1984)
Můj první Miyazaki, kterýho jsem si před časem pustila s tím, že ho přetočím ze set-top-boxu na DVD a budu při tom něco dělat. Ehm, někdy jsem fakt až trapně naivní. Najednou byly titulky a já jsem zjistila, že sedím, valím bulvy na obrazovku a práce stojí, i když nemá nohy. Co už, aspoň neutekla.
Partička (2011) (relácia)
K 18.6.2012 - 2.326 fanoušků a 72%. Asi jsem divná, ale mě to nějak nebere. Genzer se Suchánkem už se mi dávno okoukali a dneska už mě nebaví. To si raději pustím tydýta Pavláska a motorkáře Kotka. Ti mě rozesmějí i po padesátý.
Ichi, slepá samurajka (2008)
Lepší průměr. Trochu drsný a trochu romantický, ale něco mi tam chybělo. Asi ten Zatoichiho laskavý humor. Nevím... I když je stopáž u obou filmů téměř shodná, tak Ichi mi připadala mnohem delší než Samuraj. OT - DVD od Vapetu mě pěkně nakrklo, protože sice obsahuje originální zvuk, ale titulky tam jaksi chybí, takže jsem se musela spokojit s dabingem. :^(
Chongqing senlin (1994)
Krásně ulítlá záležitost, která je ale paradoxně nesmírně civilní. Doplněná mistrovsky zvládnutou kamerou, poslouchatelnou muzikou a jemným humorem. Stejně jako Tyler a Vavča už vím co si pustím, až budu mít 25. narozeniny (tedy v mém případě až je budu slavit po druhé). ;^)
Drsné jaro (2001)
Do třetice japonská "zlatá mládež"... Přišlo mi to trochu slabší než Kurôzu Zero nebo Doroppu, ale to neznamená, že je to v něčem nepředčilo. Svojí rozvláčností, ledovým klidem a přirozenou inteligencí hlavního hrdiny, v kontrastu s kvetoucími tulipány a sakurami, na mě působil mnohem depresivněji, než zmíněné dva filmy. Panoptikum nejrůzněji "postižených" postav dává celému filmu originální i ponurý ráz. Film je černý jako školní uniformy hrdinů, jenom sem tam místy probleskne veselejší barva, aby ukázala, že nějaká ta radost v tom bezútěšném světě ještě je.
Tintinove dobrodružstvá (2011)
Nostalgický návrat o X let zpátky, kdy byl můj dospělák ještě chlapíčkem a já povinně koukala na Tintina v Magionu, nebo kde ho to dávali. Tenhle je sice oblečen do moderního hávu, ale úplně stejně nestárnoucí. Bavil mě, kapitán i několikrát rozesmál a ty nuly s jedničkami (tedy počítačová animace) mě nepřestávají fascinovat. Tak jak už tolikrát - IMHO Spielberg ví co dělá. Těším se na pokračování.
Zvláštní vztahy (2010) (TV film)
Tak jsem na to dneska přepnula náhodou, když už film běžel. I povídám manželovi. To je Quaid? Ten vypadá jako Clinton. A ono jo. No a jelikož ho mám ráda (tedy Quaida), tož jsem to nechala běžet. Maskéři odvedli opravdu dobrou práci, protože jsem neměla problém jednotlivé politiky identifikovat. Politika jako taková mě nebere, i když ji kouskem oka sleduju a kouskem ucha poslouchám. Stejně tomu bylo i s tímhle filmem, jako kulisa k práci na PC to docela šlo.
Urideului haenbokhan sigan (2006)
Jsem vážně hvězda. Vězeňské tématice se celkem úspěšně vyhýbám (i když výjimky se najdou), protože mi to fakty nedělá dobře. A sledování odsouzených na smrt obzvlášť. No a pak si pustím tohle... S tradičně krásnou hudbou a neuvěřitelně silným příběhem. Na začátku protivná holka, který bych docela s chutí vyťala z každý strany jednu. Jejím protihráčem je kluk, u kterýho mám pocit, že drsná skořápka je jenom ochrana před světem. Navzdory pomalému tempu i celkem očekávanému vývoji postav, příběh v posledních minutách opravdu neskutečně vygraduje. Ale ani přesto mě to kupodivu psychicky nevyždímalo natolik, abych kvůli tomu nemohla spát.
Yasuwa minyeo (2005)
Další variace na Krásku a zvíře, která se snaží dokázat, že až tak nezáleží na vzhledu, ale na duši. No, v životě to tak úplně není, ale tohle byl "jenom film". Pár situací mě rozesmálo, v závěru jsem i párkrát popotáhla nosem a osušila oko, ale nic víc nic míň. Nebýt tam Shin Min-a, tak by to bylo spíš na tři hvězdy - lepší průměr. Ale za ni tu jednu přidám asi vždycky.