Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V dokumentu Trespassing Bergman reflektují významní světoví režiséři a herci (Wes Anderson, Holly Hunter, Lars von Trier, Woody Allen, Martin Scorsese) tvorbu švédského režiséra Ingmara Bergmana. Prozkoumávají režisérův dům na ostrově Fårö v Baltském moři a reflektují jeho bohatou filmovou tvorbu i to, jak je jeho filmy zasáhly a umělecky inspirovaly. Většina z režisérů, kteří v dokumentu vystupují, Bergmana ctí jako velikána, nicméně někteří jsou i velmi kritičtí, díky čemuž se nejedná jen o adorující obraz filmového dědictví Ingmara Bergmana. Ve snímku se objevuje také několik lokalit známých z Bergmanových filmů, například z natáčení legendární Sedmé pečetě v hlavní roli s Maxem von Sydow. Jedním z režisérů filmu je česko-švédský novinář Hynek Pallas. (Kinoscala.cz)

(viac)

Recenzie (2)

Havenohome 

všetky recenzie používateľa

Niečo na tom Bergmanovi asi bude. Je prekvapujúce, kto všetko z filmárských hviezd je z neho na mäkko. Tak od kraja: Ang Lee, Inarritu, Scorsese, F.F. Coppola, Haneke, Yimou Zhang, Woody Allen (ten sa s tým netají), Wes Anderson, Daniel Espinosa, Robert De Niro, Laura Dern, Claire Denis, Alexander Paine, John Landis, Thomas Vinterberg, Lars von Trier, a dokonca aj Ridley Scott, Wes Craven a Takeshi Kitano. Všetci sa v Trespassing Bergman vyznávajú zo svojej lásky k jeho dielu a opisujú ako, kde a kedy ich fenomén Bergman zasiahol. Dokument chronologicky predstavuje najsignifikantnejšie diela Bergmanovej karieri. Reflektuje ich skrz osobné zážitky vyššie uvedených umelcov pri pozeraní daných filmov. Opisujú svoj bergmanovský "coming out" - moment, keď sa prvýkrát stretli z jeho dielom ako mladí chlapci, boli zmätení, nie všetko z tých čudných filmov pochopili, ale cítili, že ich to pohltilo a stali sa viacmenej jeho oddanými zbožnovateľmi. Jedine Trier si vo filme dovolí byť drzí, požaduje po divákoch, aby si predstavovali Bergmana ako si honí vtáka a serie, aby nedošlo k prílišnému zbožteniu, označí ho aj za idiota, lebo podľa neho nechápal, čo je to technologický pokrok, ale nakoniec sa odhalí ako najväčší bergmanofil, keď prizná, že videl od neho všetko, aj reklamy (považujem za nadľudský výkon všetko od Bergmana zohnať, nieto ešte to vidieť) a že mu celý život písal listy a pohľadnice a túžil po stretnutí s ním a ten starý bručoun mu nikdy ani nezavolal. Dôležitou súčasťou filmu je návštena Bergmanovho domu na ostrove Faro, ktorú niektorí z vymenovaných režisérov vykonajú a vstúpia do jeho príbytku na konci sveta, kde fightoval po ukončení karieri so svojimi démonmi. Moment, keď si Inarritu sadne za jeho písací stôl, je veľmi dojimavý, aj napriek tomu, že snorenie Ingmarových obdivovateľov v jeho dome môže pôsobiť chvíľami troška perverzne. Dokument nechce byť nejakým vyčerpávajúcim pokusom zhrnúť do akej miery si teda Bergman zaslúži pasovanie na jedného z najlepších režisérov všetkých čias, avšak už prítomnosť a blahosklonné vyjadrovanie o ňom z úst ľudí, ktorí točia na hony vzdialené filmy ako on, vzbudzuje obdiv a zvedavosť, ako to ten Bergman sakra robil, že stále ďalšie a ďalšie generácie filmárov sú tak intenzívne očarené jeho tvorbou. ()

Mr. Lobo 

všetky recenzie používateľa

Jakože príma parta, ale každej tam řekne dohromady tak pět vět, Bergmanovy filmy, o kterých se mluví, jsou taky úplně náhodný a celý je to takový uměle nastylizovaný. Ale ten palác jeho, to je pecka, tam by mě - asi mimo zimu - asi bavilo být. ()

Reklama

Reklama