Obľúbené seriály (7)
Za zdí zahrady (2014)
Mušiši (2005)
Existuje žánr "šintó anime"? Teď už očividně ano. Ze všech "vážných" anime seriálů, které jsem viděla, je tohle bezkonkurenčně nejspirituálnější, nejdokonaleji vystihující svět, v němž i stromy, kameny a sopky žijí a mají duši... plné východního filosofování o samotné podstatě života a přitom fungující i jako jakési detektivní či "doktorské" příběhy. A také bezkonkurenčně nejnádherněji nakreslené a rozhýbané.
Firefly (2002)
Červený trpaslík (1988)
Šinseiki Evangelion (1995)
Geniální. Promyšlené a vygradované jako nic jiného. Duchovně nesmírně hluboké. Ponořit se do děje a ztotožnit se s postavami znamená totální psychologický očistec, který téměř fyzicky bolí, ale člověk nemůže přestat. Dokonalý závěr. Katarze jako blázen.