Denníček (62)
Watch list 2021 - květen
3.5. - 9.5.: Banditi (***), Chorus (****), Tucker & Dale vs. Zlo (****)
"Vítěz": Tucker & Dale vs. Zlo
10.5. - 16.5.: Les rendez-vous d’Anna (*****), Piráti na vlnách (***), Neúplatní (*****)
"Vítěz": Les rendez-vous d’Anna
17.5. - 23.5.: Dějiny násilí (****), Gepard (****), Zombieland (***)
"Vítěz": Dějiny násilí
24.5. - 30.5.: Správci osudu (****), Hunger Games (****), Svědek obžaloby (*****)
"Vítěz": Svědek obžaloby
31.5. - 6.6.: Happy end (*****), Kámoši až na dno lahve (****), Byl jsem lynčován (****)
"Vítěz": Happy end
Watch list 2021 - duben
5.4. - 11.4.: Borgman (***), Anděl zkázy (****), Moulin Rouge (*****)
"Vítěz": Moulin Rouge
12.4. - 18.4.: Pro pár dolarů navíc (****), TRON: Legacy 3D (****), Ivanovo dětství (****)
"Vítěz": Pro pár dolarů navíc
19.4. - 25.4.: Upstream Color (*****), Žena ve vodě (***), Kdo se bojí Virginie Woolfové? (*****)
"Vítěz": Upstream Color
26.4. - 2.5.: Nixon (****), Manželství Marie Braunové (*****), Prometheus (***)
"Vítěz": Manželství Marie Braunové
Watch list 2021 - březen (měsíc s českým filmem)
1.3. - 7.3.: Svět patří nám (***), Pějme píseň dohola (****), Pouta (****)
"Vítěz": Pouta
8.3. - 14.3.: Daleká cesta (*****), Měsíc nad řekou (***), Requiem pro panenku (****)
"Vítěz": Daleká cesta
15.3. - 21.3.: Babička (****), Konec starých časů (****), Akumulátor 1 (***)
"Vítěz": Babička
22.3. - 28.3.: Svědomí (*****), Romance pro křídlovku (****), Nikdo nic neví (***)
"Vítěz": Svědomí
29.3. - 4.4.: Erotikon (****), Noc nevěsty (****), Žiletky (****)
'Vítěz": Žiletky
TOP 10 (herci, herečky, režiséři)
I můj profil si prošel "velkým jarním úklidem", totálně (s výjimkou jednoho jména; hádejte!) jsem překopal svůj seznam nejoblíbenějších herců, hereček a režisérů.
A ne, neuvědomil jsem si, kdo jsou skutečně mí hlavní favorité, spíše... rád bych, pokud možno, v poslední čtvrtině tohoto roku zkompletoval filmografie několika tvůrců/tvůrkyň, kterých si z nějakých důvodů cením. A výběr padl na tato jména, nic víc, nic miň. "Tour de favoris" odšpuntuji v říjnu. ;-)
Watch list 2021 - únor
1.2. - 7.2.: Země nomádů (****), Tváře (****), Čtverec (****)
"Vítěz": Země nomádů
8.2. - 14.2.: Spáč (*****), matka! (****), Děvče ze sirkárny (*****)
"Vítěz": Děvče ze sirkárny
15.2. - 21.2.: Chlast (*****), Holy Motors (*****), Velká ryba (****)
"Vítěz": Holy Motors
22.2. - 28.2.: 71 fragmentů chronologie náhody (****), Amatér (****), Eega (****)
"Vítěz": Amatér
Watch list 2021 - leden
Můj plán na leden:
4.1. - 10.1.: Žaluji! (****), Skrytá vada (****), Obřad (***)
"Vítěz": Žaluji!
11.1. - 17.1.: Kolik je tam hodin? (*****), Doktor Spánek od Stephena Kinga (****), Sunset Boulevard (*****)
"Vítěz": Sunset Boulevard
18.1. - 24.1.: Alice ve městech (****), Šťastný nový rok (****), Žízeň (***)
"Vítěz": Alice ve městech
25.1. - 31.1.: Japonsko (*****), Taková zvláštní rodinka (****), Psí dny (****)
"Vítěz": Japonsko
TOP 2020
Někdy v době, kdy se lámal rok 2019 s rokem 2020, jsem si předsevzal, že letošek zasvětím reprízám, opětovným projekcím mně libých titulů (které jsem měl leckdy tu čest vidět pouze jednou). To víte, už mně prostě lezlo krkem, kterak u mě roky vítězila "kvantita" (počet viděných filmů) nad "kvalitou" (nechat na sebe film opakovaně působit, vystavit ho detailnímu sledování, delší dobu ho promýšlet). Nakonec to však dopadlo tak, jak dopadají všechna (minimálně má) předsevzetí - totiž i tento "soběslib" vyšuměl do ztracena, respektive do svého opaku. Zas a znovu jsem "pirátil" (pšt!), kde to jen šlo, ne však - jak jsem si slíbil - ve "známých vodách", nýbrž opět jsem hlavně prozkoumával "nová území". A že jsem si jich prozkoumal! Nově jsem viděl skoro dvě stě celovečerních filmů (což je snad můj rekord). Zájemcům nabízím - skrze kolonku oblíbené filmy - seznam (v abecedním pořadí, dle distribučního názvu) deseti, které mě provokovaly (tj. oslovily) nejvíce.
2. Humr
3. Mléčná dráha
4. Modrý pokoj
6. Nemilovaní
8. Starlet
TOP 2019
10 nejlepších filmů, které jsem poprvé viděl v roce 2019.
1. Crash
2. Jay a mlčenlivý Bob vrací úder
3. Kód neznámý
4. Láska a smrt
8. Roma
9. Slunovrat
10. Svatá hora
Satanův tipovací koutek 2020 - výsledky
1) Luciash - 50,2%
2) nAS – 51,4%
3) Wacoslav1 – 57,2%
4) Padme_Anakin - 70,3%
5) Merengues9 - 70,5%
6) Satan – 70,7%
7) S.Kok.i - 71,3%
8) rpt -74,5%
9) jarous - 78,2%
10) moviefilm - 82,9%
11) runner85, Peytl – 83,5%
13) O.Peta – 85,9%
14) Yoshimitsu – 90,4%
15) Dasa321 - 90,5%
16) novoten – 92,5%
17) Slartibarkfast – 94,9%
18) Kikina97 – 98,5%
19) Sawy - 101,4%
20) Shadwell - 107,3%
21) Mia... – 121,3%
22) albiebennett - 121,5%
Filmy: Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn), Frčíme, Sergio, Bratrstvo pěti, Greyhound, Projekt Power, Tenet, Hubieho Halloween, Vánoční kronika: druhá část, Mank
L. Hejdánek, Dopisy příteli
Svoboda ovšem nespočívá v tom, že si mohu a smím myslet nebo dokonce dělat, co chci, tedy třebas i nesmysly a hlouposti. Podstatou svobody je oproštění od toho, co mne svírá, co na mně leží jako balvan, co mne nutí a donucuje, ale oproštění k tomu cíli, abych proti svým zájmům (a zájmům své skupiny atd.) volil pravdu, v jejímž světle se teprve ukáže, nakolik mé zájmy byly oprávněné a nakolik neoprávněné; abych volil proti všem návykům a tradicím to nové, které ukazuje do budoucnosti; abych proti výhodám a výsadám, na nichž se třeba sám podílím, volil spravedlnost, a to znamená především spravedlnost pro ty, jimž je upírána, pro slabé, ponížené, přehlížené nebo dokonce diskriminované a pronásledované. [...] Solženicyn hluboce viděl základ všeho našeho duchovního a mravního úpadku, když vyzýval k občanskému a lidskému minimu: nelhat, nepodílet se na lži. Ale sluší dodat: není to tak docela snadné. Postavit se za pravdu proti druhým, proti oficiálním místům, proti "nim", to bychom ještě někdy dokázali. Ale postavit se na stranu pravdy proti sobě? Přestát obelhávat sami sebe? Odhodit předsudky a iluze? Být ochoten vidět sebe ve světle pravdy? Beze všech příkras? Připustit si, že tak často bagatelizují jako bezvýznamné některé své činy, jimiž ve skutečnosti zrazují pravdu, právo, spravedlnost - a tím svou zem, svou společnost a vposledu sám sebe? Že tak často zachovávám takovou zradou sice vnější zdání slušného života, životní standard apod., ale že za tou fasádou se hroutí samo moje lidství?
Satanův tipovací koutek 2019 - výsledky
1) Yoshimitsu - 51,7%
2) Wacoslav1 - 69,8%
3) harfuska - 70,8%
4) TomX2 - 71,1%
5) O. Peta - 76,9%
6) ARI50 - 80,8%
7) S.Kok.i - 81,2%
8) Luciash - 83,7%
9) moviefilm - 87%
10) Satan - 87,7%
11) Slartibarkfast - 92,2%
12) rpt - 93,9%
13) novoten - 94,6%
14) H34D - 95,3%
15) Dasa321, Shadwell - 97,8%
17) Sawy - 98,4%
18) Padme_Anakin - 98,6%
19) Mia... - 103%
20) jarous - 103,8%
21) albiebennett - 105,6%
22) lopata555 - 121,4%
23) Peytl - 124,6%
24) ComicBookGuy - 127,1%
25) nA S - 129,4%
26) Merengues - 138,2%
27) kulyk - 164,3%
28) Tom_Lachtan - 176,8%
29) Special One - 181%
Filmy: Narušitel, Captain Marvel, After: Polibek, Aladin, Anabelle 3, Noční můry z temnot, Panství Downton, Zloba: Královna všeho zlého, Ledové království II, Star Wars: Vzestup Skywalkera
Satanův tipovací koutek 2018 - výsledky
1) Padme_Anakin – 24%
2) harfuska – 32,7%
3) Wacoslav1 – 33,4%
4) Luciash – 36,9%
5) O.Peta – 41,6%
6) novoten – 43,8%
7) nAS – 45,4%
8) albiebennett – 48,8%
9) Satan – 50%
10) ComicBookGuy – 51,5%
11) Peytl – 51,7%
12) jarous – 53,2%
13) Shadwell – 53,4%
14) ARI50 – 56,8%
15) Tom.Lachtan – 56,9%
16) kulyk – 64,2%
17) lopata555 – 64,7%
18) TomX2 – 65,4%
19) Dasa321 – 67,2%
20) rpt – 70,9%
21) S.Kok.i – 74,6%
22) moviefilm – 75%
23) H34D – 77,4%
24) Karamanlis – 81,5%
25) Slartibarkfast – 91,3%
26) Yoshimitsu – 105,8%
TOP 2018
I loni jsem viděl nějaké ty filmy, to nejlepší za rok 2018 nalezne zájemce v oblíbených filmech.
2) Dnes v noci se vtělím do tvé mrtvoly
7) Na sever severozápadní linkou
9) Šílená láska
10) Žena pod vlivem
52 rokov s filmami za 52 týždňov
1. 1969: Skřivánci na niti - **** (80%)
2. 1931: Opičárny - *** (60%)
3. 2004: Zámek v oblacích - **** (75%)
4. 2019: Skleněný - *** (65%)
5. 1974: Célina a Julie si vyjely na lodi - ***** (85%)
6. 1996: Spiklenci slasti - **** (80%)
7. 2013: Millerovi na tripu - *** (60%)
8. 2015: Sicario: Nájemný vrah - **** (75%)
9. 1946: Hluboký spánek - *** (60%)
10. 1928: Utrpení Panny orleánské - ***** (90%)
11. 1963: Nebe a peklo - ***** (90%)
12. 1989: Řidič slečny Daisy - **** (75%)
13. 1965: Štěstí - **** (80%)
14. 2007: Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street - **** (70%)
15. 1980: Smrt v přímém přenosu - ***** (85%)
16. 1926: Frigo na mašině - *** (65%)
17. 2010: Přežít svůj život - ***** (90%)
18. 1973: Svatá hora - ***** (100%)
19. 1988: Ženy na pokraji nervového zhroucení - **** (70%)
20. 1992: Základní instinkt - ***** (90%)
21. 1939: Čaroděj ze země Oz - **** (75%)
22. 1979: Plechový bubínek - **** (80%)
23. 2014: John Wick - **** (70%)
24. 1950: Vše o Evě - ***** (85%)
25. 1997: Můj růžový život - **** (80%)
26. 1999: V kůži Johna Malkoviche - ***** (85%)
27. 1952: Omlazovací prostředek - *** (60%)
28. 1984: Společenství vlků - **** (70%)
29. 2001: Jay a mlčenlivý Bob vrací úder - ***** (85%)
30. 1971: Kočka - **** (80%)
31. 1967: Week-End - *** (60%)
32. 1994: Exotica - **** (80%)
33. 2002: Dalších deset minut - *** (65%)
34. 2008: Jezero - **** (80%)
35. 1936: Zkamenělý les - *** (60%)
36. 2016: Blue Jay - **** (80%)
37. 1981: Mefisto - ***** (85%)
38. 2012: Mistr - **** (80%)
39. 1966: A co dále, Baltazare - *** (60%)
40. 1993: Tajemná vražda na Manhattanu - **** (75%)
41. 1976: Hra o jablko - **** (75%)
42. 1995: Závislost - ***** (85%)
43. 1923: O patro výš - **** (80%)
44. 2000: Princezna a bojovník - *** (65%)
45. 1972: Růžoví plameňáci - **** (75%)
46. 1930: Zlatý věk - *** (60%)
47. 1949: Bílý žár - ***** (85%)
48. 2011: Somrák s brokárnou - ***** (90%)
49. 1982: Král komedie - **** (75%)
50. 1941: Podezření - **** (70%)
51. 2017: Zabití posvátného jelena - **** (80%)
52. 1964: Písečná žena - ***** (85%)
Survival 3
Ostrov:
1) Island of the Burning Damned - 3 + 5 + 3 = 11 b
2) Prokletí mlžného ostrova - 3 + 3 + 2 = 8 b
3) Cold Skin - 3 + 6 + 3 = 12 b
4) Nejnebezpečnější hra - 3 + 7 + 4 = 14 b
5) Apostle - 3 + 8 + 4 = 15 b
6) The Rezort - 3 + 6 + 3 = 12 b
7) Heavy Metal - 3 + 8 + 5 = 16 b
8) Útok krabích monster - x
9) Comtesse noire, La - 3 + 4 + 2 = 9 b
10) Higandžima - 3 + 6 + 3 = 12 b
Vánoce:
1) Knuckleball - 3 + 6 + 3 = 12 b
2) Better Watch Out - 3 + 9 + 5 = 17 b
3) Whoever Slew Auntie Roo? - 3 + 8 + 4 = 15 b
4) Den matek 2 - 3 + 5 + 3 = 11 b
5) Vlčí bouda - 3 + 7 + 4 = 14 b
6) Ilsa, sibiřská tygřice - 3 + 4 + 2 = 9 b
7) Tales from the Crypt - 3 + 5 + 3 = 11 b
8) Cesta - 3 + 6 + 3 = 12 b
9) Černé Vánoce - x
10) Závan smrti - 3 + 5 + 3 = 11 b
Mexiko (wrestling, pyramidy):
1) Luna de miel - 3 + 7 + 4 = 14 b
2) Ruiny - 3 + 8 + 4 = 15 b
3) El Santo bojuje proti upířím ženám - 3 + 6 + 3 = 12 b
4) El Vampiro - 3 + 7 + 4 = 14 b
5) Mascarado Massacre, El - 3 + 6 + 3 = 12 b
6) The Mummy's Ghost - 3 + 6 + 3 = 12 b
7) Monster Brawl - 3 + 5 + 3 = 11 b
8) Pyramida - 3 + 5 + 3 = 11 b
9) La Maldición de la Llorona - 3 + 8 + 4 = 15 b
Vesmír:
1) Uneseni - 3 + 4 + 2 = 9 b.
2) Pět milionů let k Zemi - 3 + 6 + 3 = 12 b.
3) GANTZ - 3 + 7 + 4 = 14 b.
4) Temné nebe - 3 + 6 + 3 = 12 b.
5) Mrtvý vesmír - 3 + 5 + 3 = 11 b.
6) GANTZ: Perfect Answer - 3 + 6 + 3 = 12 b.
7) It! The Terror from Beyond Space - 3 + 6 + 3 = 12 b.
8) Critters - 3 + 8 + 4 = 15 b.
Home Invasion:
1) Dáma v kleci - 3 + 7 + 4 = 14 b.
2) In Their Skin - 3 + 5 + 3 = 11 b.
3) Nebezpečné pokušení - 3 + 7 + 4 = 14 b.
4) Mother's Day - 3 + 6 + 3 = 12 b.
5) Ve spánku - 3 + 7 + 4 = 14 b.
6) Hodiny zoufalství - 3 + 8 + 4 = 15 b.
7) The Girl in the Photographs - 3 + 4 + 2 = 9 b.
Znásilnění:
1) Ba xian fan dian: Ren rou cha shao bao - 3 + 9 + 5 = 17 b.
2) Ruo sha - 3 + 7 + 4 = 14 b.
3) American Mary - 3 + 6 + 3 = 12 b.
4) Trauma - 3 + 4 + 2 = 9 b.
5) La casa sperduta nel parco - 3 + 5 + 3 = 11 b.
6) Pastýřova panenka - 3 + 7 + 4 = 14 b.
Schizofrenie:
1) Necrophobia - 3 + 6 + 3 = 12 b.
2) Hnus - 3 + 8 + 4 = 15 b.
3) Otis - 3 + 7 + 4 = 14 b.
4) Nue zhi lian - 3 + 7 + 4 = 14 b.
5) Zrcadla - 3 + 7 + 4 = 14 b.
Maska:
1) Assault - 3 + 7 + 4 = 14 b.
2) Oči bez tváře - 3 + 7 + 4 = 14 b.
3) Šokující Asie 1 - 3 + 3 + 2 = 8 b.
4) Dark Night of the Scarecrow - 3 + 6 + 3 = 12 b.
Ďábel (exorcismus):
1) Exorcismo - 3 + 4 + 2 = 9 b.
2) Matka Johana od Andělů - 3 + 5 + 3 = 11 b.
3) Dororo - 3 + 7 + 4 = 14 b.
Hrobka:
1) Noche de Walpurgis, La - 3 + 6 + 3 = 12 b.
2) Hadí jáma a kyvadlo - 3 + 7 + 4 = 14 b.
Jan Křesadlo, Girgal
Stává se, že ve vzdáleném, celkem nebo vůbec nepříbuzném jazyce se náhle vyskytne slovo, které vypadá zcela jako slovo v nějakém jazyce úplně jiném. Např. v Estonsku je přístav, který býval na školních atlasech v Čechách vynecháván pro hrubě obscénní zvuk. Totéž slovo je také v Kamerunu hudebním nástrojem. Někdy cizí slovo se zdá napovídat význam v jiném jazyce, který však nemá. Např. svatý Prokop se stal patronem českých horníků na základě omylu, neboť jeho jméno nemá s prokopáváním co dělat. Je to jméno řecké, ačkoliv původní sv. Prokop, po kterém je pojmenován ten náš, nebyl Řek, ale buď Žid, nebo Syřan, a znamená totéž jako latinské Prosper, tj. úspěšný, vzkvétající. Jméno druhé manželky Richarda Wagnera vzbuzuje ve sprostých českých myslích hrubé asociace, které kálejí její vznešené ženství. Zachovaná vyobrazení však živě ukazují na nesprávnost interpretace.
Jeho nitro či duše (Girgalova, pozn. DN), obsahující kromě učeného a matematicky nadaného navigátora též divokou, lovčí a smilnou psovitou šelmu, se znovu zavlnilo a vydalo filozofického básníka poněkud na způsob Otokara Březiny, i když možná trochu horší kvality.
Tomu ať se nikdo nediví, že by psí schrána mohla obsahovat básníka: víme přece pozitivně, jací jsou někteří poetové prasata, což je ještě horší než psi. Zde zmíněný Březina byl dále nevzhledný hrbáček, chudý učitel, nad kterým i křupani povzneseně ohrnovali nos. Odtud již je ke psu jen kousíček.
TOP 2017
Čas bilancovat: v roce 2017 jsem viděl "nechce se mně to počítat" filmů. Udělil jsem přesně to fakt nevím" 5*, o "něco méně, nebo o něco více" jsem rozdal 4*, "nešetřil, nebo šetřil" jsem ni průměrným hodnocením, tedy 3* a výjimkami byly, nebo nebyly hodnocení nižší, totiž 2*, 1* a odpad!
Inu, není nad to vědět, na čem jste!
To nějakým způsobem nejzajímavější (vskutku hrozné slovo, ale lepší mě nenapadá) za tento kalendářní rok nalezne zájemce v oblíbených filmech. Zde jsem si umístil filmy, které chci z nějakého důvodu vidět příští rok znovu.
1) Hlad
2) Hořký měsíc
3) Melancholia
10) Zvrácený
SURVIVAL PATH 2 - 2017 - 2018
Hřbitov:
1) Gravedancers, The - 12 b. (3+3+3+3)
2) Mausoleum - 12 b. (3+3+3+3)
3) Deathdream - 15 b. (4+4+4+3)
4) Dellamorte Dellamore - 19 b. (5+5+4+5) - 5 = 14 b.
5) Pastor Thomas - 15 b. (4+4+3+4)
6) Vykradač hrobů - 10 b. (3+1+4+2)
7) Cementerio del terror - 14 b. (4+4+3+3)
8) Armáda démonů: Matka slz - 12 b. (3+3+3+3) - 3 = 9 b.
10) Vrah Rosemary - 14 b. (4+3+4+3)
Pavouci:
1) Tarantula - 15 b. (4+4+4+3)
2) Království pavouků - 13 b. (3+4+3+3)
3) Spookies - 8 b. (2+2+2+2)
4) Dnes v noci se vtělím do tvé mrtvoly - 20 b. (5+5+5+5)
5) Pavoučí teror - 15 b. (4+3+4+4)
6) Brána do zahrobí - 16 b. (4+5+3+4)
7) Arachnofobie - 15 b. (4+4+3+4)
9) Spiders - 7 b. (1+2+2+2)
Nemocnice (psychiatrická léčebna):
1) Nurse 3D - 9 b. (2+3+1+3)
2) Vyšetřování nočních můr - 17 b. (4+4+4+5)
3) The Ugly - 15 b. (4+4+3+4)
4) Nightmare - 13 b. (3+4+3+3)
5) Noční můra v Elm Street 3: Bojovníci ze sna - 20 b. (5+5+5+5) - 5 = 15 b.
6) Vymítač ďábla - (4+5+4+4) - 4 = 13 b.
7) Smrtící síla - 13 b. (3+3+4+3)
8) Halloween 2 - (4+4+4+4) - 4 = 12 b.
Letadlo:
1) Nebesa smrti - 7 b. (2+2+1+2)
2) Panic Button - 12 b. (3+3+3+3)
3) Karanténa 2: Terminál - 4 b. (1+1+1+1)
4) Nezvratný osud - 15 b. (4+4+4+3) - 4 = 11 b.
5) Noční letec - 12 b. (3+2+4+3)
6) Tajemný let - 15 b. (4+3+4+4)
7) Flight of the Living Dead: Outbreak on a Plane - 6 b. (1+2+2+1)
Ostrov:
1) Cabin Fever: Patient Zero - 8 b. (2+2+1+3)
2) H Project - 9 b. (2+3+2+2)
3) Ostrov děsu - 12 b. (3+2+4+3)
4) Antropofág - 13 b. (3+4+3+3)
5) Mělčiny - 15 b. (4+3+4+4)
6) Volání Cthulhu - 12 b. (3+2+4+3)
Jeskyně (tunel, katakomby, bunkr):
1) Indigenous - 11 b. (3+2+3+3)
2) Pád do tmy 2 - 14 b. (4+3+4+3)
3) Brána do pekel - 11 b. (3+3+3+2)
4) Ahí va el diablo - 15 b. (4+4+4+3)
5) Pád do tmy - 14 b. (3+4+4+3)
Vlak:
1) Howl - 10 b. (3+3+2+2)
2) Půlnoční vlak - 15 b. (4+4+4+3)
3) Metro - 12 b. (3+3+3+3)
4) La ragazza del vagone letto - 8 b. (2+1+2+3)
Zombie:
1) L'etrusco uccide ancora - 8 b. (2+2+1+3)
2) La Orgía de los muertos - 12 b. (3+4+2+3)
3) Cargo - 15 b. (4+3+4+4)
Loď:
1) Satan's Triangle - 12 b. (3+3+3+3)
2) Reise nach Agatis - 19 b. (5+5+4+5)
Filmová výzva
Pajkenzi:
1. V zajetí démonů - **** (80%)
2. V zajetí démonů 2 - *** (65%)
3. Dům voskových figurín - *** (55%)
4. Sirotek - ***** (85%)
5. Valentýnská pomsta - *** (60%)
6. Tísňová linka - **** (75%)
7. Critters - **** (75%)
8. Čtvrtý druh - *** (50%)
9. Milenec nebo vrah - ** (40%)
10. Oni - **** (70%)
Bonus: Otčím - **** (70%)
Extra bonus: Stůl č. 21 - *** (65%)
ARI50:
1. Láska na kari - **** (70%)
2. Království pavouků - *** (65%)
3. Soukromý víkend - ** (40%)
4. Vzpoura strojů - **** (75%)
5. Unfriend - **** (75%)
6. 47 metrů - *** (65%)
7. Chappie - **** (80%)
8. The Guest - **** (70%)
9. Sezóna zabíjení - *** (55%)
10. Lovci lvů - *** (60%)
Bonus: Tajemný ostrov - *** (60%)
kajda.I:
1) Bréve Traversée - ***** (85%)
2) Král komedie - **** (75%)
3) Poslední dny Sophie Schollové - **** (80%)
4) Nine - *** (60%)
5) Milovat Lizu - **** (80%)
6) Všude dobře, proč být doma - **** (70%)
7) Milenci - **** (70%)
8) Kdyby... - **** (80%)
9) Její zpověď - **** (75%)
10) Starlet - ***** (90%)
Bonus: Líza, liščí víla - ***** (85%)
Padme_Anakin:
1) Hana a její sestry - **** (70%)
2) Nebezpečné myšlenky - **** (75%)
3) Lolita - **** (75%)
4) Hlavička - *** (60%)
5) O kuřatech a lidech - *** (60%)
6) Contratiempo - ***** (85%)
7) Modrý pokoj - ***** (90%)
8) Uteč - **** (80%)
9) O těle a duši - ***** (90%)
10) Upgrade - **** (75%)
Bonus: Lovci hlav - **** (80%)
Season Challenge Tour 2
1. Stephen King (1.-7. srpna) – Stůj při mne - **** (75%)
2. Československá nová vlna (8.-14. srpna) – Intimní osvětlení - **** (80%)
3. Historický velkofilm (15.-21. srpna) – Statečné srdce
4. Gangsterka (22.-28. srpna) – Carlitova cesta - ***** (90%)
5. Kultovní filmové monstrum (29. srpna -4. záři) – Vetřelec: Vzkříšení - *** (60%)
6. Italský film z 60. a 70. let (5.-11. záři) – Manželství po italsku - **** (70%)
7. Paul Newman (12.-18. záři) – Frajer Luke - **** (75%)
8. LGBT (19.-25. záři) – Život Adele - **** (75%)
9. Korea (26. záři - 2. října) – Pečeť vraha - ***** (90%)
10. Béčko (3.-9. října) – Komando - *** (55%)
11. Nejuznávanější filmy 21, století (10.-16. října) – Ruská archa - ** (40%)
12. Cannes (17.-23. října) – 4 měsíce, 3 týdny a 2 dny - ***** (85%)
13. Strašidelný speciál (24.-30. října) – Interview s upírem - ***** (90%)
14. Tarantinův oblíbený (31. října - 6. listopadu) – Rio Bravo - **** (75%)
15. Hudební (7.-13. listopadu) – Pink Floyd: The Wall - *** (65%)
16. Bergman (14.-20. listopadu) – Šepoty a výkřiky - *** (65%)
17. Válečný film (21.-27. listopadu) – Černý jestřáb sestřelen - **** (70%)
18. Americký nezávislý film (28. listopadu - 4. prosince) – Noc na Zemi - ***** (90%)
19. Moderní černobílý film (5.-11. prosince) – The Artist - ***** (85%)
20. Oblíbený film oblíbeného uživatele (12.-18. prosince) – Nelítostný souboj (DaViD´82) - **** (80%)
21. Duchovní film (19.-25. prosince) – Jesus Christ Superstar - **** (70%)