Recenzie (311)
Outsideri (1983)
Coppolova rozcvička pred Rumble Fish. Vo farbe a zatraceně dobrá.
Osudový zvrat (1994)
Keby si David Lynch v devadesátkach vybral slabšiu chvilku a napísal Ericovi Robertsovi rolu priamo na telo, vyzeralo by to nejak takhle.
The Beekeeper (2024)
Statham being Statham, Kurt Wimmer being Kurt Wimmer. John-wickovské béčko na jedno použitie.
Ferrari (2023)
Hodne nepovedený konstrukt. Zmatené rodinné drama plné klišovitých proklamací a trochu toho závodenia. Esencia rutinnej TV filmárčiny vo widescreene. Driver je miscast a Mann je MIA (missing in action). Highlightom filmu je Penélope Cruz. Byť akcionár Ferrari, cítil by som sa malinko trápne.
Oppenheimer (2023)
The Artist Formerly Known as Christopher Nolan.
Nech svět světem (2023)
Executive Producers: Barack and Michelle Obama. RIP Matthew Perry.
Muž se zlatou paží (1955)
Viac než len Sinatrov Oscar bait. "I’d take heroin too if every time I went to take it an awesome jazz theme would play as I walk down a cool looking 50s Hollywood backlot street set with a billiards & bar joint right next to a strip club." - Jay Schmoney
Zabiják (2023)
There is a light and it never goes out. Terapia Fincherom featuring The Smiths.
Hopper/Welles (2020)
Orson Welles Experience #001 - Dennis Hopper. Uznávaný outsider štúdiového systému Welles a vyjetý symbol kvetinovej kontrakultúry Hopper v konverzácii všeho druhu od fenoménu Easy Rider, príprav chystaného projektu The Last Movie, cez Bunuela, Antonioniho, možností filmového média, hateful name-dropping (schytáva to Fonda family) až po Hopperovu čerstvú obsesiu, zbrane. Welles je off-screen a priebežne obmieňa charaktery: chvíľu je sám sebou a keď konfrontuje Hoppera, tak sa prepne do role Jakea Hannaforda, hlavného protagonistu The Other Side of the Wind. Kamera Garyho Gravera je neposedná a dáva tomu formu divácky docela atraktívneho retro podcastu. Aj keď má Welles intelektuálne navrch, Hopper si ostudu nerobí a od vymašteného hipíka má ďaleko. Do defenzívy sa dostáva hlavne v otázkach politiky, kde Welles cíti slabinu (buržoázny kovboj liberál vyzbrojený automatom). Úsmevným highlightom cinefilnej seansy je Hopperov "dialectic logic" monológ, keď rozjede beta-verziu seba samého v Apokalypse.
Phaedra (1962)
"It will fall. Everything." Grécka tragédia se vším všudy. Tony Perkins na vrchole svojho post-Psycho exilu v Európe, keď točil pecky s Ingrid Bergman, Orsonom Wellesom a Sophiou Loren. Tohle je ale predsa len iná liga. Dassin to nekompromisne hrotí v campy Fellini móde. Perkins ako učebnicový mommy kink posterboy. Aston Martin DB4 a Johann Sebastian Bach. Vyložene fajnšmekerská záležitosť.