Posledné recenzie (2 786)
Prey (2024)
Otras. Síce milujem púštne levie survivaly, ale toto bol snáď jeden z najhorších, ak nie najhorší. Takému Beast to nesiaha ani po členky a ešte aj starší nedocenený Prey, ktorý tu má mizerných 43%, je oproti tomuto filmu megahit. Pokiaľ v tom filme vôbec boli nejaké znesiteľné postavy, väčšinou umreli ako prvé. Ich správanie bolo hlúpe, ale nad tým by som sa ešte povzniesol, keby to nebola taká neskutočná nuda. Africká divočina a levy síce vyzerajú pekne, lenže čo z toho, keď neukážu ani jeden jediný útok. Všetko je mimo kameru a krv sa objaví len vtedy, keď schytá niektorá z postáv guľku do hlavy. Väčšinou je tu len slaboduché motkanie sa po púšti, pridali tam aj nejakého hada či škorpióna, aby sa nepovedalo, no napriek tomu, problém dopozerať. Zvláštne, že ten film vôbec vydali, lebo tvorcovia ním dokázali len vlastnú neschopnosť.
Kultus Iblis (2023)
Dvaja súrodenci sa po smrti otca vydávajú pátrať po jeho minulosti, až skončia v odľahlej osade, na ktorej visí starodávna kliatba, takže im pôjde o život. Som rád, že Indonézia aspoň občas dokáže odbočiť od moslimských duchárin. Síce aj v tomto prípade máme k dispozícii nejakého démona, ale skôr sa bude jednať o tému temných kultov, podivných osadníkov, deformovaných detí či obetovania. Potešil drobný masakrík na konci a treba dávať pozor na to, aby ste film nevypli skôr, ako naozaj končí. Režisérova inšpirácia celkom známym hororom Joka Anwara Impetigore je tu viac ako zrejmá, podľa mňa to však žiadna veľká pecka nebola, takže sa jej táto variácia určite minimálne vyrovnáva.
Sijjin (2023)
Ohrdnutá ženská prišla o dieťa, pretože jej milenec je ženatý a má rodinu, takže ju poslal do prdele a ona sa rozhodla jeho manželke pomstiť pomocou čiernej mágie. Akurát sa to trochu vymklo spod kontroly. Džinovia, islam, posadnutosť, exorcizmus – pre žáner indonézskych hororov nič nezvyčajné ani originálne. Nakrútené je to pekne, masky a triky sú na úrovni, film potešili niekoľkými krvavými úmrtiami. Až na ten vyložene odfláknutý záver sa nemám na čo sťažovať. Režisér doteraz nakrútil niekoľko podpriemerných duchárskych snímkov, takže v porovnaní s nimi je to určite krok vpred.
Posledný denníček (11)
Top Horror 2023
1. Evil Dead Rise
2. Talk to Me
3. Malum
4. Cobweb
5. Vermines
6. When Evil Lurks
7. Saw X
8. The Last Voyage of the Demeter
9. Antropophagus 2
10. Hermana Muerte
11. Venus
12. Vikingulven
13. Thanksgiving
14. Sick
15. In My Mother's Skin
16. Kids vs Aliens
17. Harum malam
18. The Pope's Exorcist
19. The Burned Over District
20. Schlitter