Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Anglický akademik Sebastian (J.K. Simmons) a grécka žena v domácnosti Maria (Maria Kavoyianniová), britská podnikateľka Elise (Andrea Osvártová) a grécky zamestnanec Giorgos (Christoforos Papakaliatis), sýrsky utečenec Farris (Tawfeek Barhom) a vysokoškolská študentka Daphne (Niki Vakaliová) – tri príbehy, ktoré rozprávajú o ľúbostnom vzťahu medzi cudzincom a Grékom. Trikrát sa dorozumievajú zlou angličtinou, trikrát si všetko hovoria pohľadmi namiesto slov, trikrát sa do seba zamilujú - a trikrát sa romantike postaví do cesty realita života v Grécku zmietanom krízou. Daphne musí svoju náklonnosť k utečencovi Farrisovi ospravedlniť pred xenofóbiou okolia. Giorgos vstúpi do vzťahu s kolegyňou Elise, ktorú firma najala, aby vyhadzovala práve takých zamestnancov, ako je on. Maria sa vyznáva zo svojich citov k Sebastianovi úprimne, ale výlučne po grécky, s vedomím, že jej nerozumie, aby sa vyvarovala zraneniam z lásky a nezahodila prípadnú druhú životnú šancu. Každý z nich verí v lásku a snaží sa postaviť most k tomu druhému, aby prekonal priepasť, ktorú medzi nich postavil svet deklarujúci spoločensko-politickú neprijateľnosť ich vzťahu. Nakoniec sa tri dejové línie, ktoré rozdeľujú film na tri kapitoly, spoja práve vďaka tejto spoločnej základni. (TV JOJ)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (22)

Pete 

všetky recenzie používateľa

Řeckou variaci na Lásku nebeskou nečekejte, tenhle propletenec vztahů tří generací je složitější, a to je dobře. Co povyšuje tyto tři povídky nad průměr romantických filmů je zejména šikovné propojení s aktuálními sociálními a ekonomickými problémy Řecka. Zajímavě podaná je kombinace rozpadu starých vztahů a společenských pořádků, a idea budování nového za pomoci pravdy a lásky. 1) Klasický milostný příběh novodobého Romea a Julie, mladých milenců ze znepřátelených táborů, zde imigrant a Řekyně; 2) Klasická nevěra s blonďatou Švédkou, a rozdělení rodiny s dítětem na pozadí likvidace firmy; 3) Láska kvete v každém věku, potkali se v supermarketu, dostanou alespoň důchodci klasickou druhou šanci? ()

nascendi 

všetky recenzie používateľa

Ku gréckym filmom sa dostávam zriedka. O to príjemnejšie bolo, že Rozdielne svety považujem za vydarený film. Filmov s niekoľkými samostatnými, neskôr vzájomne prepojenými časťami som videl už niekoľko (napr. Amores Perros, Babel a pod.) a pokiaľ spojenia nie sú príliš násilné tak mi tento koncept neprekáža. Rozdielne svety predstavujú viacvrstvový film (asi ako lasagne, ktoré som mal na obed) a v jednotlivých príbehoch sa dotýkajú viacerých problémov, ktorými prechádzalo a ešte aj prechádza Grécko v poslednej dobe. Cenný je grécky pohľad na ne, ktorý je odlišný od našich zjednodušených názorových skratiek (žili si nad pomery, nestrážili si hranice, spoliehali sa na nekončiacu pomoc iných a pod.). Z hercov som poznal iba J.K. Simmonsa, ktorý oživí každý film v ktorom hrá, ale aj hrajúci režisér stvárnil realistickú postavu. Scénu vo vysvietenom supermarkete považujem za trochu uletenú, náhodný zásah dievčiny za scenáristickú nadprácu, ale inak sa na film dalo veľmi dobre pozerať a zážitkom mohlo byť aj jeho sledovanie divákom ovládajúcim všetky reči, ktorými sa vo filme hovorilo. ()

Reklama

dopitak 

všetky recenzie používateľa

Aegean airlines a magazín BLUE. První povídka moc dobrá, druhá naprosto výborná (zajímalo mě, jestli jsem okolo toho kina někdy nešel) a třetí mě absolutně nebavila. SPOILER A to spojení dohromady moc nesedlo, protože tím předchozí povídky pokračovaly, zatímco mně naprosto sedl konec, který měly původně. Andrea Osvárt by stála za hřích, ale Niki Vakali je superkost. Spojujících light motivů je hodně, mě zaujalo pochodující procesí (hlavně u toho moře). ()

Autogram 

všetky recenzie používateľa

Poviedkových filmov s prepájajúcimi sa príbehmi je veľa a tento nie je najlepší. Zaujímavé na ňom je najviac to, že je grécky, a potom ešte hudba. Chvíľami je film príliš pomalý, keď zobrazuje lásku, ktorá sa vinie celým filmom, a potom prepne na vyššiu rýchlosť a dôležité momenty sú ako z rýchlika. Nie všetko mi na filme sadlo. ()

radektejkal 

všetky recenzie používateľa

Christoforos Papakaliatis se asi sotva zařadí mezi ony "báječné řecké režiséry". Do rámce, který má dokázat, že svět je jeden a šéfuje mu Eros, se vejdou jakékoli příběhy. Nemusí to být právě tyto - a budou právě tak triviálně pravdivé. Naopak snaha zbastlit (vytvořit) příbehy tak, aby co nejlépe do tohoto rámu pasovaly, jejich násilná schématičnost a podbízivost, nakonec vyvolá jen rozpaky. ()

Galéria (45)

Reklama

Reklama