Reklama

Reklama

Star Wars: Vzostup Skywalkera

  • Česko Star Wars: Vzestup Skywalkera (viac)
Trailer 9
USA, 2019, 142 min

Réžia:

J.J. Abrams

Kamera:

Dan Mindel

Hudba:

John Williams

Hrajú:

Daisy Ridley, Adam Driver, Oscar Isaac, John Boyega, Naomi Ackie, Carrie Fisher (a.z.), Lupita Nyong'o, Domhnall Gleeson, Richard E. Grant, Mark Hamill (viac)
(ďalšie profesie)

Obsahy(1)

Lucasfilm a režisér J.J. Abrams znova spájajú sily, aby divákov vzali na výpravnú cestu do ďalekej galaxie vo filme Star Wars: Vzostup Skywalkera. V strhujúcom závere ságy Skywalker sa zrodia nové legendy a odohrá sa konečný boj za slobodu. (Saturn)

Diskusia

 (hodnotenie, recenzie)

Star Wars jsou jeden z mých top fandomů navždy!!!

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

Eodeon

Jenže on ho zabil v době kdy ještě nebyl ikonicky, prostě tehdy hned v prvním díle, to je něco jiného než Hano Solo o X let později v pořadí třetí trilogii, stejně tak u Vadara je to takový  ale, protože zachránil syna, kterého se po většinu času snaží zlákat na svojí stranu, kdyby Lukovi během vyslýchání prakticky znásilnil vědomí, několikrát se ho vyloženě pokusil zabít (jo, usekl mu ruku ale nemyslím si že by zašel dál) a celou dobu by se k němu choval toxicky, tak bych kroutila stejně tak očima. U Kyla nic takového necítím, stejně jako nevidím důvod proč by se ho Rey měla snažit zachraňovat až na to, že je ta hodná :D Stejně tak na Kylem tam několikrát vyloženě zlomí hůl, že už je ztracený, pak ale přijde IX a voala.

Nepovažuji to, že je Vader duch jako nějakou formu nebe, splynul se silou, spíš to vnímám tak že našel nějaký pomyslný klid, jeho hněv byl utišen, nic z jeho minulosti ale není odpuštěno. Co napáchal napáchal, jediné co bylo za pomyslnou čarou bylo sledovat jak jeho syn umírá.

Eodeon

Eodeon (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

no počkej, a co Vader? zabil Obi-Wana, čili splňuje podmínku zabití oblíbené a ikonické postavy ságy, do toho to byl ještě tyran, který má za svou "kariéru" na svědomí na rozdíl od Kyla vyhlazení milionů bytostí na kdovíkolika planetách, ale nevadí ti, že těsně před smrtí se obrátí a skončí v nebíčku? :) Kylo toho oproti dědovi nestačil napáchat ani zlomek.

na príspevok reagoval W.Dow

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Jak říkám, máš pravdu a mělo by to tak býti. V této nešťastné trilogii, tomu tak není.

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

PKD

Neupadneš, je to prostě otázka vkusu nic víc, já prostě celkově tohle vykupování nemám moc ráda, pokud není opravdu udělané dobře a uvěřitelně, což mi u Kyla ani v jedné verzi nepřijde, už jen proto že prostě zabil jednu z ikonických postav a prostě když už někoho takového zabiješ, tak prostě musí přijít nějaké zadostiučinění a "pomsta" :D v takovém druhu příběhu. Tohle prostě není grimdark. 

na príspevok reagoval PKD, Eodeon

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Ja, vim, ja vim, je to otcovrah a hraje ho Ridic, ale i kdyz upadnu u tebe zrejme v nemilost, diky VIII ho beru jinak. Vlastne mohu rici, ze jen v tom prostrednim filmu mi prijde zajimavy. Takze puv.verze IX me tak pochopitelne nepohorsuje, co se tyce toho, co jsi popsala. ;-) Reknu ti to takhle, v VII jsem ho nemel rad uz davno pred tim, nez zabil papinka. Pak prisel jurodivy Johnson a udelal neco, co jsem snad jeste nikdy v zadne francize co se tyce zamerne negativnich postav nezazil... zacal me ten emochlapec zajimati natolik, ze jsem (ver tomu nebo ne) v kine u VIII na to zapomel az do chvile, kdy mu to dite alkoholiku:))) vmetlo pri onom wifi mind spojeni do xichtu. Toz tak to je. Samoz, ze s tebou souhlasim na 100% jak ma dopadnouti, ale diky VIII, bych ho nechal preziti celou nestastne uchopenou sequel trilogii. Zabijte me. :) Je to zvracene, nedava to smysl, ale tak to je. 

na príspevok reagoval W.Dow

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

PKD

Jakákoliv verze kde Kylo umírá v náručí Rey a ještě se "obětuje" mě nemůže uspokojit, Kylo má bolestivě umírat o samotě :D

na príspevok reagoval PKD

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Jj. Není to dokonalé (a co je?) ale je to rozhodně ucelené a má to nějaký jasný rámec. Ten Hux mě zaujal už tenkráte, když jsem objevil ten komplexní článek o tom scénáři (netušil jsem, že budu míti jednou jeho vizuální podobu) a jeho rozboru. Trvalo mi asi 2h, než jsem to přečetl.;-) Mě taky dostaly loděnice Kuat, které jsem tehdá objevil před 20 lety, když jsem byl a nejen já, celý paf ze Zahnovek. Ne, že by to skončilo, ale dnes už je prostě dost věcí jinak. Teď si po 2.čtu Popel Jedhy a opět mám silnou emoční odezvu, když se tam zmiňují postavy a události z Rogue One. Což též není dokonalý film, ale ještě hodně dlouho budu děkovati panu Edwardsovi a spol. za něj. Pro mě a jednoho kámoše v SW oblasti, korm SW III, nejzásadnější film, dodnes, co se týče totálního prequelu (no, regulérně je to SW IV pt. I) k filmu, kterým to všechno začalo.

na príspevok reagoval W.Dow

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

PKD

Pravda, většina trochu jsem to vzala ultimátně, protože já taky naopak vítala že je prostě dcera dvou opilců co jí prodali a vytěsnila to, přece jen Síla se nemusí neustále točit okolo stejných rodin :D

Původní podoba IX není špatná, není dokonalá jako ta romance mezi Poem a Rey mi taky nepřijde zrovna ideální, obzvlášť k jejich společnému času na obrazovce a ani tam moc není ta chemie, ale radši tohle než Kyla. Jako rozhodně to působí ucelenějším dojmem, líbí se mi i to její uvažování o šedi, a odkazy na Clone Wars v podobně Mortisu. Hux taky působí mnohem lépe. Jako jo, vzhledem k okolnostem to rozhodně je lepší verze.

na príspevok reagoval PKD

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

jhr

Mě přišel dobrý Kylo v VII, kde prostě byl ten spratek, který si něco idealizoval a nezvládal svoje záchvaty vzteku, protože se mu nedařilo dosáhnout toho čeho chtěl. Přišel mi jako ne zrovna skvělý ale aspoň jiný záporák v SW, kde jsem čekala že jak Rey se bude přibližovat ke světlu tak u něho budeme sledovat opak, kdy prostě ano tentokrát na to vykoupení nedojde, jenže škoda slov, pak přišla VIII která mi přijde stále ucházející ale Kylo se tam zase točí v kruhu a prochází tím stejným obloukem a tím pak i v IX. Že se do ní ale zakoukal dobrý, možná nechtěl do temnoty sám, že ale i ona do něj po tom co všechno jí provedl? Blbost! Taková kráva reálně být nemůže :D

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

NE vsichni. Vetsina. Ja tedy tohle po VIII ROZHODNE nechtel a i kdyz me prekvapilo, ze je Rey totalni nula, kterou prodali, aby meli na chlast nebo co, zaroven jsem se potutelne usmival v temnote kinosalu. Sice jsem cekal, nejake aspon trochu vyznamne rodice nebo tak, ale uz v kine jsem to odhaleni po chvili proste vzal a nemel s nim problem. Coz o vernych JaJar bojovnicich nepla, pac ti dostali pochopitelne z VIII infarkt.😁 To je za me. Pak sem hod, jak se libila puv. IX. ;-) 

na príspevok reagoval W.Dow

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Tak Proklete dite je zrovna docela tragedie, takze se ti nedivim, ale to jsi holt mela smulu a nelze pak vsechny dalsi scenare vydane knizne hazeti do jednoho Sarlacca. :) 

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

jhr

Ja to presne chapu proc. V nekolika clancich bylo receni, ze Kennedeyova je sice schopna manazerka, ale SW rozumi jako koza petrzeli, coz v jejim pr. kdyz je zenska, sedi jak prdel na hrnec. Sam Lucas pry v souvislosti s IX rekl, ze ji na to misto sice doporucil, ale mela miti k sobe nekoho, kdo by SW rozumel, coz ocividne nemela. Ted jsou tam aspon Favreau s Filonim, ale kde ti 2 byli, kdyz mysak dostal pupinky z VIII (pro me jediny dil, na ktery se z nowe trilogie obcas divam) a nechal JJ, aby udelal SW dort ala Pejsek s Kocickou, nevim. Sranda je tez to, ze JJ a spol. se snazili vyhoveti vsem, a to proste NEJDE. Vzdycky bude nekdo kafrati. Ale takovy nehorazny gulas, ve ktery se zvrhla IX, to snad nechtal nikdo. Ja mam jasno. Z toho pasquillu vinim (i v komentu) vsechny ty, co VIII poslali do horoucich pekel, vcetne rez. (a ja zase je, pac Johnson mi vyrazne snizil pachut ze VII a za to mu davam palce nahoru) ktery dostal pro svou vizi zelenou, tak co furt u mysaka vsichni divi, kdyz si to precetli a schvalili? Tohle me proste nadzvedava. Vzdyt museli vedeti, ze to hafo lidi nas... krom me a par vyjimek. Ja to vidim dnes takto... v VII me brutalne nas... 1 vec (snad nemusim psati ktera) a nekolik dalsich nepotesilo, v VIII uz k nasr. nebylo duvod ani jeden, byt vytek mam tez.nekolik, ale porad u me posun k novym SW, jak bych je chapal ja, to je a u puv. IX, by to bylo s tim je se pribeh prezentuje, jeste lepsi. Takze, kdyz to zhrnu, z meho pohledu, by s Trevorrowovou IX, sequelova trilogie davala smysl jako celistvy pribeh a kdyz si vezmu ony 2 filmy a puv.scenar IX, videl bych to podobne, jako u puv. trilogie. 1.dil (cti VII) to zacal a je nejslabsi, prostredek vrchol (az na zbytecne dlouhou cast s kasinem a to, ze VIII jest zamerna reminiscence na dle mnohych vcetne me total vrchol SW filmu t.V, tomu dosti nahrava) a puv. IX mi pak prijde jako VI, temna, osudova, presto positivni s nekolika nezapomenutelnymi momenty. Tak. Sice mu to ponekud nabobtnalo, ale aspon vite, jak to mam ja. Pokud to tedy nekoho zajima, heh. 

jhr

jhr (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Problém postavy Kyla byl v tom, že jsem z něho měl pocit, že by Rey nejraději sbalil, ale neměl k tomu odvahu a tak se choval jako debil. Prostě působil jako nadržený puberťák. Rey by ho dokázala dostat na světlou stranu jen, kdyby si to s ním rozdala. Jenže je otázka jak dlouho by jim to vydrželo. Určitě by se pořád hádali. On by jistě žarlil a chtěl by ji mít jen pro sebe. A nakonec by se stejně vzájemně nesnesli a skončilo by to soubojem na život a na smrt. 😎

na príspevok reagoval PKD, W.Dow

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

jhr

Spíš snaha se zavděčit, protože celá IX je prostě opravdu to, co vlastně tehdy všichni chtěli, že je Rey dcera nikoho se jim nelíbilo tak šup je to vnučka Palpatina, jiní jí shipovali s Kylem, dodnes nechápu proboha proč když nejlepší chemii měla s Finem, jo vlastně vím protože lidi jsou posedlý romancemi stylu, nepřátelé co se stanou milenci, co na tom že je Kylo naprosto k ní toxicky, agresivní, a nestabilní, ale ono je v nitru citlivý! Jasně proto si zapíchl otce, ta postava prostě si nezasloužila nějaké vykoupení. :D

na príspevok reagoval jhr, PKD

jhr

jhr (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Je to určitě lepší než to co natočili. Pořád nechápu proč ten Trevorrowův scénář hodili do koše. Kathleen Kennedy je buď hloupá nebo Star Wars ničí schválně. 

na príspevok reagoval W.Dow, PKD

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

PKD

Já četla teda jen Harryho Pottera Prokleté dítě, kde mě prostě ten formát scénáře moc nebavil, proto radši cokoliv jiného :)

na príspevok reagoval PKD

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Já se scénáři problém nemám. Několik jich mám ostatně doma, včetně několika divadelních her, takže pro mne to nuda zcela jistě není. Ale velký dík Eodeonovi a tobě, za ten comics. Fakt jsem o něm nevěděl. Nebo to ouplně zapoměl. Taky možné. Samoz., že to není vizuálně dílo, na které jsem např. zvyklý z SW booků od egmontu, ale i tak si dotyčný mákl, takže smekám pomyslný klobouček. A jak jsem tak roloval další čísla, jsem rád, že ještě paměť docela slouží, páč jsem tam objevil kancléře Huxe na Coruscantu, tak aspoň vidíš, že jsem nekecal.;-) Ostatně...co bych tak z toho měl? Hehe, koho by napadlo, že se mi vyplatí sledovati diskusi k filmu, který není zrovna eňo ňůňo SW film. Zajímavé.;-)

na príspevok reagoval W.Dow

Eodeon

Eodeon (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

vždyť jo, naprosto souhlasím. sám dávám vždy přednost vizuálním formám vyjádření. proto taky zevluju tady na filmové databázi namísto třeba na knižní. ;)

Eodeon

Eodeon (hodnotenie, recenzie)

PKD

já to právě ze zřetele ztratil taky. nejsem zcela přesvědčený o tom, že ten scénář byl sám o sobě o tolik lepší, ale rozhodně byl originálnější a rozhodně víc zapojoval elementy z expandovaného univerza a už z toho je mi jasné, že kdyby se to dobře natočilo, měl bych z toho větší fanouškovský požitek.

 

osobně mi osmička nevadí. považuji to za svěle natočený film a díky tomu i velmi poutavý a zábavný. a myslím, že i přes těžký fanservis Abramsových epizod se Rianovi povedlo lépe se trefit do ducha Star Wars. nemyslím obsahem, spíš tónem, atmosférou. krapet mě zamrzelo, že v devítce se Abrams rozhodl spousty směrů nastavených Johnsonem úplně odklonit nebo popřít, ale asi si myslel, že Johnson mu dříve udělal totéž. ale nebyl dobrý nápad chtít mu to "oplácet", protože právě proto se pak celá ta trilogie jeví tak neplánovaná. respektive, ona se tak nejeví, ona taková je. a je škoda, že je to tak očividné.

na príspevok reagoval PKD

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

Eodeon

Jo, tak to já chlapče vůbec nevím. Já se o to přestal zajímati, ve chvíli, kdy jsem si tu dosti podrobnou synopsi přečetl, zaskřípal zuby, páč pův. směr IX se mi velmi líbil a bylo mi jasné, že ji nikdy nedostanu. Dnes už si z toho pamatuji spíše pocity, než konkrétní scény či části. Ani už nevím, jaký byl Trevorrowův konec, ale 1 vím jasně...s jeho IX by celá sequelová trilogie dávala mnohem větší smysl a nebyl by z toho takový maglajz, jaký je. P.s. nevím, jak to máš právě s onou inkriminovanou VIII, ale pův. verze IX by zní těžce vycházela, takže bych řekl, že pro odpůrce Johnsona, by to byl dosti možná, podobný infarkt, jaký měli po této IX. Pozn. to p.s. je určeno spíše W.Dow, ale jak jsem se rozepsal, zapoměl jsem, že jsem ten dodatek chtěl odděleně napsati jí.;-)

na príspevok reagoval Eodeon

Eodeon

Eodeon (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

PKD mě případně opraví, ale dokonce mám pocit, že podle Trevorova scénáře vznikla nějaká neoficiální komiksová adaptace.

na príspevok reagoval W.Dow, PKD, PKD

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Velké kusy scénáře, nebo snad i celý. Ale to už je dlouho, jen si vzpomenu, že např. Hux byl velké kápo na Coruscantu a měl snad pak spáchati sebevraždu, etc. Divím se, že o tom nevíš. Tenkráte se o tohle zakopávalo na celém netu, kam člověk přišel. A tohle je tedy bez záruky, ale když jsem si ty růz. infa spojil, tak mi vyšlo, že pův. IX by byla dosti temná až depkoidní, že by Alien 3 byl ve srovnání s tím, poudačka Báby Futéř.;-) Třeba se ještě dnes někde něco z toho, válí. Takže, když budeš pátrati....kdo ví, co nalezneš.

na príspevok reagoval W.Dow

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Co koncept arty, ale ten pův. Trevorrowův scénář. To je takový žraso, že by to v klidu zadupalo do země VII i s VIII. Přesněji, navazovalo to na VIII tak, jak by IX logicky měla a vznikla by tak zcela propojená nová trilogie, byť asi ne zrovna nejoblíbenější. Ale dávalo by to všechno mnohem větší smysl a myslím si, že by díky pův. IX, lidi zpětně docenili předchozí díl, který je snad ještě nenáviděnější (já k nim nepatřím, VIII jako jedinou z nowé trilogie mám doma) než VII. Asi tak.

na príspevok reagoval W.Dow

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

PKD

Tak na tom bych asi neviděla nic špatného, jen prostě byla chyba že se nedrželi nějakého prvotního plánu, protože celá IX je prostě spíchnutí toho co vlastně fanoušci na sociálních sítích chtěli, jako příšernost v podobně ReLo, že Snoke musí být někdo důležitý atd.. Přestože nic z toho vlastně nehrálo nějakou větší roli, měli to nechat natočit toho původního režiséra, protože minimálně aspoň podle concept artů to vypadalo líp :)

na príspevok reagoval PKD

Krnac

Krnac (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Ono je škoda že celkovo filmárina takto nevie fungovať. Oni museli rovno nabehnúť a začať písať o novej trilógii miliardu komiksov aj keď videli ako im to ide do prdele.

Komiks decanonizuješ ľahko, film je už horšie.

na príspevok reagoval PKD

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

PKD

Hodně amaterská, beru to jako formu relaxu a vlastně je nikam nedávám, leda do šuplíku kde je občas vyhrabe přítelkyně aby mě trápila :D

Dala si duel s Vaderem, kde vlastně odhodila Ezru aby se obětovala, jako nebylo to tam ukázaný explicitně ale prostě většina to tak brala, až později v poslední sérii jí Ezra zachránil s pomocí cestování časem, kdy jí vtáhl těsně něž jí Vader zasadil poslední ránu do portálu do jakési dimenze mezi světy nebo tak nějak to bylo :) 

na príspevok reagoval PKD

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Aaa, tak slecna ci pani  spisovatelka? To mi pripomina Petru Neomilnerovou(nevim zda jsem to napsal spravne) ktera mluvila o svych postavach na conech presne takhle. 😁 Smarja, ja konec rebels si moc nepoustim, takze se zeptam, ona tam fakt zemrela? Ja si nic takoveho totiz nepamatuji. Vzpomenu si na uplny konec a tam prece odchazi kamsi s tusim Sabine patrati po Ezrovi ci co. Ale priznavam, jak mi vali nejnovejsi ST seriall, co se tyce SW, nemam to tak v hlove jako pred tim. 

na príspevok reagoval W.Dow

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

PKD

To víš, jsem oddaná temné straně síly :D 

Já chci hlavně zábavný příběh a emoce, a u její smrti v Rebelech se dostavilo obojí :D Ale jako jo, jsem necita i svá literární děťátka jsem nechávala v povídkách trpět a umírat :D 

na príspevok reagoval PKD

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Ty zrudo. 😂 To jsi zenska? Vy prece mate drzeti pri sobe. Mate prece to celosvetove sesterstvo nebo tak. :)  To jsou mi tedy pomery. :) 

na príspevok reagoval W.Dow

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Ano, ceka to nas vsechny. Ja to jen nechci videti. Tot vse. At pak klidne nekdo rekne, ze zemrela a jak. Ale nemusim videti vsechno. Ale prd, Ahsoka je nesmrtelna a hotovo. 😁👌

na príspevok reagoval W.Dow

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

PKD

Dřív nebo později jí to stejně čeká, takovou postavu nenechají umřít v posteli na stáří, takže jednou se epicky obětuje pro blaho někoho ale moc nevěřím, že to bude lepší moment než v Rebels rukou Anakina.

na príspevok reagoval PKD

Súvisiace novinky

Odhalila desátá epizoda Star Wars svůj název?

Odhalila desátá epizoda Star Wars svůj název?

05.11.2023

V současné době hraje u studia Disney prim spíše seriálová odnož Star Wars. Poslední celovečerní film jsme v kinech viděli téměř před čtyřmi lety, od té doby jsme však dostali seriály Ahsoka, Andor,… (viac)

Nové Star Wars mají synopsi a datum natáčení

Nové Star Wars mají synopsi a datum natáčení

22.06.2023

Nový Star Wars film pokračující příběh Rey (Daisy Ridley) má oficiální název, synopsi a také předběžné datum začátku natáčení. Tzv. Skywalker sága skončila v roce 2019 snímkem Star Wars: Vzestup… (viac)

Disney oznámilo nové Star Wars filmy

Disney oznámilo nové Star Wars filmy

07.04.2023

Dny Star Wars Celebration jsou tady a spolu s nimi přišla řada i na hromadu nových oznámení. Je toho tentokrát fakt hodně, takže se do těch novinek rovnou pustíme. A začneme hned tou nejžhavější,… (viac)

Další filmové Star Wars dorazí v roce 2025

Další filmové Star Wars dorazí v roce 2025

08.03.2023

Ačkoli mají nejnovější informace z prostředí společnosti Lucasfilm a světa Star Wars daleko k oficiálním oznámením, lze je v současnosti považovat za velice pravděpodobné. Server Variety totiž… (viac)

Reklama

Reklama