Réžia:
Christoforos PapakaliatisScenár:
Christoforos PapakaliatisKamera:
Yannis DrakoularakosHudba:
Kostas ChristidesHrajú:
J.K. Simmons, Maria Kavoyianni, Christoforos Papakaliatis, Andrea Osvárt, Tawfeek Barhom, Minas Hatzisavvas, Melissanthi Mahut (viac)Obsahy(1)
Anglický akademik Sebastian (J.K. Simmons) a grécka žena v domácnosti Maria (Maria Kavoyianniová), britská podnikateľka Elise (Andrea Osvártová) a grécky zamestnanec Giorgos (Christoforos Papakaliatis), sýrsky utečenec Farris (Tawfeek Barhom) a vysokoškolská študentka Daphne (Niki Vakaliová) – tri príbehy, ktoré rozprávajú o ľúbostnom vzťahu medzi cudzincom a Grékom. Trikrát sa dorozumievajú zlou angličtinou, trikrát si všetko hovoria pohľadmi namiesto slov, trikrát sa do seba zamilujú - a trikrát sa romantike postaví do cesty realita života v Grécku zmietanom krízou. Daphne musí svoju náklonnosť k utečencovi Farrisovi ospravedlniť pred xenofóbiou okolia. Giorgos vstúpi do vzťahu s kolegyňou Elise, ktorú firma najala, aby vyhadzovala práve takých zamestnancov, ako je on. Maria sa vyznáva zo svojich citov k Sebastianovi úprimne, ale výlučne po grécky, s vedomím, že jej nerozumie, aby sa vyvarovala zraneniam z lásky a nezahodila prípadnú druhú životnú šancu. Každý z nich verí v lásku a snaží sa postaviť most k tomu druhému, aby prekonal priepasť, ktorú medzi nich postavil svet deklarujúci spoločensko-politickú neprijateľnosť ich vzťahu. Nakoniec sa tri dejové línie, ktoré rozdeľujú film na tri kapitoly, spoja práve vďaka tejto spoločnej základni. (TV JOJ)
(viac)Videá (1)
Recenzie (21)
Ku gréckym filmom sa dostávam zriedka. O to príjemnejšie bolo, že Rozdielne svety považujem za vydarený film. Filmov s niekoľkými samostatnými, neskôr vzájomne prepojenými časťami som videl už niekoľko (napr. Amores Perros, Babel a pod.) a pokiaľ spojenia nie sú príliš násilné tak mi tento koncept neprekáža. Rozdielne svety predstavujú viacvrstvový film (asi ako lasagne, ktoré som mal na obed) a v jednotlivých príbehoch sa dotýkajú viacerých problémov, ktorými prechádzalo a ešte aj prechádza Grécko v poslednej dobe. Cenný je grécky pohľad na ne, ktorý je odlišný od našich zjednodušených názorových skratiek (žili si nad pomery, nestrážili si hranice, spoliehali sa na nekončiacu pomoc iných a pod.). Z hercov som poznal iba J.K. Simmonsa, ktorý oživí každý film v ktorom hrá, ale aj hrajúci režisér stvárnil realistickú postavu. Scénu vo vysvietenom supermarkete považujem za trochu uletenú, náhodný zásah dievčiny za scenáristickú nadprácu, ale inak sa na film dalo veľmi dobre pozerať a zážitkom mohlo byť aj jeho sledovanie divákom ovládajúcim všetky reči, ktorými sa vo filme hovorilo. ()
Aegean airlines a magazín BLUE. První povídka moc dobrá, druhá naprosto výborná (zajímalo mě, jestli jsem okolo toho kina někdy nešel) a třetí mě absolutně nebavila. SPOILER A to spojení dohromady moc nesedlo, protože tím předchozí povídky pokračovaly, zatímco mně naprosto sedl konec, který měly původně. Andrea Osvárt by stála za hřích, ale Niki Vakali je superkost. Spojujících light motivů je hodně, mě zaujalo pochodující procesí (hlavně u toho moře). ()
Na lásku nie je nikdy neskoro, pričom často vyjde až na druhý pokus... Jeden z najlepších gréckych filmov. Dokázal v sebe jedinečným a divácky pútavým spôsobom spojiť aktuálnu ekonomicko-politickú situáciu nielen v Grécku (ekonomická kríza, migranti...) s dramaticko-romantickou linkou, ktorá sa tu vinie všetkými jeho tromi poviedkovými časťami. Tie sa na záver veľmi šikovne spoja a ukáže sa tak celá mozaika príbehu, i s dôsledkami. Nekonformná, svojim spôsobom zaujímavo koncipovaná dráma. Slušný nadpriemer. 80/100 ()
Asi nejlepší řecký film, co jsem doposud viděl. Hodně slušně kombinuje situaci po krizi v Řecku a nekonečné fronty emigrantů směřujících z Blízkého Východu do Evropy. Tři příběhy mě bavily a hodně pěkně se filmem prolínaly. Skvělí byli i samotní herci. Hodně mě překvapil režisér, který si ve filmu i zahrál a ještě k tomu předvedl naprosto parádní výkon. Také mě ale překvapilo, že do svého projektu uhranul J.K. Simmonse, který v posledních letech zažívá obrovský herecký vzestup a kde ho vidím, tam si ho neskutečně vážím. Pokud chcete vidět řeckou odpověď na to, co si myslí o krizi nebo o Sýrii, tak se podívejte na tento film. ()
Aktuálny film, nechýba tu myšlienka a citlivosť. Veľmi dobre odrežírované i zahrané. Nie je to ľahký žáner, je určený skôr rozhľadenejšiemu divákovi, ktorý pozná aktuálne geopolitické problémy a dokáže sa vcítiť do jednotlivých postáv. Film akoby natočený pre každého, ale má svoju intelektuálnu hĺbku. ()
Reklama