Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film inšpirovaný skutočným príbehom jedného z najväčších vojvodcov svojej doby, nikým a nikdy neporazeným Jánom Žižkom z Trocnova, ktorý sa stal vďaka svojim činom legendou. (Magic Box)

Diskusia

jiki

jiki (hodnotenie, recenzie)

Ono je víc verzí? V jedné je již napíchnutý kluk mrtvý a ve druhé ho Žižka doráží.

na príspevok reagoval Ištván87

Dymnik

Dymnik (hodnotenie, recenzie)

hippie2222

A k té pouti. Film má právě díky těm efektům velice snadnou práci při ztvárnění zranění nebo umírání. Na té pouti by právě mělo jít o to aby to zranění nebo umírání bylo věrohodné i bez těch speciálních efektů. Tak třeba takový zásah mečem do paže. Ve filmu by byl sek a následně useknutá končetina a stříkající krev. Naprosto zbytečné. O to horší pokud by šlo o uťatou paži s rukávem kroužkové zbroje kdy by to useknutí zase až tak snadné nebylo. Ale pokud toto usnadníme tím, že postavu záměrně nebudeme chránit je to něco jiného. Jenže tím dále věrohodnost klesá. Na té pouti je k věrohodnému ztvárnění potřeba skutečný um a sehranost předvádějících. Pokud někdo fakt umí dokáže to ztvárnit maximálně přesvědčivě a nepotřebuje k tomu žádné speciální efekty. Toť můj názor. Ve filmu je také možnost neukázat vše a něco nechat na představivosti diváka. Zkrátka film to má o mnoho snadnější a je škoda když ani tak boj nepůsobí realisticky. 

Dymnik

Dymnik (hodnotenie, recenzie)

hippie2222

Chápu. Pokud nebudeme řešit kostýmy a další věci a zůstaneme u soubojových scén tak třeba na mě zase až tak extra realisticky nepůsobí. Brutality bych řekl je až příliš a vůbec nevadí vidět verzi do 12,  protože těch několik scén zase až tolik nechybí. Dnes se chystám film shlédnout znovu (podruhé a s dabingem-angličtina je v tom filmu jak pěst na oko) Po osvěžení paměti a díky dabingu kdy nebudu muset sledovat titulky a budu mít čas sledovat scény dám vědět. Zatím vím (jak jsem tak v rychlosti nahlédl na začátek), že mi hrozně vadí  ta "roztřesená" kamera a na můj vkus až moc rychlé střihy. Přijde mi jako by se kamera chtěla věnovat všem postavám zároveň a pak z toho vznikne takový stroboskop. Ale zpět k tomu dojmu realističnosti  bojových scén. Jak jsem na to nahlížel vadí mi třeba scéna kdy žižka jede na koni v lomu a kosí nepřátelské vojáky jednoho za druhým. Připodobnil bych to k jezdeckému turnaji a srážení jablek mečem z hrazení. Ale jak říkám to je zatím jen pocit z náhledu před druhým shlédnutím. 

Co se tykání týče není to o tom, že bych po někom vyžadoval vykání. Za nabídku tykání děkuji a třeba někdy časem 😉

hippie2222

hippie2222 (hodnotenie, recenzie)

Dymnik

Věrohodnější myslím v tom smyslu, že v bitvě skutečně občas někdo umře, něco či někdo mu urve ruku či nohu a obecně teče docela dost krve. Nikoli ve smyslu kostýmní a zbrojířský historický věrnosti. Obvykle právě zobrazení drsných a válečných scén v českých filmech vyzní trapně a nedotaženě. Ale jak už jsem pravil, kvalitu filmu tohle ještě nečiní.

P.S.: A fakt mi nemusíš(te) vysvětlovat, proč se šermíři na veřejných vystoupeních nemrzačí a nesekají si končetiny. Ale snad se shodneme na tom, že od toho je filmařina filmařinou s celým svým arzenálem triků a rekvizit (+cgi), aby se od tý "pouti" lišila, ne?

P.P.S.: Bejvalo v internetovým pravěku takovým dobrým zvykem, že si lidi na net diskusích, zejména nějak odborně/oborově zaměřených, tykali. Nikdo to nebral jako drzost. Pak přišly novinky a další blitky s hromadou diskutujících důchodců a jinejch ukřivděnejch existencí, který si začaly vynucovat vykání. Ale ona slušnost vede jinou linkou než nějaký ty/vy. To jen tak na dovysvětlenou. Klidně mi tykej :).

na príspevok reagoval Dymnik, Dymnik

Dymnik

Dymnik (hodnotenie, recenzie)

Helo

Což o to lev. Ale Žižka vypadal 10x hůře než Žižka ve starém podání od O.Vávry. A co si budeme povídat. Film je o Žižkovi a nikoliv o lvu.

Dymnik

Dymnik (hodnotenie, recenzie)

hippie2222

" středověká bitka už konečně v českým filmu vypadá věrohodněji než pouťový vystoupení skupiny historickýho šermu"

Nesouhlasím. Co konkrétně Vám na tom přišlo věrohodnější? A co se týče těch skupin hisstorického šermu... on je také rozdíl mezi vystoupením a vystoupením. Na těch "poutích" se převážně jedná o scéniku a nikoliv o přesvědčivé ztvárnění boje. Takové přesvědčivé ztvárnění je kolikrát na škodu. Přijít, rozbrečet děti a zase odejít umí kde kdo. Navíc pokud má být něco přesvědčivé je základem co největší přesnost. A v kostýmech má film opravdu hóódně velké rezervy.  V tomhle směru nemůže film mnohým SHŠ vůbec konkurovat. 

na príspevok reagoval hippie2222

hippie2222

hippie2222 (hodnotenie, recenzie)

Oukej, tak už umíme natočit mrzačení lidskýho těla jako kluci a holky ve světě a středověká bitka už konečně v českým filmu vypadá věrohodněji než pouťový vystoupení skupiny historickýho šermu. Ale pořád mi není jasný, kde ty prachy zmizely, když zcela ve shodě s verbalem (protentokrát) vidím za menší peníze natočený lepší a výpravnější filmy (ano, ten Admirál například). Takže zas tak moc nadšenej nejsem. O tom zpropadeným husitství by ostatně bylo potřeba natočit seriál, měl by se  toho ale chopit někdo z MTV, Netflixu nebo tak něco. Se scénaristou, kterej nastuduje historii. A když říkám historii, nemyslím ani Jiráska, ani bolševický učebnice dějepisu.

na príspevok reagoval Dymnik

Ivoman

Ivoman (hodnotenie, recenzie)

Co na tomhle stálo půl miliardy proboha ? Z jednoho největších vojevůdců udělal Jákl zamilovanýho blbečka. To mě poser záda. Modely koní v životní velikosti jak toporně padají do vody, špatnýho CGI lva a pár useknutých končetin a trocha krve. Ani napíchávání na kůl si netroufli kvůli ratingu udělat tak jak se dělalo. Je to takový zamilovaný filmeček, kde herci a režisér sežrali většinu rozpočtu viditelně a na film nezbyly prašule, tak se to splácalo co nejlevněji a výsledek je tristní. Žádné monstr bitvy. Velké NIC.

na príspevok reagoval Helo

Honza8

Honza8 (hodnotenie, recenzie)

Další hovno z české produkce. A je vidět, že dobrý herec špatného režiséra nezachrání. Jákl je prostě k ničemu. Za poslední roky pozoruji neuvěřitelný úpadek českého filmu, ale naši rádoby režiséři a ne-herci se každý rok naparují a plácají po ramenou jaký že jsou asi borci. Velký HOVNO ne-vážení trapný komedianti!

Dymnik

Dymnik (hodnotenie, recenzie)

Castrator

To je otázka z které strany to on bral. Jestli od maxima dolů a nebo od minima nahoru😉. 

Příklad:

1.Do prázdné 40ti litrové nádrže jsem natankoval 18litrů paliva a ručička palivoměru  mi tak ukazuje sotva polovinu.

2.Do prázdné 40ti litrové nádrže jsem natankoval 40 litrů a za týden jsem spotřeboval sotva polovinu.

na príspevok reagoval Castrator

Uživateľ Dymnik zmazal svoj príspevok.

Uživateľ Dymnik zmazal svoj príspevok.

Dymnik

Dymnik (hodnotenie, recenzie)

Jak tak koukám přijde mi, že kniha nějak extra na dračku nejde. I to o něčem vypovídá.

mpik

mpik (hodnotenie, recenzie)

Na začátku filmu se na obrazovce objeví letopočet 1402. Nahlas to doma komentuji: "Hele, to za 90 let objeví Ameriku!". Za pár vteřin střih a zde..... Lom Amerika!!! Tak to stihli dřív :-D

na príspevok reagoval Dymnik

Oneill85

Oneill85 (hodnotenie, recenzie)

No na české poměry dost dobré škoda jen že nebude další film ten poslední záběr na to láká.

na príspevok reagoval Sabrewulf

KimCid

KimCid (hodnotenie, recenzie)

Masochisticky jsme toto dílo dal podruhé. Ale je  to horši ,než poprvé.

Tryskomyš

Tryskomyš (hodnotenie, recenzie)

Jsem sice trochu na vážkách, jestli do tohoto díla jít, neboť mě víc bere 2. světová válka. Ovšem po tomto rozboru mi to nedá. Tak tohle si Žižka nezasloužil - Jan Žižka - YouTube.

na príspevok reagoval Dymnik

Lacike

Lacike (hodnotenie, recenzie)

Dymnik

Mas pravdu. Je to rozdiel ako medzi zivotom a smrtou. Esteze ta tu mame. Diky. Napravil si velku krivdu. Prid znova.

Dymnik

Dymnik (hodnotenie, recenzie)

doughnut

fabecc1222 již odpovídal a já jen doplním:

Romana Jákl Vítová-Tereza coby žena vzbouřence

Lukáš Krpálek - vzbouřenec

David Svoboda-žoldák (nepřítel Žižky)

Roman Šebrle- Javier (člen Žižkovy družiny)

Daniel Vávra-vesničan (měl by mít vidle v ruce)

fabecc1222

fabecc1222 (hodnotenie, recenzie)

doughnut

Taky jsem si jich nevšiml, tak jsem se musel také ptát. Šebrle, Svoboda, Krpálek mají být hned na začátku v té scéně přepadení konvoje s Cainem. Jáklova manželka je v té scéně, kde je Vetchý a spol (bitka s vesničany).

doughnut

doughnut (hodnotenie, recenzie)

Všiml si někdo Šebrleho, Svobody, Krpálka, Dana Vávry nebo Jáklovy manželky? Já ne, kdyžtak prosím napište v které minutě nebo scéně jsou.

na príspevok reagoval fabecc1222, Dymnik

Dymnik

Dymnik (hodnotenie, recenzie)

ANALYZATOR

Není zač😉. Zajímavá úvaha s tím převtělením. Já bych spíše řekl, že spíš než o převtělení jde o možné zděděné geny, protože poznání sebe sama pramení z poznání předků. To je mé přesvědčení.

na príspevok reagoval ANALYZATOR, ANALYZATOR

ANALYZATOR

ANALYZATOR (hodnotenie, recenzie)

Dymnik

Dík, žes mi to našel. Akorát prostě nepochopím, že jízdu nestáhli a nezačali ty čtvercový formace odstřelovat. Aspoň trochu. To by je mohlo donutit ke zmatku a narušení obraných pozic. Až pak bych na ně poslal jízdu. Právě mě napadlo, že asi budu převtělení Napoleona a teď, když vidím na utube, jak to tam Ney sral... no celý mi to posral, ten kokot :D

na príspevok reagoval Dymnik

Dymnik

Dymnik (hodnotenie, recenzie)

ANALYZATOR

No podle toho co se tam píše to pos... hlavně proto, že si myslel, že nepřítel ustupuje a pak byl zaskočen. Stejnou chybu udělali Anglosasové u Hasttingsu

"Po velkých ztrátách se normanská a vlámská divize připojila k bretaňské a ustoupila. Mnoho Anglosasů, včetně Haroldových bratrů Leofwyna a Gyrtha, nemohlo odolat pokušení a vysunuli se z obranných linií. V následné zmatené bitvě byl zabit Vilémův kůň a Normané se po domnělé smrti svého vůdce dali na ústup. Vilém ale ukázal svou helmu a začal organizovat své vojsko. Vilém a skupina jeho rytířů napadli Anglosasy roztroušené za obrannou linií, a protože ti už nebyli chráněni obranným valem, stali se snadnou kořistí Normanů. "

https://cs.wikipedia.org/wiki/Bitva_u_Hastingsu

Bitva u Quatrebras 16.červen 1815 - (bitva u Waterloo 18.června 1815)

Útok proti čtvercům:

"Ney byl připraven ke třetímu útoku jízdy. Před útokem posílil unavené vojáky. Tentokrát vyslal své jezdce proti Wellingtonovu levému křídlu. Hannoverský prapor byl tímto novým útokem zaskočen nepřipraven a prakticky zničen, ale neustupné britské čtverce stále držely svoje pozice jako ostrovy červeně v moři rojících se modrých jezdců přičemž se musela francouzská jízda opět stáhnout. Tím také končila poslední naděje na vítězství. Ten den pod Neyem padli dva koně. Bitva u Quatrebras je důkazem přednosti i nedostaků jezdectva. "

Mimochodem britská pěchota patřila v té době k nejlepším.

na príspevok reagoval ANALYZATOR, CALIBR

ANALYZATOR

ANALYZATOR (hodnotenie, recenzie)

Dymnik

Jako zajímá mě to, ale celou knihu o tom číst nejspíš nebudu. I když se o historii zajímám docela dost, tak válečné taktiky a výbava mě zase moc neberou. V každým případě dík. Ono je fakt, že v tom videu najiždějí na spojence z pod kopce a tedy ty formace asi nemohli v čas vidět. Podle toho cos napsal to asi posral Ney, když je tam hnal zpět. Zase na druhou stranu píšeš, že ty formace byly běžný, takže ...

na príspevok reagoval Dymnik

bukypetr

bukypetr (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Díky za tip, to vypadá zajímavě. Vlastně mi přišlo, že je Žižka někde na úrovni televizních filmů (např. Caraibi nebo Attila), od nichž ho odlišuje právě ten rozpočet. A mít ho, byli by třeba Piráti asi i lepší. Na druhou stranu je potřeba smeknout před Jáklem, že takhle velkej projekt dokázal zorganizovat. Jen škoda, že nenajal scénáristu.

Dymnik

Dymnik (hodnotenie, recenzie)

Když jsme u toho Napoeona.....Kdyby se někdo věnoval modelařině tohoto období mohu nabídnout figurky 1:72 od Airfix z tohoto setu. Nemám pro ně využití. Možná výměna za něco v měřítku 1:87 (H0) nebo 1:120 (TT).

Uživateľ Dymnik zmazal svoj príspevok.

Súvisiace novinky

Finále Plzeň 2022 se blíží!

Finále Plzeň 2022 se blíží!

22.09.2022

Už po 35. se uskuteční filmový festival Finále Plzeň. Oslavy českého filmu budou v západočeské metropoli probíhat od 23. do 28. září. Během šesti festivalových dní můžete zhlédnout největší trháky… (viac)

ČSFD Award pro Bena Fostera

ČSFD Award pro Bena Fostera

08.09.2022

Při příležitosti uvedení nejdražšího českého filmu do kin přinášíme všem filmovým fanouškům radostnou zprávu o udělení “ČSFD Award” americkému herci Benu Fosterovi, představiteli Jana Žižky. Foster,… (viac)

Krásné Vánoce a PF 2022!

Krásné Vánoce a PF 2022!

24.12.2021

Přestože bylo letos velkých filmů obecně méně, protože kina začali otvírat až na konci května a Tomu Cruisovi se ještě nechtělo riskovat s Mission: Impossible 7 a Top Gunem, dočkali jsme se několika… (viac)

Michael Caine oznámil konec kariéry

Michael Caine oznámil konec kariéry

16.10.2021

Aktualizace: Tak se zdá, že se herec těšil na důchod předčasně. Později svá slova změnil a jeho zástupce potvrdil, že hodlá pracovat i nadále.   Původní zpráva: Smutná zpráva z britských ostrovů.… (viac)

Reklama

Reklama