Obľúbené filmy (10)
Návrat do budúcnosti (1985)
Osobní kultovka. Počet shlédnutých repríz v trojciferném čísle. Zemeckis se mi touto trilogií naprosto trefil do chutí. Scénář bez debat jeden z nejoriginálnějších vůbec. V rámci žánru toto dílo dle mého názoru již nejde překonat.
Slnko, seno a pár faciek (1989)
Továrna na hlášky a dobrou náladu. Klasika, kterou nikdy v TV nabídce nepohrdnu.
Život je krásny (1997)
Ve zkratce - tento film je krásný. Výborný přechod z romantické až pohádkové, komediální idylky do těžké deprese ze které není snadné při závěrečných titulcích vystřízlivět....tak ahoj princezničko!
Čierna mačka, biely kocúr (1998)
Emir i Goran (hudba) v životní umělecké formě. Po pomalejším rozjezdu jedna z nejlepších evropských komedií vůbec a filmový soundtrack hodnotím jako jeden z nejzásadnějších. Vždy se ke snímku rád vrátím, taková pozitivní nabíječka.
Vykúpenie z väznice Shawshank (1994)
Ze všeho nejvíc si na tomto filmu cením, jakým způsobem se jim podařilo zachytit podstatu přátelství. Ke skutečnosti, že snímek je kvalitní po všech stránkách a stanovuje v podstatě měřítko žánru asi není třeba plýtvat další řádky, neb toto zcela jistě popsala celá řada komentujících již přede mnou. Je to opravdový skvost a právem se pohybuje v anketách mezi nejlepšími snímky kinematografie. O to více je to příjemné, neboť snímek pokud se nepletu nebyl nikterak zásadně v době svého uvedení marketingově podporován (narozdíl třeba od Forresta Gumpa) a přesto si cestu k tisícům diváků našel.
Interstate (2002)
Velmi svěží překvapení. Dovolím si tvrdit, že jde dost možná o jeden z nejlepších road movie. Film je rozdělen do vícero epizod v rámci hlavního příběhu, kdy každá z nich nabízí několik opravdu zajímavých témat k zamyšlení. Pozornému divákovi jistě neunikne snaha autorů o skryté i neskryté rýpance do současné americké společnosti. Herecké výkony neoslní, ale ani neurazí.
Zajtra to roztočíme, miláčik...! (1976)
Rozhodně nesouhlasím s názory, že téma sousedské závisti je dnes již překonané, naopak! Pro mne je film doslova přesycen skvělými hláškami a pamětihodnými hereckými výkony. Některé nešvary hlavních postav jsem bohužel objevil i ve vlastní rodině :o) Obzvláště manželé Bartáčkovi jsou mimořádně vtipná dvojka. Film mi jen nepatrně kazí možná zbytečná vsuvka románku mladého Nováka s mladou Bartáčkovic. Jinak pro mne kultovka a řadím ji o chlup výš než třebas "Marečka" nebo "Jáchyma".
Terminátor 2: Deň zúčtovania (1991)
Pokud se řekne akční scifi, nemůže naskočit nic jiného než Terminátor. Jeden z mála příkladů, kdy dvojka překonává jedničku. Člověk až žasne na ty triky v roce 1991! Úchvatná akce, film bez hluchého místa. Pěkně z akce do akce, tak to má být. Hlavní herecká čtyřka je pekelně dobře zvolena.
Pán prsteňov: Dve veže (2002)
Celá série je neskutečně kvalitní, ale dvojku za dobývání Helmova žlebu řadím vůbec nejvýš. Jsem hrozně rád, že člověk mohl po tři léta pozorovat zrod kultovky v rámci fantasy žánru, neboť taková událost podle mne přichází tak jednou za 5,10 let.
Divoké historky (2014)
Jedna povídka lepší než druhá . Nejvíc ve mne zůstala příhoda dvoru řidičů , ale i u ostatních příbězích jsem přesvědčen , že si je v hlavě ponesu delší dobu. Velmi příjemné překvapení .