Obľúbené filmy (10)
Prelet nad kukučím hniezdom (1975)
Taxikár (1976)
Ani na páté zhlédnutí nepřestává udivovat atmosféra filmu, nadčasová kameramanská práce a hlavně aktuálnost filmařské výpovědi i v kontextu současnosti. Když jsem občas nucen projít např. přes Václavák, taky mívám pocit, že by to chtělo uklidit ten bordel a odplavit špínu do kanálu. Všechny ty děvky, teplouše, lupiče, pasáky, hošany, vandráky, feťáky, cvoky a pošuky... Zatím se mi však bohudík většinou v noci daří spát.
Kmotr 1, 2, 3 (1992)
Vtedy na Západe (1968)
Edi (2002)
Marketa Lazarová (1967)
Nebo nad Berlínom (1987)
Unavení slnkom (1994)
Film spickovy po vsech strankach. Dokaze strhnout i po nekolikerem zhlednuti. Pridavam se ke vsem superlativum, ktere zde padly. Ne nahodou ho vybiram do sve TOP 10.
Život je krásny (1997)
Film ma neskutecnou silu, jenz dovede primet zjihnout i nejvetsiho cynika. Kdo si pri nekterych scenach (tajne hlaseni do rozhlasu, hrdinuv preklad projevu nemeckeho bachare a la vysvetlovani pravidel) zaplakal, nemusi se stydet. Perfektni napady a skvele zvladnuta hlavni role. Na druhou stranu bohuzel zatim posledni dobry italsky film (ani Ozpetek s Oknem naproti se uz nechyta...).