Recenzie (242)
The Venture Bros. (2003) (seriál)
Může se zdát, že Venture Bros. je krapet zmatečný seriál, někomu třeba bude připadat nevyladěný, ve skutečnosti jde však o jedno z nejoriginálnějších psaní na scéně animáků, které se každou epizodou obrušuje a ve čtvrté sérii už jenom září a okouzluje... Autoři Doc Hammer a Jackson Publick (Christopher McCulloch) jsou sehraní jako málokdo, svkěle vás pobaví např. v audiokomentářích k jednotlivým epizodám. The Venture Bros. nevídaně dekonstruují mnohé žánry (hrdinský, dobrodružný, akční, komixový...) a také strukturu dramatu nebo výstavbu jednotlivých scén. Brilantně kombinují fantaskní animovaný svět s realismem tuposti našeho světa. Hlavním tématem jejich seriálu je NEÚSPĚCH, který připravuje živnou půdou vělké části vtipů. A další ctností výtečných scénářů je nulová tolerance pro status quo, postavy umírají a nové přicházejí, příběhové linie se stále vyvíjejí svým vlastním tempem... Go Team Venture!
Poslední školní autobus (2012)
Bída. Film o teenagerech z Bronxu, kteří posledního dne školy jedou svou pravidelnou linkou k domovům. Má to pár pozitiv - Gondry to natočil za čtvrt milionu, jelikož se to celé odehrává jen v autobuse, a některé postavy docela zaujmou, dokonce se i zajímavě vivinou. Ale to je asi všechno. Především tomu chybí scénář. Zvolený styl vyprávěný spolu s obsahem nemají šanci diváka zaujmout, znovu a znovu jsem se do sledování musel nutit. Teenageři si dělají naschvály, sem tam se šikanujou, řeší svoje recyklované problémy, kamera těká z jednoho na druhého, bez jakéhokoliv širšího příběhu, takže se sto minut díváte na odvíjející se nudu. Žádný z fórů není originální, žádný z problémů není podán "jinak", všechno jsme to viděli už tolikrát. Jen takhle mizernýho Gondryho jsem ještě neviděl. Nejvíc se mi líbil bus-boom-box v úvodních titulcích.
The Last Gladiators (2011)
Pro fanoušky je tenhle dokument o Chrisu Nilanovi a dalších bitkařích milou povinností. Formálně sice nepřináší nic objevného, obsahově je však vcelku zajímavý a jako sonda do role goona v NHL utíká těch 90 minut jako nic. Snad jen Nilanův otec se nemusel pořád tvářit, že se každou chvíli rozbrečí. Pokud se o NHL nezajímáte, ruce pryč. ----- Jinak všem zájemcům doporučuju dokumentární seriál "Hockey: A People's History", který v deseti dílech mapuje kompletní historii (kanadského) hokeje a bitkami se taky několikrát zabývá.
Podvodník (2012)
Nářez! Tenhle dokument mě vtáhnul a v jednu chvíli děsil víc než mý oblíbený horory. A přitom se člověk v první půlce musí smát... unikátní mix, takový se jen tak nevidí.
West of Memphis (2012)
West of Memphis není přímým pokračováním dokumentů Paradise Lost, režisérka Amy Beg s nimi neměla nic společného, a tak si WoM s sebou nese od počátku jisté stigma. Když loni vznikl Paradise Lost 3, který získal nominaci Akademie, proč zde těžit znovu? Nicméně věřím, že pohnutky producenta Petera Jacksona a Amy Berg jsou zcela upřímné a motivované touhou po spravedlnosti. Takže k samotnému dokumentu: přehršel nových informací k případu vraždy tří chlapců a nespravedlivému odsouzení tří "výrostků" tu není. Vlastně jich je dost málo; pozornost na podezřelého Terryho Hobbse se upírala již před rokem v Paradise Lost 3, zde se v tomto směru pokračuje. Řemeslně West of Memphis nijak nevyčnívá, to ani nebyl ničí záměr, a pouze celý případ shrnuje. Těží z práce dokumentaristů Berlingera a Sinofskyho a pokud má být jeho účelem přivést k záležitosti více nových lidí, jedině dobře. Stále se jedná o silný materiál, který ještě dlouho bude aktuální; pokud o tomto případu nic nevíte, vřele vám doporučuji nejen tento dokument, ale především všechny tři filmy Paradise Lost. ... PS: Peter Jackson by si měl otevřít detektivní kancelář :)
Indie Game: The Movie (2012)
Dokument by zasloužil metascore tak 60, těžkej průměr, ale zpracovávané téma mě strašně moc zajímalo, takže to na tu sedmdesátku vytáhnu a jdu pařit.
A Wish for Wings That Work (1991) (TV film)
Moc pěkná vánoční pohádka o tučňákovi, který by chtěl umět létat. Dustin Hoffman se tu mihne v roli švába.
Take This Waltz (2011)
Přiznávám, nejsem asi vhodná cílová skupina. Scénář je napsaný dobře a dost lidí tvrdí, že je dobře napsaná i protagonistka - což je možné, ale dobře napsaná slepice ve mně zájem stejně nevzbudí. Ne že bych jí nerozuměl, ale už takových bylo příliš. A jsem rád, že se mnou souhlasilo i dost holek, se kterými jsem se o tom filmu bavil. Jo a jen tak pro pobavení - mužský postavy sou napsaný mizerně ;)
Frankenweenie: Domáci maznáčik (2012)
Pěkná animace vyprahlého příběhu, který by potřeboval hodně elektřiny, aby alespoň mrknul.
Apokalypsa (2006)
Zhulenej megaloman. Aby Kelly jednoho dne nevystřílel nějaký studio... Sem tam jsem se zasmál, Smith potěšil.