Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Krátkometrážny
  • Akčný
  • Horor
  • Komédia

Recenzie (1 467)

plagát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

Neprekvapivo, keďže sa točilo naraz, to isté čo A Child of Fire, akurát tam kde akotak bavil prvý film v prvej hodine (i keď slovo baviť sa v spojitosti so Snyderovou réžiou stáva pomaly urážkou) a absolútne sa rozpadla v druhej akčnej hodine, pri The Scargiver to je presne naopak. Prvá polovica je doslovným utrpením, kde dostávame absolútne zbytočné flashbacky všetkých postáv, ktorých mená si po predošlom vyše dvojhodinovom filme nikto nepämatá a ktoré sú divákovi úplne ukradnúte, nehovoriac o tom, že dej vôbec nikam naposúvajú a jedine čo sa tu deje je, že sa v slow-motion kosí obilie. A v druhej hodine dostávame non-stop akciu, ktorá je oproti prvej časti o niečo viac zaujímavá, trochu lepšie natočená a nepadajú z nej oči z očnej buľvy až rovno na zem kvôli otrasnému CGI, ale pri tomto filme to je aj tak ako schváliť mŕtveho za to, že nedýcha. Inak sa totiž jedná o ďalší sci-fi marazmus, ktorý sa chce silou mocou tváriť ako veľkolepá sci-fi sága, ale pôsobí iba ako nechcená paródia na veľkolepé sci-fi. Chyby z jednička sa tu tak opakujú do bodky presne (opäť neprekvapivo, keďže sa točilo naraz), takže tu máme zase svet, ktorý nebude nikoho zaujímať; s postavami, ktoré si za tie vyše dve hodiny diváka nijako nezískajú ani po druhý krát a s príbehom, ktorý pôsobímň akoby ho napísal desať ročný chlapec nadšený do sci-fi a ktorý navyše nevie čo má filmové dielo obsahovať, takže si odškrtnite aj akúkoľvek prácu s tempom, gradáciou, napätím a vlastne všetkým čo film robí filmom. Ako som napísal pri jednotke, je to len sci-fi Céčko s Ačkovým rozpočtom natočené režisérom Béčkových schopností. A verím, že toto by aj AI vygenerovala lepšie než natočil Snyder. Po posledných štyroch Snyderových filmoch už vážne váham, či mu nabudúce dám ako režisérovi šancu. Kedysi skvelý režisér Dawn of the Dead, Watchmenov alebo Man of Steel je posledných desať rokov tak zalezený vo vlastnej prdeli, že už neviem, či sa odtiaľ môže niekedy dostať a natočiť niečo dobré. CELKOVO: 4/10

plagát

Počatie (2024) 

Sydney Sweeney môže byť hravo vyhlásená za novodobú scream queen pre dvetisícdvatsiate roky, hlasivky na to má ... už len si zahrať v nejakom skutočne dobrom horore. Immaculate síce nie je horor hodný zatratenia a v spleti podpriemerných kúskov, ktoré tento rok zatiaľ smerovali do kín (Night Swim, Baghead, Imaginary) sa jedná o ten najlepší kúsok, ale to len preto, lebo konkurencia nie je vôbec silná. Inak je to pomerne štandardný horor, u ktorého najviac zamrzí hlavne nevyužítý potenciál a zmätočné uchopenie, kedy sa ten horor miestami tvári ako slasher so značnou dávkou gore, inokedy ako ducharina, chvíľu ako Exorcista a v závere ako variácia na Rosemary's Baby, no nikdy nedostane vlastný ksicht a skôr pôsobí ako sled scén, ktoré niekto pozliepal dohromady a ktoré sa nakoniec dopracujú k nejakému fukčnému a intenzívnemu finále, ale aj to vyvrcholí úplne do prázdna. A presne taký je celý film, pomerne prázdny, aj keď nijako zle natočený. Na zakrvavenú Sidney Sweeney je však príjemný pohľad. CELKOVO: 6/10

plagát

Late Night with the Devil (2023) 

Po tých skvelých ohlasoch zo zahraničia nakoniec pomerne sklamanie. Late Night with the Devil je síce dobrým filmom, no nie veľmi vďačným hororom. Režisérske duo Cairnesových dokáže priam dokonale vystihnúť atmosféru televíznych late night interviews zo sedemdesiatich rokov a držať sa konceptu po celú stopáž, takže Late Night with the Devil pôsobí čo sa týka námetu dostatočne zaujímavo a originálne, navyše s perfektným Davidom Dastmalchianom v hlavnej úlohe. Avšak čo sa týka hororovej časti, čakal som niečo odvážnejšie, atmosférickejšie, nápaditejšie, akékoľvek. Late Night with the Devil má však za hodinu a pol dohromady dve hororovejšie scény a ani tie nijako nešokujú, práve naopak sú podané pomerne obyčajne. Vo výsledku tak nie zle koncepčne pojatý film, ale pomerne slabý horor. Ako taká neškodná, osviežujúca, nízkorozpočtová žánrovka síce v spleti tých podpriemerných, generických hororových kúskov, ktoré v dnešnej dobe smerujú do kín poteší, ale čakať tu na poli žánru čokoľvek zásadné by bolo chybou. CELKOVO: 6/10

plagát

Stovky bobrů (2022) 

Keď si filmový fanúšik myslí, že originalita vymrela, tak nezávislá americká scéna príde s nízkorozpočtovými bobrami. Film sršiaci originalitou a našťastie aj humorom. Priniesť totiž v tomto storočí na obrazovky divákov späť klasické nemé chaplinovky, nakombinovať s humorom ako z Looney Tunes, to si žiada veľkú filmársku odvahu. Táto snaha Mike Cheslika vyšla našťastie na jedničku a Stovka Bobrov je niečo čo sa na obrazovkách divákov nevidelo ... no takmer sto rokov. Hodnotenia budú asi oscilovať od absolútneho odpadu po päť hviezdičky a asi pochopím obidve strany, no komu bobry sadnú, tomu sadnú perfektne. Za mňa jedna z najlepších komédii posledných desať rokov! Jediná výtka smeruje k možno mierne prestelenej stopáži, kde 108 minút je predsa len cezpríliš, naštastie nápady tomu nedôjdú ani v jednej minúte, no aj tak 80 minút by bolo pre podobný typ filmu ideálnejších. CELKOVO: 8/10

plagát

Abigail (2024) 

Prakticky to isté čo Ready or Not, akurát s upírmi (to nie je spoiler, nakoľko to vyzradí už prvý trailer). Duo Radio Silence (Matt Bettinelli-Olpin a Tyler Gillett) opäť vzali obyčajný hororový námet, ktorý mierne osviežili a pretavili do funkčného filmu. Do filmu, ktorý si na jednej strane robí srandu zo všetkých žánrových klišé, zároveň sám balansuje na hrane klišé, no nikdy do klišé nepadne, pretože je neustále osviežovaným niečim malinko novým. Abigail je tak podobne ako Ready or Not hororom, u ktorého sa nikto nebude vyslovene báť, zato baviť sa budú všetci, ktorí na túto efektnú hru pristúpia. Objektívne by to boli asi za 3*, ale mne je tento prístup režisérov tak sympatický, že nemám problém zaokrúhliť vyššie. Ako taká zábavna hororová blbůstka totiž funguje Abigail rovnako dobre ako Ready or Not alebo posledné Vreskoty. Aj keď nabudúce by to od režisérov už skutočne chcelo aj niečo, ja neviem, serióznejšie (?), aby ukázali, že so žánrom vedia pracovať a netočia stále to isté len v iných kulisách. Zatiaľ ma to baví, ale do budúcna bacha na to. CELKOVO: 7/10

plagát

Baghead (2023) 

Slušný nápad a vynikajúci dizajn monštra, resp. čarodejnice, ale chabé hororové prevedenie. Množstvo scén malo potenciál a muselo vyzerať na papieri fajn, napríklad tá s blikajúcim svetlom, ale Alberto Corredor ani jednu nedokážal pretaviť do ničoho hororovo funkčného. Baghead je tak bez správne zlovestnej atmosféry, bez funkčných ľakačiek a nedokáže ani v jednej minúte postrašiť, prípadne diváka akokoľvek napínať. Celé je to také režijne mdlé a nakoniec sa tak jedná iba o 90 minút absolútne generického strašenia, kde zamrzí hlavne nevyužitý potenciál. Či už ten hororový alebo ten ohľadom námetu. Príbeh je načrtnutý, no následne nijako poriadne uchopený, dovysvetlený a vlastne často ani nedáva zmysel. Čo by nevadilo keby to bolo aspoň napínavé a strašidelné, ale po väčšinu času nie je. CELKOVO: 4/10

plagát

Opičí človek (2024) 

Je tam pes, intenzívna akcia, aj cesta za pomstou, a predsa to nie je indický John Wick. Dev Patel sa vo svojom režíjnom debute rozhodol ísť trochu inou cestou, než sľubovali traileri a namiesto akčného hrdinu prezentuje po väčšinu stopáže práve toho obyčajného človeka, ktorý sa rozhodol vysporiadať s osudom, a hlavne sebavedomého režiséra, ktorý sa vie výborne hrať s farbami, zábermi, strihom a hudbou. Monkey Money vyzerá famózne, je neskutočne štýlový a zaslúži si čo najväčie plátno. Aj keď je vlastne iný, než bude asi ktokoľvek čakať, ale v tom tkvie práve jeho najväčšia sila. Pod tým obyčajným príbehom sa skrýva film, ktorý sa nebojí byť svojský a keď už divák čaká, že sa bude uberať určitým smerom, tak Monkey Man mierne uhne, aby ponúkol trochu iný zážitok, než divák namlsaný z frenetického traileru čaká. Nie je to síce bez chýb a ten film sa občas pokúša o zbytočne mnoho vecí naraz - od sociálnej kritiky Indie, cez politickú kritiku až po predstavenie indickej mytológie, ale ako režíjny debut je to neskutočne suverénny, štýlový, klasický a zároveň mierne iný akčný film. Taký slow-burn akčňák, kde zakaždým po 40 minútach jednoduchého príbehu nastupuje 20 minútová nekompromisná, krvavá akcia. Či vám tento prístup vyhovuje alebo nie si musí odpovedať každý sám, ale za mňa jednoznačne za odvahu palec hore! CELKOVO: 7/10

plagát

Argylle: Tajný agent (2024) 

Matthew Vaughn Level Snyder. Už posledný The King's Man dával tušiť, že s Vaughnom to ide z kopca, ale až Argylle je dôkazom, že sa dostal niekde na úroveň Snydera (Rebel Moon). Neskutočne prehnane ambiciózny film, ktorý nefunguje ani ako odľahčená zábava (na to je preplácaný až moc), ani ako pocta špionážnym filmom, ani ako akčňák, ani ako paródia. Je to iba guláš, ktorý navyše aj vyzerá neskutočne hnusne (kde sa do pekla stratilo tých 200 miliónov?). Nevadia mi nanajvýš ustrelené film, veď koniec koncov takí boli aj prví a druhí Kingsmani, ktorých som doteraz veľkým fanúšikom, ale v tomto prípade už Vaughn nepozná mieru a mnoho scén sa silou mocou snaží pôsobiť neuveriteľne cool, ale sú bohužiaľ len neskutočne otravné a nefunkčné (úvodné prepínanie medzi dvomi postavam vo vlaku) alebo trápne (akčná scéna s krasokorčulovaním v tankeri). Občas sa síce objaví scéna, ktorá má potenciál (akčná scéna s farebnými dymovými clonami), ale nakoniec je natočená tak bizarne, že to už nie je ani vtipné, tobôž zábavné. Navyše s postavami, ktoré vôbec nefungujú. Bryce Dallas Howard mám síce rád, ale skutočne som ju v tomto veku a už ehm o niečo moletnejšiu nikdy nepotreboval vidieť ako akčnú hrdinku, ktorá dáva kopačky z otočky. Nefunguje tu takmer nič - herci (i ten Cavill tu vyzerá akosi idiotsky), ustrelený príbeh, ktorý len vrší často nezmyselné zvraty na seba každú pol hodinu, hnusne predigitalizovaná akcia, ani humor. Vo výsledku film, ktorý skôr než cool ako Kingsmani pôsobí ako lacná paródia spred patnástich rokov, ale pri nich sme tušili od začiatku, že to je blbosť. Argylle sa tvári ako ďalší z Vaughnových super originálnych a štýlových filmov, ale je to často bolestivý pohľad. Nevravím, že to miestami nepobaví, ale na jednu okay-ish scénu pripadá ďalších desať wtf momentov. Takto fakt nie a Vaughn buď pri ďalšom filme potrebuje silný producentský dohľad alebo si dať na pár rokov od režírovania pokoj. Inak tu máme ďalšieho režíjneho Snydera, a jeden nám teda bohato stačí. CELKOVO: 4/10 

plagát

Bob Marley: One Love (2024) 

Reinaldo Marcus Green si povedal, že po feel-good životopisnom športovom filme (fajn King Richard) si natočí feel-good životopisný hudobný film. Legenda akou je jamajský reggae spevák Bob Marley si podobný feel-good prístup priamo žiadala, takže teoreticky to malo dopadnúť podobne. Nuž, ale nedopadlo. One Love je tým najrutinnejším hudobným životopisom, ktorý nijako nestrhne a všetky udalosti prezentuje bez výraznej dramaturgie alebo funkčného rozprávania príbehu. Je to ako životopisný film z výrobnej linky, kde niekto naskladal pár piesní od Marleyho, pár základných informácii z wikipedie nakombinované tak, aby z toho vzišiel film, ktorý naplní nejaké základné očakanávania divákov ako asi má filmový životopis vyzerať, ale vo výsledku  ničím nezaujme. Taká Bohemian Rhapsody je tomtuo na míle vzdialená, dokonca aj ten Rocketman. Škoda, toto je skutočne premárnená príležitosť natočiť takto obyčajný a nevýrazný film práve o Marleym. Pritom materiál by na to bol. CELKOVO: 5/10

plagát

Imaginary: Neviditeľné zlo (2024) 

Imaginary si požičiava odvšadiaľ, snové sekvencie z A Nightmare on Elm Street, druhý svet s názvom Never Ever z Insidious, niečo málo z Poltergeist, prípadne námet s imaginármymi priateľmi detí z menej známych Z alebo Come Play. Táto bezbrehá neoriginálnosť by vôbec nevadila, keby to avšak netočil snáď najhorší súčasný mainstreamový hororový režisér Jeff Wadlow, ktorý má za sebou iba absolútne podpriemerné kúsky ako Truth or Dare alebo Fantasy Island. A pri Imaginary v sebe zázračne nenašiel čoby len kúsok talentu, takže sa opäť jedná o horor, ktorý okrem vykrádania ostatných nič iné nevie. Je to len celé absolútne hororovo nefunkčné, s pribúdajúcimi minútami čoraz hlúpejšie a ešte to z nejakého dôvodu musí mať oproti iným podobným snímkom (Z, Come Play) namiesto 80 minút otravných 104 minút. Vo výsledku tak horor, ktorý by ledva postrašil šesť ročné deti a podpriemer vo všetkých ohľadoch, či už námet, herecké výkony, kamera, efekty, réžia atď. CELKOVO: 4/10