Recenzie (1 475)
Vládcovia nebies - Šiesta časť (2024) (epizóda)
Tři linky se celou dobu krásně doplňovaly. Epizoda, kde se bilancovalo, žilo i přežívalo. Nejvíc to připomíná Leckieho ozdravný pobyt z čtvrté epizody. Poprvé v tomto seriálu jsem si výrazně užil práci s kamerou. Všechny ty sledovací záběry mě neskutečně bavily. Zatím se i pravděpodobně jednalo o nejvíc semknutou epizodu, protože se ke slovu dostal menší počet postav, které se od sebe výrazně odlišují. Kdyby se v podobném duchu nesly i poslední tři části, budu vděčný.
Vtedy v Hollywoode (2019)
Tohle je milostný dopis Quentina časovému období, kterému evidentně rozumí, miluje ho a obdivuje. Zapomněl však, že chce natočit film. Opomněl všechny své přednosti, které s něj dělají tak úžasného scénáristu. Nesoustředil se na hlavní dvojici, ale chtěl zachytit období tehdejší Hollywoodu a upravit ho tak, aby zapadl do jeho pohledu. Což by asi fungovalo jako dokument, ale ne jako celovečerák.
Vtedy v Mexiku (2003)
Chaos, podivnost, absence srozumitelného vyprávění a příliš "třeskutá" akce z toho dělá téměř nekoukatelný film.
Desperado (1995)
Krásná Salma, šarmantní Banderas, nějaká ta přestřelka a dvě kecací scény od Tarantina. Přesto nedokážu pochopit kultovní status. Na bezhlavý akční výplach je to málo akční, na seriózně pojatý revenge film, je to dějově chudé a nevýrazné. Hlavní problém je pro mě Rodriguez jako scénárista Prostě z toho nedokážu mít radost a nepodařilo se mi naladit na vlnu tohoto snímku.
Mariachi (1992)
Bohužel jsem si nedokázal najít ne filmu něco zajímavého či poutavého. Zápletka mě nechala chladným, postavy nudily a ve výsledku je hlavním pozitivem to, že vzniklo Desperado.
Vládcovia nebies - Piata časť (2024) (epizóda)
Nebýt toto depresivního nádechu, jdu s hodnocením níže. Ale stále mám k seriálu stejné výtky. Postavy jsou málo rozvíjené, dost zaměnitelné (čestná výjimka pro nováčka Rosenthala) a pojetí náletu bych bral více do hloubky. Více jednotlivé akce od sebe odlišit. Stává se z toho nesourodý shluk, kde nejde odlišit jednotlivé vzdušní scény od sebe.
Vládcovia nebies - Štvrtá časť (2024) (epizóda)
Vidět jiné aspekty války perspektivou rozdílných postav je super, ale k těm postavám jsem si stále i v polovině seriálu nevytvořil vztah. Navíc se stále přidávají další a další. Vůběc by mi nevadilo například více epizodní zapojení na jeden konkrétní nálet, který by se vážně rozebral do hloubky ala Peleliu trilogie v Pacifiku. Zatím jsem ze seriálu v rozpacích, protože z toho bohužel kouká nejslabší zástupce této válečné trilogie.
Vládcovia nebies - Tretia časť (2024) (epizóda)
Náročná mise, kde nešlo nic podle očekávání a v takovém případě to odnese velké množství těžko nahraditelných vojáků. Pomohlo i zpestření v podobě života letce po tom, co opustí letadlo a ocitne se v nepřátelském prostředí. Přesto mám pocit, že se s postavami nepracuje správně. Chtělo by to do nich větší vhled, více je od sebe odlišit. I samotné nálety a příprava na ně mi splývají do jednoho celku. Nějak je například režisérsky odlišit. Pohrát si s detaily. Použít již ověřený recept na zaměření se na jednu postavu a vidět události skrz tuto perspektivu. Scénáristicky to chtělo ještě poladit.
Neporazitelný - Velké poslání, velké potíže (2023) (epizóda)
Mix několika epizod v jednom, ale dostatečně silné momenty převážely nad touto směskou všechno v jednom
Neporazitelný - Zhruba za šest hodin mě ryba připraví o věneček (2023) (epizóda)
Výplňová epizoda. S skutečnosti, že je druhá sezóna rozdělena na dvě části, je tato výplň ještě větším zklamáním