Recenzie (1 155)
Avatar: Cesta vody (2022)
Nádherně čistej film. Krásnej vizuál, přehledná kamera, zábavná a smysluplná akce z velké většiny vyhýbající se tradičním klišé současných akčních filmů, krystalovej scénář (byť dějově nijak objevnej a hodně jednoduchej, tak rodinný vztahy jsou napsaný nádherně) a vypiplaná spekulativní biologie. Rodí se nám tu pěkná rodinná sága.
Tajomstvo starej bambitky 2 (2022)
Smutný důkaz toho, že první díl byl skutečně výjimkou potvrzující pravidlo toho, že "moderní český pohádky" jsou tu akorát tak od toho, aby z dětí dělaly dementy naprosto otřesným humorem, recyklovaným prostředím a příšernou kamerou lvl Ordinace v růžové zahradě. Ech.
Trol (2022)
V zásadě hezky natočenej scénář z random Asylum filmu. Stupidní postavy, jedno klišé za druhým a předvídatelný jak výprodeje v Lidlu. Jediný plus je kamera a trol samotnej, u kterýho se vůbec nedivím, že byl tak nasranej, když musel hrát v tomhle škváru.
Grimcutty (2022)
Nápad, ze kterýho by třeba takovej Peele dokázal vytřískat horor roku, ztracenej v kabátku podprůměrnosti ve všech směrech. Škoda, škoda...
Rod Draka - Pán přílivů (2022) (epizóda)
Mistrovská scénáristická, režijní a herecká momentka v historii kinematografie. Martin se musí rochnit blahem.
Hellraiser (2022)
Mírně nadhodnotím, protože to je fakt jedinej díl tohohle bubáka, u kterýho jsem cítil respekt k Hellraiser loru (kterej byl plnohodnotnej IMHO jen u prvního Hellraisera a Inferna), ale zároveň jsem u sledování neměl pocit jako by to místama byla spíš nechtěná parodie na sebe sama nebo že tvůrci občas nevěděli, jak naložit se svojí vizí. Atmosféra, masky, hudba, kamera na jedničku a ikdyž scénář v několika pasážích trochu kulhá, na další díl v rukách tohohle tvůrčího týmu bych se s radostí podíval.
Vlkolak - Nočný lovec (2022) (TV film)
Tak já nevím. Na poměry Marvelu svou formou relativně svěží vítr, nicméně obsahově naprosto průměrná věc. Na 54 minutách se s daným materiálem přece jenom dá vykouzlit o trošku víc než skvěle natočená pocta "klasickým hororům" v typickém (čti samoúčelně přeakčnělém) rouše Marvelově, kterej si ty klasický scénáristický archetypy (čest těm pár výjimkám, u nichž si alespoň částečné nabourání vydupali režisérské osobnosti) prostě neodpustí. Porovnám-li 12 let starou poctu ve formě remaku nesoucí se na podobné vlně, vyhrává The Wolfman i přes svou občasnou debilitu s přehledem. U něj jsem "ten" feel měl. U Werewolf by Night ho udusily pařáty filmové pop-mašinérie.
Siberia (2019)
Dafoe v Očistci (spolu s divákem). "It's impossible to live without reason."
Thor: Láska a hrom (2022)
Mohla to bejt skvělá Marvel parodie, kdyby jí nepokazily ty dramatický scény. A mohlo to bejt ještě lepší Marvelovský temný drama, kdyby ho nepokazily ty parodický scény. Je to skvělá komedie a skvělý drama, ale dohromady to prostě neni koherentní. V Králíčkovi to Waititimu fungovalo, ale tady se trošku přecenil. Nicméně černobílá pasáž na miniplanetce je vizuálně jedna z nejpřitažlivějších věcí, co Marvel kdy vyprodukoval (obecně je v týhle rovině film na skvělý úrovni) a Baleův Gorr, ač jeho potenciál tvůrci trochu promr(d)hali, je tahoun. Už dlouho jsem nebyl u filmu tak nadšenej a zklamanej zároveň.
Tumbbad (2018)
V jádru relativně fajn pohádkovej horor s několika fakt cool motivy, vyvážený notnou dávkou tradičního indického cringe a ne-úplně úmyslného humoru. Masky skvělý, kamera taky, ale skrz scénář, písničky (wtf?) a otřesný herecký výkony v mnoha scénách neskutečně face-palmový. A za CGI by tvůrci zasloužili spolykat tři dávky toneru do brother tiskárny.