Reklama

Reklama

Jack Ryan

(seriál)
  • USA Tom Clancy's Jack Ryan (viac)
Trailer 1
USA, (2018–2023), 25 h 20 min (Minutáž: 40–65 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrajú:

John Krasinski, Wendell Pierce, Michael Kelly, Abbie Cornish, Betty Gabriel, John Hoogenakker, Ali Suliman, Nina Hoss, Dina Shihabi, Jordi Mollà, James Cosmo (viac)
(ďalšie profesie)

Série(4) / Epizódy(30)

Diskusia

KimCid

KimCid (hodnotenie, recenzie)

Na to že je to v licenci Clancyho je to spíš pojetím jak Vince Flinn. Ale dobrý po dlouhé době seriál co chytil a nepustil.

tron

tron (hodnotenie, recenzie)

Možno spoiler?Ľudia, prosím vás, vystupuje tam aj postava John Clark? (Vo filmoch ho hral napr. Liev Schreiber alebo Willem Dafoe.)

Dacsus

Dacsus (hodnotenie, recenzie)

Admiral James Greer, a major American character in the Ryan universe is supposed to be a Navy Admiral and a Christian.

Tak z neho urobme muslima, a podme masirovat mozgy divakov tym smerom, ze muslimovia nie su zli - to len ti teroristi:

 

O you who have believed, do not take the Jews and the Christians as allies. They are [in fact] allies of one another. And whoever is an ally to them among you - then indeed, he is [one] of them.
Indeed, Allah guides not the wrongdoing people.
https://quran.com/5/51

Fight those who do not believe in Allah or in the Last Day and who do not consider unlawful what Allah and His Messenger have made unlawful and who do not adopt the religion of truth from those who
were given the Scripture - [fight] until they give the jizyah willingly while they are humbled.
https://quran.com/9/29

[Remember] when your Lord inspired to the angels, "I am with you, so strengthen those who have believed. I will cast terror into the hearts of those who disbelieved, so strike [them] upon the necks
and strike from them every fingertip."
https://quran.com/8/12

So when you meet those who disbelieve [in battle], strike [their] necks until, when you have inflicted slaughter upon them, then secure their bonds, and either [confer] favor afterwards or ransom
[them] until the war lays down its burdens. That [is the command]. And if Allah had willed, He could have taken vengeance upon them [Himself], but [He ordered armed struggle] to test some of you by
means of others. And those who are killed in the cause of Allah - never will He waste their deeds.
https://quran.com/47/4

O Prophet, urge the believers to battle. If there are among you twenty [who are] steadfast, they will overcome two hundred. And if there are among you one hundred [who are] steadfast, they will
overcome a thousand of those who have disbelieved because they are a people who do not understand.
https://quran.com/8/65

And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should
repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.
https://quran.com/9/5

______

Richard Dawkins "Islam Is One Of The Great Evils In The World"

https://www.youtube.com/watch?v=yyNv8kvd2H8

Uživateľ Dacsus zmazal svoj príspevok.

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Lacike

Ano, ještě jsem nedokoukal, chybí poslední epizoda, ale moc mě to nebaví. První tři epizody byly nadějné s fajn akčními sekvencemi, ale hlavně jsem čekal, že se ten příběh rozvine trochu do jiných zábavnějších a snad i propracovanějších směrů. Ale nic se nestalo, naopak to místy začalo být dost tupé a už to koukám jen z povinnosti. Prakticky stejný případ jako první série, co se zábavy týče. Ale z jiných důvodů.

Sepp37

Sepp37 (hodnotenie, recenzie)

Prvá séria ušla. Napätie rozhodne nechýbalo. Potešili rôznorodé prostredia a obzvlášť Francúzske Alpy. Postavy boli zaujímavé, hlavne badass šéf ktorého preradili k analytikom. Ryan mal ten naivný character arc čo mi tam moc nesedelo vzhľadom na jeho minulosť. Jediné čo mi všeobecne na seriáli prekážalo boli tie náhody v ktorých sa Ryan vždy ocitol. Ku koncu som ho začal podozrievať že má nejaký Spidermanovský pavúčí zmysel. Uvidím či sa v 2. sezóne poučia. 

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Lacike

Musím říct že po prvních třech epizodách mě to baví víc než první série. Ale bojím se, že děj se už nikam dál nevyvine, je to strašně povrchní a jednoduché, a chce se to vyjadřovat o složitých politických problémech.

na príspevok reagoval Lacike

Uživateľ Kozlovo zmazal svoj príspevok.

Lacike

Lacike (hodnotenie, recenzie)

Teaser na druhu seriu vyzera paradne. Snad to bude rovnaka pecka ako prva sezona.

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Ouwen

Jo no :) Já nejsem rád, že se ti to nelíbilo, čistě proto, že bych byl rád, aby sis to mohl užít tak jak já :)

Ale pokud máš dost dalších filmů které si užiješ, tak ok :)

Na druhé Sicario se chystáš nebo na to raději kašleš? Já ho taky ještě neviděl a má to rozporuplnější reakce, tak se trochu bojím.

na príspevok reagoval Ouwen

Ouwen

Ouwen (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Jsou to detaily, které někdo kritizuje, ale zároveň si musíš uvědomit, že jiný detaily si ten člověk může užít i jinde a může najít i jiný detaily v tomhle filmu. Takže hnidopišství má dvě strany mince :) ale tak, jsem rád že se ti to líbilo. Pokec byl dobrej

na príspevok reagoval TheDarKnig

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Ouwen

Já jen cituji když jsi citoval ty někoho dalšího :)

Brutální.. No třeba zabití celé rodiny před očima toho bosse, zabití policisty a poslední záběr filmu s jeho rodinou a vlastně celkově téma filmu je brutální - žádná černobílost, protože v této oblasti to ani nejde. Jako to není zas tak objevné, ale stejně to na někoho, kdo s tím nemá žádné zkušenosti, protože není FBI agent (Jack Ryan by mě opravil, že se má říkat "officer" :)) ani nějaký člen kartelu, zapůsobí hodně.

To se mi právě líbí, že je to revenge film a přitom to má ale mnohem širší rozsah a komplexnost a hloubku. 

Jinak souhlasím, že třeba vše nebylo dotaženo 100%, aby to bylo úplně přesná procedurální ukázka jak funguje FBI atd. Ale tady o to ani nešlo, ukázat že FBI nesmí chodit do práce pozdě :D Tomu říkám ukázkové hnidopišství.

na príspevok reagoval Ouwen

Ouwen

Ouwen (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Tobě naprosto unikla pointa komentáře.

Když máš práci u FBI a hlavně v terénu, tak to je z nějakýho důvodu. A určitě tu práci nezískáš tim, že do ní budeš chodit pozdě. A doteď si mi nevysvětlil, co syrového na tom filmu je. Samotná myšlenka jo, ale co se stalo tak brutálního v tom filmu, že by mě to mělo vyšachovat?

Soundtrack co vydírá, pěknej audiovizuál, na kterej se hezky kouká. A co z toho ? A naprosto pochybuju, že by jednotka, co veze DŮLEŽITÉHO svědka jela skrz silnici, kde čeká zácpa. Asi to jsou masochisti a chtěj se nechat zastřelit. Ona má bejt trénovaná, jako agentka FBI.

A taky z nějakého důvodu dostala práci v terénu s kartelama. Naprosto pochybuju, že to bylo kvůli tomu aby nebyla schopná ani držet zbraň v ruce. A jak jsem říkal: žvanění na základně mi nestačí.

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Ouwen

 "Zdejší časté komentáře, kritizující postavu Emily Blunt, jsou hloupé a pramenící z nepochopení konceptu filmu. Naopak, tím že Villeneuve zvolil středobodem vyprávění křehkou ženu, coby jakousi divící se a nechápající Alenku v říší divů, uvedl v tápání a kladení si otázek i diváka samotného. Emily je krásným protikladem toho drsného světa drsných můžu, nejdoucích pro kulku daleko a závěrečné rozřešení je emocionální pecka, dávající předcházejícímu dění smysl a význam. V reálu pak asi dopadnete tak, jako můj kamarád, který zpočátku děj komentoval slovy „Je to nějaký zmatený.“, aby pak na konci omluvně pronesl „Tak jo, Villeneuve, pěkně si to se mnou sehrál, jako kočka s myší.“ O podobné autenticitě a syrovosti, kterou Sicario předkládá, si pak 99% filmové produkce může jenom zdát. A jedno je jisté – charisma má jednobuněčné dvojče a to se jmenuje Benicio del Toro."

na príspevok reagoval Ouwen, Ouwen

Ouwen

Ouwen (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

"Emily Blunt by vykopol oknom každý veliteľ jednotky. Na každý brífing príde neskoro, nevie o čo ide, čo sa chystá. Potom jej dajú zbraň a ma kryť chrbát. Nemá žiadnu informáciu ohľadom prípadu, nič. Kvôli tomu jedná skratovo a ohrozí každú akciu. Človek má akurát tak nervy, keď to pozerá. Absolútna amatérčina. Hlavne, že Josh Brolin žuje celý film žuvačku."

 

Povídej mi něco o nějaké myšlence :D vždyť tohle je totálně absurdní. A na mě to klaustrofobicky nepůsobilo. Víš co je klaustrofobickej film? Keane. Kde sto minut kamera snímá obličej herce, jehož postava trpí paranoiou a těžkou schizofrenií. Nesleze ze záběru, nemůžeš mu utéct. A není tam ani žádná hudba, která by citově vydírala. Nejsou tam žádný střihy ani pěkný vizuál. Z principu se na to nedá koukat příjemně.

Asi několik týdnů jsem často přemýšlel nad tim, jak takovej člověk může fungovat v realitě. Sám. Bez pomoci. Takhle si představuju syrovej a nekompromisní film, kterej mě bude i pronásledovat delší dobu.

na príspevok reagoval TheDarKnig

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Ouwen

Ok, ale já jo a zřejmě v tom nejsem sám, co si tak čtu názory a komentáře nejen tady u nás, ale prakticky kdekoliv po internetu (světě). :)

Na mě ty velké záběry na prázdnotu spolu s Johanssonovým ambientním industriálním bubnováním a troubením atd. působily hrozně... klaustrofobicky, jako že není z té oblasti úniku i přes její velikost. A nekompromisní a brutální ten film byl hodně, stačily jen náznaky, nemusí být výbuchy přepáleného násilí a špinavosti jako v Rambovi (i když ten je taky super).

na príspevok reagoval Ouwen

Ouwen

Ouwen (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Ty si ale neuvědomuješ, že díky té pěkné kameře a úžasnými barvičkami jsem necítil syrovost. Rambo IV stál 50 mega mám pocit a má to dost špinavej audiovizuál, všechno tam vypadá nepříjemně. A Stallone na plnou grafiku ukazuje to co se tam děje a to mě kurva šokovalo.

Nebude mě šokovat film, kde se celou dobu Emily ptá kolegů o co tam go, jezdí v autech a něco probíraj na základně s pěkným vizuálem. Takhle si nepředstavuju film, ze kterého budu mít husinu já.

na príspevok reagoval TheDarKnig

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Ouwen

No to by ses divil, kolik lidí o tom neví vůbec nic :) A jiné filmy, které jsou mnohem čistější a.. tradičnější (jako nějaké akční blockbustery nebo béčka apod.) ten pohled jen zkreslují. Sheridan napsal opravdu sakra silný scénář a je taky štěstí, že se dostalo do rukou Villeneuvovi, Deakinsovi a Johanssonovi, kteří tomu dali božskou formu.

Tak to vidím já :)

na príspevok reagoval Ouwen

Ouwen

Ouwen (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

"musíš prostě uznat, že to byl film, který se nebál dost brutálního komentáře směrem k drogové válce v Mexiku a toho, jak to ovlivňuje USA/resp. jak jsou do toho zapleteni Američani."

 

No shit bro, pochybuju že na to koukal kvůli týhle myšlence :D a nikoho asi nepřekvapí, že to takhle v realitě chodí. Možná kdyby se to neodehrávalo pořád na základně "hrdinů", a ukázal se ten drsnej svět kolem, a né snímání nekonečných pustin, tak bych se na to díval jinak a víc šokovaně.

na príspevok reagoval TheDarKnig

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Ouwen

Já zareagoval na tu tvou citaci South Parku, kdes zase ty, kterým se to líbilo, hodil do pytle "prdel, která chcala" - teda jsem to pochopil tak, že tam vidíme něco co tam není.

Beru, že tě to prostě nebavilo kvůli zvolenému stylu atd., ale musíš prostě uznat, že to byl film, který se nebál dost brutálního komentáře směrem k drogové válce v Mexiku a toho, jak to ovlivňuje USA/resp. jak jsou do toho zapleteni Američani.

A vidím, že tě to nezaujalo ani po filmařské stránce, tak to ti není pomoci :D Mě ta práce kamery geniálního Deakinse jenom pomohla k ještě většímu prožitku (spolu se stejně skvělým soundtrackem Johanssona, ať odpočívá v pokoji). Pocit děsu a zmaru skrze ty nejkrásnější obrazy.

na príspevok reagoval Ouwen

Ouwen

Ouwen (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Tohle je dost omezený tvrdit a doufám, že to myslíš jako vtip.

Já na filmy koukam svejma očima a rozebírám to co tam vidím. Co jsem viděl v Sicario? Špatnou akci, odtažitost?

Ti herci se tam tváří, jako kdyby je to tam ani nebavilo. Je to až příliš minimalistické, prázdné a nijaké. Totálně odtažité. Kamera snímá obří rozlohy pouště, okolí a vyděšenou Blut.

Na tom filmu není nic, co by mě nutilo to sledovat. :D

na príspevok reagoval TheDarKnig

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Ouwen

Hm, no prostě nemáš tak vytříbený vkus jako jiní. Nic kvůli čemu bys musel skákat z okna, klid :D

Kdybys nepochopil, celý tento příspěvek myšlen jako vtip... nebo ne? :D

na príspevok reagoval Ouwen

Ouwen

Ouwen (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Přijdu si jako v tom dílu south parku, kdy kluci napíšou sprostou knížku "prdel která chcala" a u soudu jim tvrděj ti porotci, že neviděj ten farmaceutickej podtext. :D

na príspevok reagoval TheDarKnig

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Ouwen

No jo, to právě dělá z toho filmu něco výjimečného, ne tradiční hollywoodský hloupý blockbuster. Dost nepříjemný a dost realistický zážitek.

na príspevok reagoval Ouwen

Ouwen

Ouwen (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Jo, tak první série výborný jsou.

 

A ta odtažitost z toho dělá chladnej film, co mě nezajímá. Tim pádem se vytrací intenzita a gradace. A Emily mě nebavila, protože nevěděla o co go. A já taky nevěděl o co go. Scénárista nebyl ochotný nic vysvětlovat. Nijak mi to PŘIBLÍŽIT :)

na príspevok reagoval TheDarKnig

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Ouwen

Jednou se postavím na tvou stranu a ty to musíš pokazit :D Barbare.

Homeland je asi tisíckrát chytřejší než Ryan, i když má samozřejmě své chyby. Ale hlavně první dvě série jsou fakt výborné. O dalších nemluvím.

Sicario... Ta odtažitost a chlad jsou právě výborné prvky, které pro mě z filmu dělají něco víc než jen obyčejný thriller. Taky tam neskutečně moc funguje atmosféra, intenzita, gradace, napínavost scén (hraniční přejezd!!!) a postava Emily Blunt je tam právě proto, aby se člověk s někým mohl ztotožnit (jako divák) na tomto výletě do země vlků. 

na príspevok reagoval Ouwen

Ouwen

Ouwen (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Homeland je stejně stupidní.

 

SPOILER: Jestli někomu přijde normální, že šéf CIA odevzdá scénář asi 500ti lidí, aby zachránil sebe a pár dalších v místnosti (i když by pravděpodobně chcípl naprosto každej nebejt Quinna), tak tohle já nepovažuju za dobré rozhodnutí :D

 

Taky je Homeland místy zbytečně přeakčnělej (ano, ambasáda), místo stealth akce, nože, se tam střílí. Konec čtvrtý série je taky nesmírně vtipný, protože nám scénárista nechtěl vysvětlit, jak se všichni dostali z toho islámu do USA a musíme sledovat rodinné drama. A Carry píchající teroristy je prostě memíčko jak prase :-D

 

a Sicario, že má nejlepší scénář? To by mě zajímalo v čem. Vždyť celej film je totálně chladnej a nezajímá se o postavy. A nepřehledné akční scény, kdy postava střílí po někom v tunelu tomu nasazují korunu. Pro mě všechno, cos vyjmenoval, maj dost bullshit prvků :)

na príspevok reagoval TheDarKnig

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

 Ale je to takové zvláštní, protože jsem neustále kolísal mezi tím, že to nejde a tím, že se vlastně docela bavím. Na Homeland to ovšem nemá ani trochu. A jak napsal MrHad "Jako seriál podle Toma Clancyho až absurdně špatné." Tom Clancy se obrací v hrobě.

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Lacike

Že, Castle Rock není sračka a Yellowstone pravděpodobně taky ne (ale ještě jsem se k tomu nedostal, soudím podle toho, že to píše asi nejlepší současný scénárista Sheridan - Sicario :))

Za to tohle mělo scénář místy naprosto obludný, souhlasím v některých bodech s Ouwenem. Naštěstí to v jiných místech šlo přehlížet, mělo to fajn akční scény a dokonce i pár docela realistických a nepříjemných částí, kde člověk mohl nahlédnout třeba do osudů imigrantů. Co se týče snahy komentovat současnou politickou situaci, tam mám pocit, že to bylo vše hrozně násilně tlačené. Jinak ale hlavní problém byl ten dementní scénář no.

na príspevok reagoval Ouwen

Lacike

Lacike (hodnotenie, recenzie)

Konecne po vsetkych tych prehypovanych nikam neveducich natahovanych srackach ako su Castle Rock alebo Yellowstone vznikol nejaky poriadny serial. 8/10.

na príspevok reagoval TheDarKnig

Ouwen

Ouwen (hodnotenie, recenzie)

tomas.malo

Náhody nejsou problém, odtažitost a logický kolapsy už problém jsou.

Neschopný vojáci, neschopná jednotka v Paříži, hlavní postava je i ve třetím díle cca 5 minut. Titulky, které Amazon není schopnej vložit pro Arabský kecy, když to tvoří polovinu děje. Některé nesmysly, jako to s tim kasínem a pak následným sexem, koho tohle zajímá? Těch chyb za pár dílů tam je tak moc, že nevim zda to mám dojet.

tomas.malo

tomas.malo (hodnotenie, recenzie)

Ja som s prvou sériou veľmi spokojný. Bavilo ma to. Áno, niektoré "náhody" sú až príliš očividné. na druhú stranu... ku koncu série všetky linky krásne d seba zapadajú... ako útek manželky, tak pilot UAV a na konci modus operandi teroristu ktorý pracuje podľa šablóny. Oni sú predvídateľný.

na príspevok reagoval Ouwen

dragon94

dragon94 (hodnotenie, recenzie)

Jako jo je to jenom 8 dílů a dal bych 5 a měl bych to za sebou. To zase není taková oběť (bůh ví, že jsem udělal větší vyjimky kvůli mnoha seriálům), ale zdá se mi to poněkud zbytečné v tomto případě. Ani mě totiž nezajímá jak to vlastně skončí, ačkoliv si to dovedu dost dobře představit.

Ouwen

Ouwen (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Já jako se pokusim to nějak dokoukat, ale vim že ta pachuť nezmizí. Ty pětihvězdičkové hodnocení jsou fakt hustý. Vsadim se, že v komentářích zase najdu hodnocení 100% bez nějakýho pořádnýho rozboru.

Súvisiace novinky

Daredevil nabírá nové tvůrce

Daredevil nabírá nové tvůrce

29.10.2023

Nedávno vyšla zpráva, že Marvel kompletně překopává svoji televizní strategii a uchýlí se nyní k tradičnímu formátu pilotů, showrunnerů a tzv. writer’s room (menších skupinek scenáristů, kteří mají… (viac)

Poslední řada Jacka Ryana dorazí už v létě

Poslední řada Jacka Ryana dorazí už v létě

10.05.2023

Amazon oznámil, že čtvrtá a zároveň poslední řada seriálu Jack Ryan dorazí na obrazovky oficiálně už 30. června. V rámci projektu se jedná o nejkratší mezeru mezi jednotlivými sériemi – mezi první a… (viac)

Filmový Rainbow Six je na cestě

Filmový Rainbow Six je na cestě

17.01.2023

Studio Paramount čerstvě oznámilo novou adaptaci Toma Clancyho. Tentokrát se bude jednat o román Rainbow Six, jenž bude navazovat na snímek Tom Clancy: Bez výčitek a tudíž se v něm vrátí i Michael B.… (viac)

Pokračování Planety opic má název i obsazení

Pokračování Planety opic má název i obsazení

29.09.2022

Pokračování Planety opic ponese oficiální název Kingdom of the Planet of the Apes, tedy Království Planety opic, přičemž studio 20th Century oznámilo, že začátek natáčení vypukne už za měsíc. V… (viac)

Reklama

Reklama