Kamera:
Juliano Ribeiro SalgadoVOD (3)
Obsahy(1)
Posledných štyridsať rokov fotograf Sebastião Salgado cestuje naprieč kontinentmi po stopách stále sa meniaceho ľudstva. Bol svedkom najdôležitejších udalostí našej súčasnej histórie: medzinárodné konflikty, hlad, hromadný exodus... Život a prácu Sebastiãa Salgada nám približuje jeho syn Juliano, ktorý ho sprevádzal na posledných cestách, a Wim Wenders, okrem iného tiež fotograf. (Film Europe)
(viac)Videá (4)
Recenzie (19)
Sebastião Salgado, vynikajúci brazílsky fotograf , prítomný so svojím náradím pri mnohých pozemských tragédiách a katastrofách, začal svoj čarovný talent uplatňovať už ako 30 ročný. Za 40 rokov sa mu podarilo toho nasnímať požehnane a práve tento dokáč je poctou jeho umeniu. Kuwait, Rwanda, Yougoška, Etiopie, to všechno zaznamenáno a uloženo. Tisíceré díky za záběry, z ktorých by som si nejeden rada zarámovaním zvečnila, aj keby som si musela prerobiť byt. 4 + ()
Po filmařské stránce se jedná o naprosto úžasný snímek, jak tím propojením fotek s hudbou, tak i profesionálně natočených záběrů. Holt tohle má Wenders v krvi, navíc i tady nezapře svůj cit pro záběry mraků. Většina Salgadových fotografií je též úžasná a hodně mě oslovila. Jenže jsem nečekal, že z celého dokumentu vypadne jen hodně zjednodušený pohled na lidstvo, který mi řekne kdejaký amatérský ekolog nebo i pořad pro děti. Přičemž všechny tyhle problémy jako hladomor či deštné pralesy zas tak jednoduché (včetně jejich řešení) nejsou, vše je hlubší a právě ta hloubka mi v Soli Země chyběla. Ačkoli jinak to vůbec není špatné a ze všech Wendersových dokumentů se mi líbil zatím nejvíc, ale spokojený nejsem ani tentokrát. Slabé 4* ()
Práve som videl úžasný film. Film, v ktorom sa spojilo umenie výborného filmového režiséra a umenie rovnako výborného fotografa. Fotografa, ktorý 40 rokov brázdil zemeguľu, aby zachytil všetky veľké ľudské tragédie na čiernobiele fotografie s veľkou výpovednou hodnotou. Fotografa, ktorý pre svoje poslanie venoval rodine iba čas, ktorý mu popri jeho cestách a činnosti ostal. Sám sa nazýval sociálnym fotografom a snažil sa jednak pochopiť, kde sa to všetko násilie berie a prečo sa donekonečna opakuje, aby sa v závere svojho života v domovskej Brazíliii podieľal na obnove dažďového pralesa, ktorí chamtivci zlikvidovali pre svoje krátkodobé profity. I keď pôvodne iba na ploche svojho pozemku, ale aj na tejto vzorke dokázal, že obnova je možná, užitočná a nevyhnutná. Pochopil, že ľudia, pokiaľ chcú prežiť, sa nemôžu nijako vymykať z ekosystému. ()
║Rozpočet $44,936║Tržby USA $1,342,778║Tržby Celosvetovo $8,136,000▐ Bohatý dokument mapujúci vyše štyridsať ročný priebeh života fotografa, ponúkol z jeho pohľadu foto objektívu zaujímavú mozaiku sveta prežívajúceho neustále prírodné a ľudské rasové krízy, vojny, genocídy, ktoré sa nikdy nekončia a stále sa len niekde nové objavujú. Otrávenosť z tých prežitých udalostí pokleslého nemorálneho ľudstva bola u tohto fotografa veľmi citeľná, doslova bolo cítiť zhnusenie a bezmocnosť. Našťastie bolo tam aj ukázané, že sa dá nájsť cesta k vykúpeniu, aspoň cez záchranu prírodných zdrojov. Dokument ktorý moc úsmevu na tvári neprinesie. /videl v kine: 60%/(filmový festival Cinematik Piešťany 2015) ()
Zabudnite na symfóniu krásy sveta, toto je veľmi drsný portrét o portrétoch brazílskeho fotografa Salgada. Spočiatku sa dozvedáme veci z jeho životopisu, ale už pri nich cítiť politické podhubie, ktoré tiež formovalo jeho kariéru aj životné kroky. No a po pár desiatkach minút nasledujú kapitoly venované konkrétnej téme zachytenej na fotkách. A tie prinášajú pohľad na utrpenie ľudstva v jeho jednotlivostiach, ale vo svojom sumári ako v celku. Wendersovmu filmu nemám čo vyčítať, avšak jeho subjektívny čas mi pripadal podstatne dlhší než 110 minút. ()
Galéria (23)
Fotka © Midas Filmes
Zaujímavosti (1)
- Pôvodne mal režisér Wenders v pláne sprevádzať Salgada pri fotografickom projekte "Genesis", keď mali ísť na sever Sibíru a lietajúcim balónom do Namíbie. Pre chorobu sa však na ceste nezúčastnil a namiesto toho strávil dva roky nad jeho rozsiahlym fotografickým archívom. Akousi náhradou je práve tento dokument. (Zdroj: SME) (hippyman)
Reklama