Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pôvodný slovenský muzikál Mata Hari, ktorý na Novej scéne pripravil režisér Martin Kákoš, je príbehom známej exotickej tanečnice, zvodkyne a špiónky. Femme fatale, exotická tanečnica, luxusná kurtizána, romantická hrdinka, zvodkyňa, špiónka. To všetko bola tajomná Mata Hari, ktorej život bol plný vzostupov a pádov. Od svetiel rámp na svetových javiskách až na popravisko, kde sa skončil  jej búrlivý život.
Hoci bol život Mata Hari viac ráz spracovaný filmovo či literárne, stále zostáva opradený tajomstvom. Čo o nej skutočne vieme? Že bola zatknutá a popravená za špionáž, ale pre koho pracovala? Pre Francúzsko či pre Nemecko? Že sa do nebezpečného dobrodružstva vrhla z lásky k mužovi....ale bola to láska, alebo iba jedna z jej mnohých pretvárok? Zvádzala Mata Hari mužov z túžby po peniazoch, z roztopaše? Aká bola vlastne táto osudová žena? Princezná? Pobehlica? Umelkyňa? Špiónka?
Muzikál Mata Hari nemá ambíciu nájsť odpovede na nezodpovedané otázky. Inšpiruje sa životom a tragickým koncom Holanďanky Margareth Zelleovej, ktorá vstúpila na javiská najprestížnejších svetových scén ako Mata Hari, aby napokon skončila svoj život pred popravnou čatou.

Réžia a libreto: Martin Kákoš; Hudba: Ľubomír Horňák; Texty piesní: Marián Brezáni; Scéna: Pavol Andraško; Kostýmy: Ľudmila Várossová; Choreografia: Mário Radačovský

Účinkujú: Mata Hari: Sisa Lelkes Sklovska; Vadim Maslov (ruský dôstojník): Patrik Vyskočil; Georges Ladoux (šéf francúzskej tajnej služby): Dušan Kaprálik; Carl Krämer (nemecký atašé): Róbert Halák; Gabriel Astruc (impresário): Martin Kaprálik; Pierre Bouchardon (vyšetrujúci sudca): Ján Mistrík; Generál Maslov: Karol Čálik; Vadimov otec: Dušan Jarjabek; Rudolf McLoud (manžel Mata Hari): Štefan Kožka; Sestra Léonida (mníška): Jana Lieskovská; Konferanciér: Pavol Plevčík (STV)

(viac)

Recenzie (1)

matthew.17 

všetky recenzie používateľa

Sisa Sklovská je výborná speváčka a na postavu Mata Hari sa typovo skvelo hodí, divadelná scéna je multifunkčná flexibilne sa dokáže meniť z bojového poľa cez zafajčený kabaret dokonca aj na chladnú väznicu. No.... tam by pozitíva asi skončili. Najslabšou zložkou je pre mňa scenár, ktorý veľmi naivne dúfa, že sa mu podarí zmapovať celý život legendárnej kurtizány v dvojhodinovom predstavení. Vidíme teda guláš ktorý ukáže z každého obdobia jej života krátku scénku kde sa o samotnej postave dozvieme skôr zo slov iných hercov, než hlavnej predstaviteľky a v žiadnej scéne nie je šanca ísť do hĺbky a zostať pri nejakom probléme a vidieť ako pôsobí a mení Mata Hari aspoň na chvíľu.... Piesne samotné tiež neposúvajú nijakým spôsobom dej (možno 3 svetlé výnimky sa nájdu - a práve tam sa jedná aj o najlepšie piesne muzikálu.) Libreto je nudné, viac než muzikál to pripomína koncert Sisy Sklovskej čo je veľká škoda, lebo potenciál to malo... Nabudúce by hádam bolo lepšie naozaj postaviť situáciu kde je hlavná hrdinka v poslednom období svojho života, s postavami rozohráva reálne situácie a reflektuje svoj doterajší život... Oficiálny text vraví: Čo o nej skutočne vieme? Že bola zatknutá a popravená za špionáž, ale pre koho pracovala? Pre Francúzsko či pre Nemecko? Že sa do nebezpečného dobrodružstva vrhla z lásky k mužovi....ale bola to láska, alebo iba jedna z jej mnohých pretvárok? Zvádzala Mata Hari mužov z túžby po peniazoch, z roztopaše? Aká bola vlastne táto osudová žena? Princezná? Pobehlica? Umelkyňa? Špiónka? Muzikál Mata Hari nemá ambíciu nájsť odpovede na nezodpovedané otázky.......................................... po týchto slovách čakáte nejaké ALE. Ale tam žiadne ale nie je. Muzikál Mata Hari proste nemá ambíciu. Škoda... ()

Reklama

Reklama