Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Akčný
  • Horor
  • Komédia
  • Dráma
  • Sci-Fi

Recenzie (1 272)

plagát

Lie Tan (2022) 

Čínska akčná melodráma inšpirujúca sa Neesononovým Taken - V istej (pre istotu a korektné diplomatické vzťahy) nešpecifikovanej východoázijskej krajine žije tvrdý ale momentálne dosť bezradný policajt. Aj by bol najradšej, ak by ho povýšili a aj by by bol celkom rád, ak by mal viac času na svojho malého syna. A navyše, počas tých vzácnych chvíľ zistí, že jeho osemročné zlatíčko odporne šikanuje tlupa výrastkov okolo dvadsiatky. Ako otec a zároveň policajt ani chvíľu nelení a vyberie sa na diskotéku si to z nimi vybaviť - zmlátiť ako žito a poslaš do cely. Ich vodca je však (čisto zhodou okolností) šéf mafie organizujúcej kšeft s (nielen)  bielym mäsom a zabásnutie synáčika mu nie je vôbec po srsti. Ako pomstu, unesie nenávidenému policajtovi jeho potomka. Ak sa vám dej nezdá príliš logický, nepoteším vás, skutočné krkolomné eskapády začínajú až od tejto chvíle, ústredným scenáristom filmu je totiž Mr. Náhoda. Našťastie, celý tento chatrný príbeh je len nato, aby si to nahnevanýotecko rozdal s nahnevaným mafiánom a celým jeho gangom. A tu už, našťastie, sa na akciu pozerať dá, miestami je to vcelku výživné. Ak ma pamäť neklame, počas celého filmu sa na plátne neobjaví ani jedná streľná zbraň, väčšina súbojov sa odohráva prostredníctov tyčí, palíc, sem tam nejaká tá čepeľ a kladivá, s ktorými sa zúčastnení klepú hlava-nehlava, pričom žiadna z hláv nepovolí... To asi bude tá neslávne známa čínska kvalita....

plagát

Penitentiary (1979) 

Zvláštny a miestami vcelku zaujímavý  zástupca druhej vlny mánie zvanej blaxploitation. Chudák tulák bol v nesprávnom čase na nesprávnom mieste a skončil s vraždou na krku. A keďže je čierny, s odsúdením problém nebol, krátko nato, sa už stáva súčasťou zariadenia, kde bledu tvár zbadáš akurát tak medzi bacharmi. Kto chce s vlkmi byť, musí z nimi vyť, tak hovorí jedno naše príslovie. Gordone, ktorého korene zjavne na Slovensko nesiahajú, to asi nikdy nepočul a tak sa rozhodol, že nebude žiadne vytie ale poriadne zbitie, rozhodol sa vplyvnému gangu postaviť. A aby som nezabudol, aby nebola v pasťaku nuda, väzni sa môžu zapojiť do boxerského turnaja, ktorý im dokáže skrátiť pobyt za mrežami, alebo aspoň vybaviť nejakú žensku. A tak takmer 100 minút má divák možnosť pozerať, ako si čierni bratia nakladajú do držky a snažia sa dostať pod sukne svojim rovnako tmavo opáleným sestrám, s ktorými sa tí chytrejší, dokážu roznežniť aj bez toho aby sa nechali mlátiť do hlavy. Celé to zachraňuje niekoľko dobrých, nielen pästných, výmen a sem tam nejaká ta hláška. Osobne som od tohto kultu čakal viac.

plagát

H.P. Lovecraft's Witch House (2021) odpad!

H.P. Lovecraft - meno, ktoré ako magnet priťahuje divákov, hneď ako sa objaví správa o nejakej novej adaptácii jeho diela, okamžite sa nájde široké spektrum hororových fanúšikov, ktorí netrpezlivo čakajú na premiéru. V tomto prípade to bol však planý poplach. Nízkorozpočtová surrealistická nuda je pocitovo asi desaťnásobne dlhšia ako tomu v skutočnosti je.  Snaha síce bola, ale výsledok za pozretie určite nestojí.

plagát

3 Demons (2022) 

Horor o démonoch, ktorý sa veľmi ťažko pozerá. Máme tu jednu mŕtvolu, jedného policajta s množstvom problémov, jeho partnerku a zhmotnené problémy (a aby som nezabudol aj jednu psychiatričku alebo také niečo). Celé je to nelineárne, strašne pomalé a zmätené. Ak máte radi filmy, ktoré sa dajú vysvetliť viacerými spôsobmi, snáď vás to zaujme viac ako mňa. Ja som si to vysvetlil jedine tak, že tvorcovia sami nevedeli čo s natočeným materiálom a tak to nejako zostrihali a hodili to divákom, nech sa s tým popasujú...

plagát

On Location (2021) 

Horor natočený skupinkou hororových nadšencov, žiaľ bez akéhokoľvek talentu. Premisa je vcelku zaujímavá - s akousi cestovkou si môžete prezrieť zaujímavé miesta, kde sa natočili najznámejšie hororové skvosty. Šestica priateľov, hororových expertov, nachádza vhodné lokácie a následne tam vodí ľudí. Problém je, že ako to funguje, divák nemá šancu vidieť (mizerný rozpočet), divák nevidí ani väčšinu nedobrovoľných odchodov na druhý svet (rozpočet) a tí spomínaní experti porušujú jedno hororové pravidlo za druhým (mizerný scenár).  Určite nie jeden z najhorších filmov tohto roku, ale nemá k tomu príliš ďaleko.

plagát

Adverse (2020) 

Veľmi pomaly krimi thriller s ústredným hrdinom - asi najmenej charizmatickým hercom spomedzi všetkých známych tvári, ktoré dostali za účinkovanie v tomto filme nejaký ten šek. Nemôžem si pomôcť, ale Thomas Ian Nicholas filmom prekľučkoval takmer výhradne použitím dvoch mimik tváre - buď to boli smutné psie oči alebo pre zmenu oči vystrašenej veveričky. Na hlavného hrdinu, ktorý rieši problémy zásadne s krížovým kľúčom na kolesá, je to žalostne málo. Rovnako atmosfére je strašne pomalá, až ospalá. jasne, s takým tempom sú aj iné filmy a dali sa pozrieť. Tie však mali podstatne lepšie napísané dialógy. Našťastie posledná polhodinka to trochu rozpumpuje. Klady? Pekné večerné LA a  prekvapivo výborný Mickey. Nový Calatteral či Drive sa proste nekoná.

plagát

S.O.S. Survive or Sacrifice (2020) 

Príbeh má tri roviny, ktoré sa bohužiaľ len predbiehajú v tom, ktorá u nich je nezáživnejšia -  máme tu výlet balónom, kde sa pokazí všetko čo môže i nie, dvojicu podarených zlodejov, špecializujúcich sa na dôverčivých hostí a puberťáčku manipulujúcu sociálnu pracovníčku. Dve, dlho odlúčené sestry, sa kdesi v Stredomorí  - Cyprus, zase od seba oddelili, ale nakoniec rodinné puto zvíťazí nad chamtivosťou, prírodnými silami, zákonmi fyziky, zákonmi logiky ako aj zákonmi venujúcimi sa starostlivosti o deti. Správanie postáv je takmer úplne oddelené od akejkoľvek elementárnej logiky, väčšina hercov by nebola prijatá ani do ochotníckeho divadla (sorry Mr. Baldwin) a... A stačilo, len na vlastné riziko!

plagát

Hell Hath No Fury (2021) 

Čoraz zriedkavejšie kaskadér a čoraz častejšie režisér solídnej akčnej b-zábavy,    Jesse V. Johnson natočil niečo, čo sa vymyká jeho doterajšej tvorby. Aj keď sú vo filme akčné scény, je to skôr vojnový film so silnou ústrednou ženskou predstaviteľkou v podaní Niny Bergman(ako Marie). Zápletka tak trochu pripomína spaghetti western Dobrý, zlý, škaredý - na cintoríne je ukrytý zlatý poklad a niekoľko skupín sa k nemu snaží dostať. každý tu kope za seba, aj keď sa sem tam uzavrie spojenectvo, niet tu komu a čomu veriť, v stávke je zlato a v prípade chyby aj vlastný život. Aj keď akcia nie je tak častá, ako som si to u Johnsonových filmoch zvykol, úspešne ju nahrádza postupné odhaľovanie pohnutých osudov Marie a vykresľuje sa jej motivácia. Akčným vrcholom filmu je vcelku solídne remeselne zvládnutý záverečný masaker na cintoríne. Čo irituje? Nuž jednoznačne konverzácie s mŕtvym bratom. A čoho je málo? Daniel Bernhardt by si pre svoju postavu esesáka zaslúžil o niečo viac priestoru. Finálne hodnotenie: Veľmi príjemná akčná jednohubka, s nie tuctovým príbehom, so solídnymi akčnými scénami a dobrým hereckým obsadením.

plagát

The Commando (2022) 

Ďalšie lacné akčné béčko, ktorému chýba predovšetkým akcia. V podstate tu ide o home invasion - skupinka priblblých lupičov sa snaží dostať do domu, kde sú ukryté prachy z bankovej lúpeže. Karty sú rozdané celkom sympaticky - Rourke je ten, čo chce peniaze a White zase musí chrániť svoju rodinu. Lenže prvý menovaný sa vytratí asi po 15-20 minútach a za nim hneď aj druhý a divákovi ostanú oči pre plač pri sledovaní jednej z najotravnejších teen party. A popri tom počúvať trio grázlov ako sedia v aute a čakajú na vhodnú príležitosť na vniknutie do domu. Samozrejme, vniknú vtedy, keď je tam najviac ľudí, spôsobia menšie jatky a vyliečia White z jeho posttraumatického syndrómu. Pribehne domov, všetkým vykrúti krk a konečne sa zoči-voči stretne aj s milým Mickym, s ktorým si to rozdá vo finálnom strete. ten však skončí skôr ako začal, White svojho súpera prevalcuje s  jedným prstom v nose a s druhým v riti. Zhrnuté a spočítané, jedna mdlá akcia na začiatku, podobná na konci, medzitým vata v podobe party, PTSD, kecania v aute. Výsledné hodnotenie: Tesne nad hranicou odpadu, ale fak(t), veľmi tesne.

plagát

Escape from Death Block 13 (2021) 

Maďarský klon Charlesa Bronsona vo filme s námetom akoby vystrihnutým zo 70. či 80. rokoch. Režisér Gary Jones si asi chcel trochu od hororov a sci-fi oddýchnuť a tak sa rozhodol natočiť akčňák o trochu nechápavom, ale silou poriadne obdareným hrdinom. Výsledkom je nudný a otravný film plný klišé a strašných efektov. Ale posledná štvrtina filmu určite stojí za pozretie a myslím, že aj viacnásobné. Vzbura a útek z väzenia nemajú žiadnu chybu, alebo presnejšie, toľko chýb, až je to nadmieru zábavné. Bronzi a zdatne sekundujúci Hahn sa predierajú dažďom guliek k vytúženej slobode, pričom všade okolo nich kapú dozorcovia i väzni neopísateľným spôsobom. Pre tých približne 20  minút má zmysel tento film vidieť. Pre mňa určite jeden z favoritov na top guilty pleasure za posledných 4-5 rokov.

Ovládací panel
5 bodov