Recenzie (22)
Konečná (2013)
Vezměte komedii s Jackie Chanem, přidejte Rychle a zběsile, rozvařte, zceďte a nařeďdte do potřebné stopáže... a nekonec ve vzniklém nálevu nechejte vylouhovat Arnieho.
Krvavá pomsta (1992)
Fajn béčko o zradě a pomstě s děravým scénářem, ale slušnýma akčníma scénama a správně ujetým záporákem.
Vražda v Orient exprese (1974)
Celkovou poetičnost filmu (pokud se o poetičnosti dá mluvit u detektivky) kazí ztvárnění hlavní postavy. Možná jsem povrchní, ale dvoumetrovou cholerickou parodii na Poirota prostě nedávám.
James Bond: Skyfall (2012)
Dle mého soudu zbytečný film, jehož hlavním cílem bylo zbavit se všech doposud přežívajících atributů klasických bondovek.
Mikrokozmos (1996)
Vizuálně uchvacující mikroskeče ze života hmyzu s podmanivou hudbou.
Muži, ktorí nenávidia ženy (2011)
Když odhlédnu od bondovských titulků (které mně osobně neladí se zbytkem filmu) a neprůhledného přidělování severského přízvuku jednotlivým postavám, je to hollywoodská produkce v tom nejlepším smyslu slova. Přesto, pokud bych si měl vybrat film na dlouhý zimní večer, sáhnul bych evropské verzi.
Agora (2009)
Asi není nejvhodnější říct "příjemná podívaná" o filmu, v němž je poznání zadupáno v prach tmářstvím a vrcholem křesťanského milosrdenství je vražda, že? Ale po dlouhé době jsem měl v kině kromě očí a uší potřebu zapojit také mozek a srdce.
Počiatok (2010)
Shutter Island a Mulholland Drive uvězněné v Matrixu. Možná byla chyba na to jít hned po Agoře, nebo hodnotit "pouze" po jednom shlédnutí, ale celkem jsem se u toho nudil... Ale za vizuální stránku dávám 4*.
2001: Vesmírna odysea (1968)
Kultovní snímek pro všechny, kdo se ztrácejí v přítomnosti a přitom minuli budoucnost (a mají v zásobě nějaký slušný hulo-model). Přiznám se bez mučení: tenhle film jsem dal až na šestý pokus po celkem brutálním "veselém" modelu (tímto děkuji Macíčkovi za jeho tašku plnou hulení). Dokud jsem nesmotl', vždycky jsem usnul ještě během předehry s monolitem (nejpozdějc u Novosvětské). Když jsem vydržel, kombinace "zelené" přítomnosti a kubrikovské futurismu byla doslova omračující: byl jsem v prapodivném stavu uvězněný mezi několika světy: přede mnou se odehrávalo prazvláštní psycho z dávno uplynulé budoucnosti a kolem mě vířilo jaro ve vší své "cvrčkově-noční-současné" přítomnosti roku 2009. Wowwww....
Pán nebezpečný (1984)
Tenhle film má v dějinách světové filmografie přinejmenším čtyři prvenství: - první novozélandský film režírovaný ženou - první film, který se mi vybaví pod heslem "horor" - první film, který se mi vybaví jako "skoro jsem se posr**" - první film, který mi dodnes působí noční můry I po dvaceti letech si dokonale vybavuju tu šedivou syrovou atmosféru novozélandské krajiny a démonickou osobnost Jaguaru Mk.II. Jak nemám rád horory, musím před Gaylene Preston smeknout klobouk.