Reklama

Reklama

Každý potrebuje reklamu

(študentský film)
  • Česko Každý potřebuje reklamu (festivalový názov) (viac)
všetky plagáty
Krátkometrážny / Dokumentárny / Publicistický
Slovensko, 2014, 31 min

Obsahy(1)

Súčasný stav outdoorovej reklamy na Slovensku si vyžaduje našu pozornosť. So zmenou politického systému v roku 1989 sa náhle začali objavovať nielen stále väčšie reklamné pútače v našich uliciach, ale aj malé bannery uchytené drôtom na plotoch rodinných domov. Akoby zrazu každý potreboval reklamu.
Dnes sa pomaly začíname obzerať, v akom prostredí to vlastne žijeme. Pomaly si uvedomujeme, že tento stav sa nám asi vymkol spod kontroly. Objavujú sa malé skupinky aktivistov, ktoré sa snažia na situáciu upozorňovať, ale aj nahnevaní jednotlivci, ktorí berú poriadok do vlastných rúk. Zdá sa, že napriek politickým sľubom je stále legislatíva na vyriešenie problému prikrátka a zmeny sa dejú buď veľmi pomaly, alebo len ako demonštratívne gestá pred voľbami.
Ak sa však opýtate ľudí na ulici ťažko nájdete človeka, ktorý by povedal, že sa mu všadeprítomná reklama páči. Väčšinou sa to končí vetou: „Ja si to aj tak nevšímam, čo tam je napísané...". Je to pravda? Všímame si ešte reklamu? Ak nie, načo tu je? Komu vlastne slúži? Je efektívna? Tieto otázky si položili tvorcovia študentského dokumentárneho filmu Každý potrebuje reklamu. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie (6)

whack 

všetky recenzie používateľa

Reklama je úplne všade, človek si nemôže vybrať, je manipulovaný primitívnym lživým brainwashingom z každej strany. Reklama je nebezpečná, chtiac-nechtiac zamestnáva človeku myseľ ohlupujúcimi sloganmi zbytočných výrobkov, odpútava pozornosť od reality, podvedome sa ukladá do mozgu, aj ak to dotyčný nechce. To už nehovorím o čistom výsmechu biznismenov, ktorí "v záujme bezpečnosti" vodičov vyrúbu tisíce stromov pri medzimestských cestách, a na ich miesta nastrkajú stovky obludných bilboardov; teda ja by som sa radšej zabil o strom ako o bilboard. Typy na potenciálne (zne)užitie bilboardov a reklám ponúka kraťas Billbored a brožúrka Ako si skrášliť ulicu, no najviac ma vždy poteší, keď vidím nejaký bilboard zhodený na zemi a reklamy postrhávané. ()

*CARNIFEX* 

všetky recenzie používateľa

Dobrý dokument, odkrývajúci jeden z mnohých problémov nášho hlavného mesta, pričom dokonale triafa klinček po hlavičke, prečo bude toto mesto pre mňa jedno z najnesympatickejších. "Zlaté" Košice ... ()

Khalesi 

všetky recenzie používateľa

Reklama=marketingový holokaust! Miesto toho aby sme kultivovali naše vedomie súžitím s prírodou, láskou a úctou k všetkému živému, umením, hudbou, dobrou knihou či poznávaním našej nádhernej Zeme, si vymývame mozgy blikajúcimi svetielkami konzumu a farebnými obrázkami dokonalo vyretušovaných modeliek a modelov. Veľké domy, rýchle autá, počítačové hry, fast foody, sex zoznamky....Na všetko už dnes existuje reklama. Všetci všetko chceme, hlavne ukojiť svoj nenásytný hlad po zbytočnostiach, ktoré tú čiernu dieru v našich dušiach aj tak nikdy nezaplnia. Myslím si však, že reklamy škodia najviac mladým, pretože potlačujú ich túžbu po individualite a originalite! ()

Marek1991 

všetky recenzie používateľa

Ja som odporcom reklamy snáď v 99% prípadov, uznávam nielen to, že dobré veci sa propagujú samé, či že netreba všetko propagovať tak, aby o tom celý svet vedel, o každej jednej veci, z ktorých mnohé ani človek nepotrebuje, ale myslím si, že vo veľkej väčšine reklama súvisí len s kapitalizmom a v iných systémoch nie je až tak potrebná, aj keď samá o sebe nie je zlá. Úplne pravdivú reklamu tiež asi len málokde nájdete, takmer vždy vystihuje len to dobré alebo v prípade nejakej antikampane len to zlé, reklama skrátka zavádza, či zamlčuje takmer vždy pri lákaní ľudí a práve preto mi tu chýbajú názory skutočných odporcov alebo proste ľudí, ktorí si tento svet predstavujú aj inak alebo odborníkov z iných oblastí ako Noam Chomsky, ktorý reklamný priemysel celkom dtrefne popísal, lebo súhlasím s tým z dokumentu, že obmedzovať ju je problematické, pretože to by sme mohli nanucovať aj fasády domov, oblečenie, či iné. Dokument je skôr zameraný na presítenosť reklamou a nelegálne stavby, či obchádzanie a kľučkovanie medzi zákonmi rôznymi výmyslami, ktoré však niekedy nespĺňajú mnohé požiadavky v realite tak, ako by sme si možno želali. Toto je komplexný problém a jeden študentský film, v ktorom však nájdete názory odborníkov, kompetentných, či názory bežných ľudí, ale aj úplných odporcov, z ktorých jeden jedná bojovne proti tomuto, túto tému asi nevyrieši, no môže pomôcť k diskusii k tomuto problému. Celkom dobrý dokument, ja som s ním dosť spokojný. ()

BesnaSrnka 

všetky recenzie používateľa

Vizuálny smog je v Bratislave(bohužiaľ) stále aktuálnou témou a som rád, že na Slovensku sú mladí dokumentaristi ako Jursa, ktorí sa venujú aj spoločenským témam. ()

Reklama

Reklama