Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Prvý hraný film režiséra Roya Anderssona, inšpirovaný československou novou vlnou, mu získal povesť veľkého talentu a dodnes je považovaný za jedno z najzásadnejších diel švédskej kinematografie. Je príbehom letnej lásky pätnásťročného Pära a trinásťročnej Anniky, ktorých čisté city ostro kontrastujú s cynickými a pokryteckými vzťahmi sveta dospelých. (RTVS)

(viac)

Recenzie (26)

Maq 

všetky recenzie používateľa

Přiblížit tento film je docela těžké. S velkou dávkou nepřesnosti bych ho přirovnal k tuzemským filmům nové vlny 60. let, především Formanovi. Má to jiný povrch, ale shoda je přinejmenším ve snaze zachytit obyčejno, bez příkras a se vší banalitou. --- Pro Čecha je mnohem nesnadnější tomuto filmu řádně porozumět, protože švédské reálie byly a jsou dost jiné. Tenhle druh realistických děl se bez jejich znalosti neobejde; však si zkusme představit, jak třeba současný Američan vnímá a jak rozumí filmům jako Černý Petr nebo Hoří, má panenko. --- Já sám jsem Švédsko malinko poznal o dekádu později. Blahobytný netýkavý snobismus v mých reflexích dominoval, snad že jsem byl cizinec. I v tomto příběhu je přítomný, hlavně v závěru. --- Tenhle film je bezmála dokumentem. Vnímám ho jako cenné dílo pro gurmány a specialisty. ()

Snorlax 

všetky recenzie používateľa

Švédský Forman válí, mlčenlivý souboj v kouření cigarety bych vydržela sledovat mnohem déle, než všechny ty souboje z pravých i levých polední. Zajímavé je pro mě zjištění, že švédština, ač velice podobná němčině, je značně zpěvná. Film je takovým mile poetickým záznamem života. Všichni se smějí vtipu o trojčatech, o farmáři nikdo. ()

Reklama

Anderton 

všetky recenzie používateľa

V prvých dvoch tretinách švédska Fontána pre Zuzanu (1) bez hudby a s inteligentnejším scenárom. Ono to chvíľami pripomína klipy Elánu (a ďalších našich mágov 80 rokov) a je to veľmi vtipné. Je pre mňa prekvapením, ako voľne mohla žiť mládež vo Švédsku v období, v ktorom sa film odohráva, o nejakej motorke v pätnástich sme mohli iba snívať. Ťažko povedať, či je záverečná tretina, sústrediaca sa na tých starších dobrým riešením, mňa to trochu z tej veľmi peknej love story vytrhlo. Normálne verím, že vo fikčnej budúcnosti tohoto filmu sú títo dvaja šťastní manželia a neopakujú chyby dospelých, ktorými tu sme svedkami. ()

hanakonochi 

všetky recenzie používateľa

Švédska sociálna dráma v podaní Roy Anderssona určite stojí za pozretie. V popredí sa odvíja prvá láska sympatickej mladej dvojice, zatiaľ čo na pozadí príbehu sa odohráva kríza stredného veku v podaní ich rodičov, strýkov, či kolegov a známych. Napätie medzi nimi eskaluje práve v závere filmu, ktorú považujem za najlepšiu časť. Silné tri hviezdičky za podmanivú kameru a atmosféru na rozmedzí šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov, kedy ľuďom nezostávalo nič iné, ako hľadať pomoc u svojich najbližších či práve v samom sebe a nie vo virtuálnej realite dnešných dní. ()

Autogram 

všetky recenzie používateľa

Názov je úplne presný, je to lovestory, bez toho, aby sa hľadali nejaké prehnané dramatické zápletky alebo veľkolepé vyústenia. Príbeh o mladých, možno príliš mladých, a možno aj nie pre tú divokú dobu kvetinových detí, ktorá sa už asi nevráti. Vo filme je zopár scén, ktoré sa vo Švédsku mohli stať kultovými a takému pohosteniu, ako chlieb so salámou a malinovka, by žiadny pätnásťročný chlap neodolal. Najlepšie v kombinácii s panákom a cigaretou. No a záletník v skrini, to nemalo chybu. Film mal u mňa našliapnuté na štyri hviezdy, ale počas toho záveru s dospelými, keď sa film úplne odklonil od pôvodného zámeru, štvrtú hviezdu takmer stratil. –––– Tento svet nie je pre osamelých. –––– Mamu zaujíma, či si milý, len neviem, čo tým myslí. ()

Galéria (26)

Reklama

Reklama