Obľúbené filmy (5)
Zrkadlo (1975)
Najlepsi Tarkovskeho film. Ak sa vam vsak nepacili ani jeho ostatne, "pristupnejsie" filmy, neocakavajte, ze sa vam bude pacit Zrkadlo.
Stalker (1979)
Na to, aby clovek nasiel v zavere desiatky vyznamov, nemusi byt vobec ziaden intelektual, staci mu, aby sa zamyslel - a najde mnozstvo asociacii aj s vlastnym zivotom... Netvrdim, ze tam priamo su. Ale ako katalyzator vlastnych uvah je Stalker, a aj ostatne Tarkovskeho diela, ktore bud milujete, alebo odsudzujete, excelentny. Zavisi na vas, co od filmov ocakavate, a ci vas pomale, ale pritom neuveritelne napate tempo Stalkera uspokoji alebo nie... Ak nie, mozno ste ani nechceli, aby sa vam Stalker pacil :-)
Rodinná oslava (1998)
Dalsi kruto-cynicko-humorny klenot Dogmy 95, ktory sa dost dobre neda opisat, musi sa len vidiet. Cynizmus kazdodennej reality tu vykuka zo vsetkych stran, dokonca aj z parcialneho happy-endu... Bravo!
Prelomiť vlny (1996)
Najlepší film 90. rokov? Pre fanúšikov "žánru" bezpochyby. (Nevhodné pre citlivých divákov neschopných vnímať dianie na plátne s potrebným odstupom.)
Brazil (1985)
Fantastická karikatúra jedného z možných smerovaní našej civilizácie. Bez pochýb jeden z najlepších snímkov 80. rokov, ak nie všetkých čias.