Recenzie (97)
Had (2021) (seriál)
Trojlístek Howle, Rahim a Coleman se postarali o jedny z nejlepších hereckých výkonů novodobých minisérií. Ano, bavilo. Pár připomínek bych našel, ale herecké výkony vše negativní zastínily. Za mě 8 z 10.
Miluji tě, teď zemři (2019)
Jedno z nejzvláštnějších soudních přelíčení novodobé historie USA a dost možná historický milník. S největší pravděpodobností se jedná o případ, jehož kostru budou soudci v podobných případech ještě nejednou zmiňovat... Silné, velmi silné. 5*
Ledový vrah a psychiatr (2003) (TV film)
Dokument už by se dnes dal označit jako archivní a tak trochu nadčasový. Nadčasový klenot. Jedná se sice o hodně odlišné zpracování oproti tématicky úspěšnému Netflixu, ovšem neméně výživné. Finiš letité trilogie o R. Kuklinskim a autentické povídání na téma z psychiatrické branže.
Night Stalker: Hon na sériového vraha (2021) (seriál)
Dokument výborný, o tom netřeba dlouze polemizovat. Ostatně stejně tak, jako u většiny podobných Netflix sérií. Jediným zklamáním byl poslední díl, v němž jsem čekal mnohem více informací o profilu vraha. Malinko mi chyběly výslechy s vrahem, pokud jsou k dispozici. Zkrátka na 5* bych se chtěl o tak šíleném člověku dozvědět více.
Tajemství hrobky v Sakkáře (2020)
Já se teda nenudil ani chvíli. Dokonce bych si dokázal představit pokračování, vlastně bych si ho i přál. Ovšem za předpokladu, že by další díl nabídl víc hodnotných informací, kterých mi tu chybělo. Chtěl bych se dozvědět mnohem více o celé lokalitě, artefaktech a o tom, jaké má (či mít může) hrobka souvislosti nejen s 5. dynastií Staré říše. Nicméně dokument byl výjimečný právě tím, že nabídl divákovi práci archeologa. Místy jsem měl pocit jakobych ometal s egyptským týmem a to mi připravilo nevšední zážitek. Koneckonců popularizovat vědeckou práci je třeba, ať už z prostředí laboratoře či přímo z terénu a o tom byl podle mě dokument v prvé řadě.
Tři smrti Marisely Escobedo (2020)
Do první poloviny jsem si říkal, že se bude jednat o trošku slabší dokumentární krimi z produkce Netflix, který sype fantastické snímky z tohoto soudku. Omyl. Víc takových Marisel a méně takových Mexik.
Julieta (2016)
Španělské filmy miluju, ale Julieta měla jen 3 pozitiva: Adrianu Ugarte, stopáž, která, díky bohu, nepřesáhla 100 minut a vhodný prostor pro plánování zítřejšího dne.
Po stopách duchů (2008) (relácia)
Znáte takové ty situace, kdy si k vám po pár pivech přisedne záhadný jedinec a bez jakéhokoliv upozornění spustí naprosto bizarní slovní průjem, který ochromí celý váš nervový systém, že se vám z toho nechce ani smát, ani brečet a to jediné, co doopravdy pociťujete, je totální zmatenost a stud, že někoho takového Darwinův přirozený výběr neeliminoval alespoň na červený seznam kriticky ohrožených, a že možná i takový kus má své posluchače? Po shlédnutí tohoto veledíla jsem s naprosto stejnou strnulostí jen nechápavě kroutil hlavou a stíral pot studu.
Pátranie (2018)
Byť nám toto sociální krimi/drama dává přičichnout k aktuálním problematikám, nic originálnějšího jsem za poslední dvouletku neviděl. Člověk si opět plně uvědomí, že pravá esence života netkví jen v jeho věčném zkoumání a požitku z rozmanitosti, kterou nám nabízí, ale především v poznání sebe sama a pochopení, že není nic důležitějšího než být co nejblíž s těmi, které opravdu milujete.
Temný prípad (2014) (seriál)
Už úvodní "main theme" napovídá, že se bude jednat o sakramentsky silnou úvodní osmi epizodní sérii. Mysteriózní krimi pod taktovkou HBO ve svém žánru zřejmě nemá konkurenci. Vše podtrhuje životní forma Matthew McConaugheyho.