Recenzie (470)
Wanda (1970)
Bonnie a Clyde po realisticku.
Vymahač (1951)
Závěrečná scéna jako vystřižená z Hitchcocka.
Buldog (1988)
Jeden z nejlepších "neakčních" thrillerů 80. let. Je to opravdová lahůdka, která zraje jako víno.
Mission: Impossible Odplata - Prvá časť (2023)
Nemohu jinak než za 5*. Film šlape, jeden nápad za druhým (automobilová honička super, útěk z padajícího vlaku pecka, přistání padákem ve vlaku top a "tři sta milionů" dalších nápadů, které na Váš McQ a TC chrlí. Trochu se mi vrací moje recenze na Mission: Impossible - Národ grázlů.
Kde je dom môjho priateľa? (1987)
Dětská odysea světem dospělých, kteří si sice hrají na mravokárce, ale už zapomněli, co je to pravá kamarádská čest.
Zama (2017)
Španělský Aguirre: Hněv Boží.
Prípad Barnabáš Kos (1964)
Nejlepší film podle Kafky, který vůbec není podle Kafky.
Festival pána Rifkina (2020)
Příjemná kombinace oblíbeného Allenova tématu - rádoby romantická, vášnivá "láska", ve skutečnosti povrchní proti duševnímu a uměleckému splynutí a tématu vyznání lásky k filmu, konkrétně Fellininu, Godardovi, Truffautovi, Buňuelovi a Bergmanovi.
Oppenheimer (2023)
Tři hodiny kecání a přesto je to skvělý "akčňák". Super nápad se střídáním 3 linií - 2 výslechy a samotný děj a všechny tři linie mají své flashbacky. Znamená to, že se skutečně nenudíte a udržuje to Vaši pozornost. Nakonec to vlastně není ani o bombě, ale o tom, jak s Oppiem zametli. Murphy jasný Oscar a za mě i určitě režie a kamera.
Zámok (1997) (TV film)
Jsem velkým fanouškem Franze Kafky. Na tomto filmu ale není nic zajímavého. Kafkovská atmosféra zmaru z toho, že Já (K.) ať udělám cokoliv, tak je to vždy špatně a proti zvyklostem a všechny to uráží a všichni si myslí, že tím skrývám nějakou slabost nebo vinu, zatímco ostatní ať se chovají, jak chtějí, tak je to vždy v pořádku, mají na to právo nebo aspoň ostatní proto mají pochopení, není z filmu vůbec patrná. Wellesův Proces zatím nepřekonán.