Reklama

Reklama

VOD (1)

Manželstvo princeznej Diany a princa Charlesa už dávno vychladlo. Hoci sa množia klebety o aférach a rozvode, počas vianočných slávností v kráľovninom sídle Sandringham je prikázaný mier. Naplánované je spoločné stolovanie, streľba a lov. Diana túto hru pozná. Tento rok však budú veci úplne iné. Spencer divákom predstavuje to, čo sa mohlo stať počas tých niekoľkých osudových dní. (Forum Film SK)

(viac)

Videá (16)

Trailer 4

Recenzie (143)

Anet21 

všetky recenzie používateľa

Komentárik bude dlhý (ešte dlhší, ako je u mňa zvykom), sorry jako... :D Sklamanie...Nablýskaná forma nad obsah, ktorá síce kinematograficky ponúkne v jednej chvíli krásne nasvietené intímne close up zábery rozhovoru dvoch postáv a v druhej široké pompézne zábery prírody a reliéfu krajiny, to všetko vo veľmi peknom ,,retro" deväťdesiatkovom filtri kamery, no zároveň režisér svoj mokrý sen o artovosti (ktorá vo finále je len pseudoartovosťou) pretavil do k ničomu nevedúcich dlhých záberov a scén prípravy jedla, prípravy oblečenia vybraného na večeru, rozhovorov kuchárov o príprave jedla na večeru, záberov chodenia postavy bezcieľne hore-dole po dome a podobne, pričom si neprimýšľajme žiadne parafrázy, že toto celé má v obrazoch znázorniť Dianinu rozpoltenosť, mentálny diskomfort a stres, proste nie, je to len a len vata, čistá vata na vyplnenie filmu, ktorý má z nepochopiteľných dôvodov skoro 2 hodiny. ⚪Ono už to, že celý film sa má odohrávať len počas 3 dní Vianoc je vcelku nešťastný výber, keďže jednak (kvôli artovosti) postavy spolu skoro vôbec nerozprávajú a dialógov je vo filme naozaj málo, čiže ani my ako divák potom nepoznáme charaktery postáv (na nejaké informácie o vzťahu Diany a Charlesa môžete tiež zabudnúť) a jednak sa v celom filme nič neudeje, pričom autor vsádza iba na to, že príbeh Diany je celosvetovo spopularizovaný a každý ho pozná, čiže lenivo nič nevysvetľuje, lebo ,,veď oni vedia."⚪ A ono by to samé o sebe bolo fajn, veď napríklad úvodná scéna, v ktorej osamotená Diana vojde do obyčajnej kantýny/reštiky a pýta sa na cestu, akoby bola medzi svojimi je veľmi pekným symbolom bezprostrednej ženy, ktorá ani nevníma svoje vysoké postavenie, rovnako aj scéna zvracania a nasledný záber na umývajúci si ukazovák a prostredník a utieranie si kvapky zvratkov zo saka, či scéna pri večeri, kedy roztrhne perlový náhrdelník a následne polievku zje aj s perlami je tiež krásnym obrazom, ktorý netreba nijako podrobne vysvetľovať - je obrazom ženy, s pocitom ,,spútania" v konvenciách a nárokoch na ňu, ktoré ona dokáže iba ,,ťažko prekusnúť a stráviť."⚪ Problémom však je, že táto veľmi potenciálna expozícia sa prehupne do nudnej, očakávanej a neinovatívnej žbrndy, kedy už Diana len väčšinu času pozerá do diaľky, blúdi po záhrade, blúdi po dome, prejedá sa, zvracia, prejedá sa, zvracia, chystá sa na večeru a sem tam prehodí nejaký ,,veľmi hlboký" rozhovor so správcom panstva, pričom kráľovská rodina je len tichým pozorovateľom. Stráca sa inovatívnosť a nápady, ako inak, metaforicky ukázať určité skutočnosti, ktoré zainteresovaný pozná a tomu druhému sa zas budú zdať len repetetívne (ja sama mám pocit, že film bol len o vracaní do záchoda).⚪ Film tak nudí na niekoľkých úrovniach, hrá sa, že vytvára nuansy na život so psychickou chorobou, pri úplne z prsta vycucanom symbolizme s Boleynovou si scenárista asi kvalitne uletel a dokončil to lacným citovým vydieraním diváka niekoľko minútovou patetickou záverečnou kompiláciou Dianinho spomínania na svoje krásne detstvo. Ach.⚪ K. Stewart ako Diana predvádza asi svoj najlepší výkon zatiaľ, i keď, úprimne, až toľko sa nepodobá, čo v podstate nevadí, no ja si rýpnem, keďže ju všade len chvália - osobne z jej výkonu som mala neustále pocit, že niekoho imituje, že stále rozmýšľa, aby pozerala očami zvláštne bokom a mala ten správny výraz úst, keď rozpráva a aby z toho nevypadla do ,,svojho hrania," skrátka to nebolo ani z polovice tak prirodzené, ako napr. Oldman ako Churchill (čiže tie reči, čo sa ťahajú zo západu, že to je na Oscara sú celkom mimo). ⚪Je to zas elaborát, ale nejde mi nespomenúť ešte dve veci - je neskutočne divné, že už 30 rokov sa tu neustále prepiera tá istá verzia udalostí z jednej perspektívy, pričom ako diváci sme nikdy nevideli aj tú druhú stranu, jej argumenty, jej pohľad na vec - čo nemá nijako dehonestovať Dianu ako obeť, ale jej perspektíva je tiež subjektívna a nevieme, čo sa naozaj na 100% dialo, čo ma vedie k bodu dva, ktorým je to, že je fascinujúce ako sa 99% populácie, scenáristov, režisérov, novinárov snaží skoro až glorifikovať Dianu ako nejakú askétku a sväticu bez zlých vlastností, cnostnú ženu svojho slova, ktorá by nikdy nebola ako Charles a podobné nezmysly. Je to k smiechu, veď si stačí dohľadať na googli napríklad výpovede slúžok o samotnej Diane atď.⚪ Ps. Na amerických internetoch som v jednej recenzii videla veľmi pekný výrok, ktorý si dovolím použiť. ,,Trailer je lepší ako celý film." S tým sa môžem len stotožniť. Po celom filme vo mne nezostala žiadna skutočná emócia, pritom pri 3-minútovom dobre zostrihanom a ozvučenom traileri som mala v septembri slušné imomriavky. Či ono ten Larraín nemal náhodou natočiť len videoklip alebo minifilm na YouTube? :D () (menej) (viac)

alisa.upir odpad!

všetky recenzie používateľa

Neskutečně nevhodná a odporná hudba, a absolutně nešťastné zpracování. Očividně režisér nemá rád královskou rodinu a Dianu chtěl uvést do pozice oběti. Well that didn’t really work out, did it? Tohle vykreslení její postavy je dost v rozporu s informacemi, který o ní jsou všude dostupný, viz třeba autentické rozhovory s ní. Celkově je to prostě opravdu jen nepovedená snůška domněnek. Být tím režisérem, chodím teď kanálem. ()

Reklama

Chrustyn 

všetky recenzie používateľa

Pokud je na filmu nejlepší, výkon Kristen Stewart je něco špatně. Pablo Larraín po Jackie, opět zpracovává těžký osud velké ženy a opět ho zpracovává neuvěřitelně nudným a utahaným způsobem. Film ani tak nevypráví osudy Lady D. jako se spíše snaží o nějakou artovou výpověď, jak to tenkrát mohlo být a vybral si zrovna období, které není v jejím životě to nejzajímavější. ()

elanius 

všetky recenzie používateľa

(43/2022) / Toto mohol byť veľmi slušný psychologický thriller. Tak ako v prípade Jackie od rovnakého režiséra mi toto nesadlo. Nesadlo v rámci zasadenia do nejakej zvláštnej reality Diany Spencer. Celý film je bizarný, prelína sa realita s predstavami, ako vravím film to mohol byť dobrý, ale absolútne nefunguje v tom čo chce byť. Tretia hviezda za Stewartku, výborný výkon, prajem jej sošku. (5/10) ()

somnar 

všetky recenzie používateľa

Všechny ty symboly jsou tam tak okaté, všechny repliky tak doslovně návodné a vývoj hlavní postavy i všech kolem tak nulový, že by se z toho chtěl jeden taky minimálně zamknout v koupelně. Diana se chce dostat pryč do krajiny svého dětství, která je tak blízko, ale přitom tak daleko, místo toho ale musí být zamčena ve strašidelném studeném zámku, kde všichni všechno slyší, váží se, zašívají si závěsy a neustále na sebe jen čekají, aby se pak dozvěděla, že je jen a pouze odosobněným platidlem v instituci, kde se minulost mísí s přítomností, ale neexistuje v ní žádná budoucnost. A dál? Já nevím, ale kafrat na královskou rodinu je tak obrovský mainstream, že prostě už vyžaduju, aby ten film šel někam dál, což se neděje, jen demaskuje dávno demaskované. A proč by měl naléhavý šepot Stewart dostat Oscara, z toho taky úplně nechápu. ()

Galéria (31)

Zaujímavosti (7)

  • Filmovalo sa od 28. januára do 27. apríla 2021 vo Veľkej Británii a v Nemecku. (MikaelSVK)

Súvisiace novinky

Tvůrce Gangů z Birminghamu dělá seriál o Ferrari

Tvůrce Gangů z Birminghamu dělá seriál o Ferrari

15.07.2022

Tvůrce Gangů z Birminghamu a rovněž scenárista filmů jako Východní přísliby, Noční jízda nebo Spencer Steven Knight našel svůj příští námět. Britský veterán oznámil, že chystá novou sérii o životě… (viac)

Reklama

Reklama