Recenzie (4 766)
Jack, zabijak obrov (2013)
Vážně jsem hodně doufal, že mě Singer nějak překvapí. Hledal jsem vyšší hodnotu, snažil jsem se, co to šlo. Ale není tu. Je to jen druhořadé fantasy málo humorné i epické. Ani když vím, že to režíroval Singer, ho tu nejsem schopen najít na žádné úrovni. I ty tři hvězdy jsou v podstatě dobrý skutek. PS: 3D tu má smysl ve dvou - třech záběrech (těch z výšky na dav), jinak máte brýle nasazené jen proto, aby nebyl obraz mírně rozmazaný - s hloubkou to nijak nesouvisí.
Pokoj 237 (2012)
Mám rád videoanalýzy, zvlášť Kubrickových filmů. A zvlášť Osvícení, které jako by už od svého vzniku bylo otevřené jakýmkoliv výkladům. Tento kousek je ale na úrovni (a to přinejlepším) těch horších youtube videí. Dva tři postřehy na hodinu a půl, zbytek povrchní nic a dávno známé skutečnosti, nebo úplné nesmysly - to mi rozhodně nestačí. Vyšinutý vypravěč tvrdící, že tenhle mrak má tvar Kubrickovy hlavy, spíš celý princip filmové analýzy nevědomky zesměšňuje. Jde o nezáměrné shození analyzování filmů.
Wallace a Gromit: Otázka chleba a smrti (2008) (TV film)
Trochu přizpůsobenější americkému publiku (citace Ducha zabere vždy, ale už byla všude a opravdu mě nepřekvapí). Přesto pořád roztomile hravé a zábavné. S několika vyloženě skvělými momenty.
Ako za starých čias (2012)
První polovina je extrémně pomalá a otravná. Druhou to jakž takž chytí dech, ale pořád je to hlavně výprodej zašlých hvězd. Což u Pacina mrzí velmi.
Wallace a Gromit: Úžasné vynálezy (2002)
Celovečerák je na Gromita moc, tříminutové skeče ale naopak málo. 25 minut je ideál, jak se potvrdilo nejednou. Proto tahle v kuse puštěná minisérie nebaví jako jiné. Určitě ale nedělá ani ostudu.
Wallace a Gromit: O chloupek (1995)
Ty ovce jsou rozhodně kouzelné, ale jinak tenhle díl rozhodně není z těch nejsilnějších.
Piráti! (2012)
To CGI do toho cpát nemuseli a délka je zbytečně přestřelená, ale jinak další poctivý animák. Sice to není tak vymakané jako Slepičí úlet, ale přesto spousta scének skvěle působí. Tady to není o originalitě nebo chytrosti, ale skvělém timingu.
Wallace a Gromit: Cesta na Měsíc (1989)
Spíš než vtipné je to roztomilé a než chytré je to hravé, určitě je ale zábava to sledovat.
Wallace a Gromit: Nesprávné kalhoty (1993)
Velmi zábavné. Ne nějak geniální, ale některé gagy jsou skutečně jedna radost. Nalákalo mě to na další díly.
Detail (1990)
V půlce, když už je jasné, o co půjde a překvapení už se nekonají, se to trochu zadrhne, ale čtyry hvězdy nechám. Přece jen to má působivou atmosféru. Vlastně mám pocit, že je dávám prakticky zadarmo.