Obľúbené filmy (10)
Casablanca (1942)
Moja prva velka filmova laska. Mozno to nie je dokonaly film, a ta stipka originalnosti na konci bola vytvorena skor nahodou ako umyselne, ale Casablanca pre mna predstavuje film, ktory ma u mna miesto hlavne pre svoje chyby. Ma ale skvele postavy - Bogart je prototyp "idealneho" filmeho drsneho chlapa - neodolatelne cynicky na povrchu ale milujuci vnutri, Bergmanova je krasna. Zaroven sa nezabudlo na vedlajsie postavy ktore su vtipne, tragicke, charakterne iba do urcitej miery...
Zločiny a poklesky (1989)
Moj prvy Woody Allen ("Celebrity" odmietam pocitat) z cias ked este Woody mal nove napady a nevykradal sam seba. Dva odlisne pribehy kombinujuce zdrvujucu tragiku a cynicku komediu sa na konci snimku stretnu a zapadnu do seba dokonale.
Synecdoche, New York (2008)
Kaufman je bud sialeny alebo genialny. Alebo nejaka podivna zmeska oboch. Kazdopadne, "Synecdoche" je jeden z filmov ktore ma prekvapili a aj napriek tomu ze som ho videla uz niekolko krat, este som ho nerozmotala ale aj v tom spociva jeho krasa. Moj "reading" je ze cely film sa da chapat ako hyperbolizacia najvacsich ludskych strachov - smrt, sklamanie ako rodic, partner, umelec.
Električka zvaná Túžba (1951)
Potomkovia ľudí (2006)
Toto je Spinal Tap (1984)
Všetci prezidentovi muži (1976)
Politické kruhy (2009)
Pre mna jasne najzabavnejsi film tohoto roku. Ianucci nemrha drahocenym casom a slovne obraty na nas hadze skutocne kazdu sekundu. Co ale robi tento film brilantnym je, ze gagy su zalozene na skvelych postavach - highlightom je Peter Capaldi (Malcolm Tucker), do ktoreho som sa v priebehu 110 minut zamilovala, zaziaria aj nesopranovsky James Gandolfini, skvostne neohrabany Tom Hollander. In the loop funguje aj ako satira - vykresluje teoriu, ze velke rozhodnutia castokrat robia "mali ludia", s najroznejsimi motivaciami, castokrat zalozene na snahe ovplyvnit dianie, aj ked je to za cenu uplnej reverzie vlastnych presvedceni.