Recenzie (368)
Pohľady zhora: Baleárske ostrovy zhora (2020) (TV film)
Bylo to krásné a zajímavé. Historie, obrázky, informace, kochání se, ale mně ta Mallorca přišla trochu slabší. Tam bylo ještě tolik míst, které by si zasloužily i z výšky zhmotnit a něco k tomu přihodit... Myslím tedy... odborný komentář. Přišlo mi to lehce neúplné, ale co zase může být tak dokonalé. Takže čtyři poctivé hvězduše. Hezké to bylo.
V karavanu po Polsku - Epizoda 1 (2024) (epizóda)
U mě dobrý! Já pana faráře mám ráda jako osobnost i jako člověčího člověka, takže když sedne do karavanu a začne provázet pro mne celkem neznámým Polskem... tak mile a empaticky k prostředí, loukám, stavbám, jídlu i...Rozhodně jsme u zrodu něčeho asi milého, poznávacího a odlehčeného pořadu. Hmmm, asi se budu pro mne nečekaně dívat dál. Moc sympatický projekt České televize. Jednou za čas se prostě něco povede. Bude tomu idál? Uvidíme :-)
Temný Janov - Prázdné hnízdo (2022) (epizóda)
Bude se mi stýskat, Petro!
Kriminálka Anděl - Mrtvý pták (2023) (epizóda)
Já nevím, co se s pátou řadou stalo, ale zase musím dát čyři hvězdice.
Osada - Epizoda 5 (2023) (epizóda)
Zatím nejlepší díl z obou sérií. Dost jsem se nasmála. A tak to má být, ne?
Konec války v barvě (2020) (seriál)
Viděla jsem svoji skoro dvacetiletou babičku narozenou v Chustu na Ukrajině; otec legionář, který si prošel ruskou cestou... Při tom vítání v Plzni jsem ji zahlédla. Určiě o tom nikdy nevěděla, že ji někdo natočil. Bylo to tak důvěryhodné, celé to bylo točené tak, že se to stalo snad včera. Ta kvalita filmu a.... emoce s tím spojené... Pokud to byla živá moje dvacetiletá babička zobrazená v dokumenu, o kterém tenkrát vůbec nikdo nevěděl, hrne mi to slzy do očí. Protože je to fakt hodně zvláštní! A hodně zvláštní a dost emotivní je celkově každý díl této opravdu neskutečné série. Mrazivé tím, jak se to živé, tak skutečné a tak jasné a bolestivé.
Mravenci nesou smrt (1985)
Ach!!! Ta závěrečná akční scéna je vskutku dojemná.
Případy Josefa Klímy (2023) (relácia)
Aktuální problémy velice dobře zpracované, natočené, pojmenované a vysvětlené. Zůstává tak zásadní otázka: "Co s tím dělat a co se s tím daným problémem děla dá?" Josef Klíma přesvědčivý jako kdysi.
Maigret (2022)
Nejslabší Maigret, kterého jsem kdy viděla. Maigretem pro mne zůsává monsieur Cremer. Mr. Atkinson mne také velice zaujal v této roli, což bylo naprosto nečekané, ale stalo se. Někdo má za Maigreta pana Gabina, OK, chápu, také velmi dobře a lidsky uchopený pan komisař. Ale toto? Nemám nic proti Depardiemu, ale tenhle film mě zoufale neoslovil. "Už nejsi sám sebou," říká paní Maigretová. "A kdo jsem?" Manželka: "Nevím, někdo jiný." To mi přijde výstižné. A ta mladá dívka zavražděná byla tak krásná a tak sama...
Endeavour (2012) (seriál)
Všech devět sérií dechberoucí. Brilantní seriál a skvělý Shaun Evens v hlavní roli. Obsazení je celé skvostné a děj a vše kolem NEJ. To je jen rychlé shrnutí. Nej britský seriál posledních let.