Recenzie (1 240)
Ripley (2024) (seriál)
Nepříjemná podívaná, v dobrém slova smyslu. Pryč jsou sluncem zalité italské reálie, černobílý artsy přístup tomu dodává úplně jinou hloubku. Příběhově je Ripley poskládaný podobně jako Netflixovské You, jen si Steven Zaillian občas dává hodně na čas. Sommerso a V Lucio epizody, které si zaslouží snad všechny televizní ceny.
Maestro (2023)
Černobílá část má švih, tah a tempo. Barevná zas zbytečně moc prostoru, na tak málo dramatických not, které Cooper chce, aby zazněly.
Madame Web (2024)
Madame Web: The Ultimate Cringe. Ten film nemá ani jednu dobrou (akční) scénu, hlášku, situaci, easter egg. Tady není absolutně nic. Hodně svěží žánrová variace.
Duna: Časť druhá (2024)
Všechny linie, kromě té Paula Antreida, tu působí jako malé ostrůvky živé vody. Vizuálně, herecky, hudebně. Hlavní linka je pak sice monumentální, ale dost často pořádně dusivá. Čekal jsem, že mě Denis Villeneuve dostane do kolen, ale po první projekci se tak úplně nestalo. Update: Na podruhé lepší, ale můj postoj se blíží tomu Chani. Závěr jde dost proti srsti.
Kosmonaut z Čech (2024)
Monotónní vesmírná odysea. Na to, jak je kniha vtahující a čtivá je její filmová verze přesným opakem. Technicky i herecky fajn, ale chybí tomu výraznější esence, emoce nějaký náboj, serotonin. I na čistě filozofickou meditaci to bylo málo.
Strážcovia galaxie 3 (2023)
Všechno, všude, najednou. Překombinované, místy až nechutné s naprosto nevyužitým Willem Poulterem. Na papíře to asi vtipné být mohlo, ale na plátně? Ten člověk neměl, co hrát. Vyloženě ne úplné fér hra s diváckým očekáváním. Poslední MARVEL fáze jde úplně mimo mě.
Homár (2015)
I feel attacked!
Hovor so mnou! (2023)
Moderně střižená alegorie na všechna špatná rozhodnutí, která dělají puberťáci. Ale taky něčím strašně iritující podívaná.
Temný prípad - Nočná krajina (2024) (séria)
Love/Hate pořad. Skvělá mrazivá atmosféra, jen je do ní zasazený meh detektivní příběh, který se tu řeší tak dvě epizody, zbylé čtyři epizody jsou jen efektivní sníh a meh vztahy, stihomamy, rodinná pouta. Jodie Foster jako Aljašská Karen je ale skvělá. Zbytek po skončení odvane sněhová bouře.
Diabol nosí Pradu (2006)
Když jsem DWP viděl poprvé, padouchem byla Miranda. Později to byl Andyin přítel a dneska je to totálně Andrea!