Obľúbení režiséri (10)
David Lynch
Najlepšie filmy:
Mulholland Dr. (1999) (TV film)
Sloní muž (1980)
Príbeh Alvina Straighta (1999)
Stanley Kubrick
Najlepšie filmy:
Osvietenie (1980)
Olovená vesta (1987)
Cesty slávy (1957)
Byly určitě doby, kdy mohl udělat nějaký trhák a vydat se vydolárkovanou cestou, tak však nikdy neučinil a vždycky si udělal film tak nějak pro sebe. Za tuto skutečnost, Noc na Zemi a Mrtvého muže ho obdivuji.
Clint Eastwood
Najlepšie filmy:
Gran Torino (2008)
Million Dollar Baby (2004)
Výmena (2008)
Velký přínos pro svět dokumentaristiky, kterou dokázal "povýšit" na mainstreamovou úroveň, čímž je dosah jeho děl závažnější. Nahlodává americkou kulturu a sebevědomí, a ačkoli je občas až fanaticky levicový, tak mu za to fandím.
Nicolas Winding Refn
Najlepšie filmy:
Dealer III (2005)
Drive (2011)
Dealer II (2004)
Na počátku kariéry král atmosféry, což ukázal v Blade Runner a zejména FANTASTICKÉM Vetřelci. Později mě posadil na pr.... po všech stránkách velkolepým Gladiátorem.
Za to, že vrátil Vetřelce do původních kolejía vrátil mu atmosféru (po velkém bum bum). Za fantastických Sedm, kvalitní Klub Rváčů a v neposlední řadě za klip Iggyho Popa (Home)
Ukázal, že hudba je pro někoho skutečně víc než jen hudbou. ŽIVOTEM. A není to pouhý pozérský slogan. Mistr dokumentu.
Roberte ser na to a dělej si to dál tak, aby se to líbilo tobě včetně těch ultra super béčkových zatmění. Já to mám taky rád. A moc.