Obľúbení režiséri (10)
Tohle je prostě magor, kterému nikdo nerozumí a nikdo ho nechápe, ale přesto se za to nestydí a dokáže učarovat. Jeho fantazie balancuje na hranici temné a světlé strany síly. Možná (tedy určitě) jeho filmům nerozumím, ale strašně dobře se mi na ně kouká a rád pokaždé odhaluju nové kousky skládačky....
Tenhle člověk ví, co to znamená horor, umí ho vymyslet, umí ho odvyprávět, umí ho natočit. A kromě toho je to vynikající hudební skladatel. Sílu jeho filmů tvoří minimálně ze 40-50% právě jeho hudba, kterou fakt miluju.
Tim Burton je dítě milující vše hororové, bizarní a nenormální, které si zarputile nepřipouští něco jako věk a stárnutí. On si prostě zakázal dospět a aby to udržel, vkládá své dětství do své filmové tvorby. Dějově možná jeho filmy nejsou nic moc (nemyslím si to), ale to provedení, to stojí za to....
Mistr gore, jak gore moc nemusím, v jeho filmech mi nevadí a jeho filmy jako Páter Thomas nebo The Beyond považuju za jedny z nejlepších hororů vůbec....
Viděl jsem od něj jen tři filmy a to stačilo na to, abych si ho oblíbil a aby mi Zombie dokázal, že ví, jak natočit dobrý horor.
Argento umí skvělým způsobem skloubit detektivku (který mě obvykle neba) a horor (ten mě ba) - tedy mistr gialla a když se mu zadaří, i mistr hororu s dobrými vizuálními a kamerovými postupy.
Pier Paolo Pasolini
Najlepšie filmy:
Accattone (1961)
Mamma Roma (1962)
Evanjelium sv. Matúša (1964)
Marně přemýšlím, jak je možné, že předlistopadová Chytilová a polistopadová Chytilová jsou jedna a ta samá režisérka. Jednoznaně preferuji její předlistopadovou tvorbu. Navíc má narozeniny ve stejný den jako já.
Jeho filmy mě jak oslovují, tak baví. A to je docela slušná kombinace.
Šion Sono
Najlepšie filmy:
Pod vlivem lásky (2008)
Hazard (2005)
Večeře u Noriko (2005)