Reklama

Reklama

Dráma žiarlivosti

  • Česko Drama žárlivosti (viac)

VOD (1)

Marcello Mastroianni v roli podvádějícího i podváděného muže aneb každé milostné dobrodružství jednou končí. Zedník Oreste Nardi v podání Marcella Mastroianniho opustí svou manželku i s dětmi kvůli svůdné květinářce Adelaidě (Monica Vittiová). Ta mu však záhy oplatí stejnou zradou, když dá přednost mladšímu muži v podání Giancarla Gianniniho. Oreste však svou vášeň přerůstající v chorobnou žárlivost není schopen zkrotit. Ironická komedie z dílny režiséra Ettoreho Scoly parafrázuje bulvární příběhy. Filmu dominuje lehkost stylu a přesné vykreslení lidových protagonistů trojúhelníkového dramatu. Za roli Oresta získal Marcello Mastroianni v roce 1970 cenu na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes. (Česká televize)

(viac)

Recenzie (27)

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Formálne celkom inovatívne napísaná a zrežírovaná dráma jednej, vlastne dvoch, troch až štyroch príbehov lásky. V centre pozornosti je ale jeden milostný trojuholník, pred ktorým tu bol ešte jeden milostný trojuholník a potom pribudol ďalší milostný trojuholník. Proste Taliáni a ich prežívanie lásky, teda aspoň podľa fantázie tamojších tvorcov. Ale bez vetra sa ani lístok na strome nepohne. Giancarla Gianniniho ako mladé ucho ani nespoznáte a Monica Vitti mi tu neustále pripomínala Barbru Streisand. Celkom fajn bláznivá komediálna dráma, ktorá má to šťastie, že nie je prerozprávaná chronologicky a je rámcovaná súdnym procesom, ktorého priebeh iba počujeme. Humor vyplýva najmä z faktu, že postavy prežívajú všetko nesmierne vážne a my sa tak na ich osudoch škodoradostne smejeme. ()

PTuranyi 

všetky recenzie používateľa

Skvelý Marcello Mastroianni tentokrát nie v úlohe svetáka, ale obyčajného robotníka, ktorý sa zamiluje do krásnej Adelaide a prežije s ňou krásny románik. Ten však končí tragicky, pretože Adelaide sa zamiluje aj do iného muža a nedokáže sa rozhodnúť, ktorého miluje viac. S typicky talianskym humorom sa tu parodujú vzťahy aj politika lebo obaja muži sú komunisti. 75% ()

Reklama

classic 

všetky recenzie používateľa

Cítim pach nejakej prostitútky.” Snáď sa v tomto prípade jednalo i o vskutku naprosto dosť [ne]klasický, »milostný trojuholník« na taliansky spôsob, a to konkrétne zo začiatku nielen s akýmisi telenovelovými, ale zároveň i s justičnými prvkami, pričom niekde medzi tým sa rovnako nachádzala i akási ozvláštňujúca forma, keď povedzme, že vtedy postavy rozprávali priamo do objektívu kamery, čo to vlastne majú ťažkého na srdci; a čuduj sa svete, že ak dajme tomu teraz ešte spočítam i úplne všetky tieto «nadčasové prvky» dohromady, tak to i napriek možno predsa trochu zložitejšiemu podaniu, neustále náramne kvalitne fungovalo, a pravdepodobne asi najviac iba kvôli tomu, ako totiž stvárnil svojho ústredného protagonistu: Marcello Ma[e]stroianni, ktorý si práve týmto plne nadštandardným, hereckým prejavom - vyslúžil ocenenie pre najlepšieho herca vo francúzskom Cannes! Áno, je to presne tak, keďže mladý a sotva len začínajúci G. Giannini [zrejme kľúčové podanie hereckého prejavu!], nemal toľko hereckých skúseností, zatiaľ zase čo taká neodolateľná M. Vittiová, ich mala naopak, neúrekom, a tak by sa mohlo vari podotknúť, že sa jednoznačne vzájomne dopĺňali, a to ani nehovoriac o mimoriadne žiarlivej postave: Orestea Nardiho v podaní Marcella Ma[e]stroianniho, ktorý v podstate udával samotné tempo daného titulu: Dráma žiarlivosti s akýmsi pridaným podtitulom: všetky podrobnosti v správach. Čo sprvoti vyzeralo iba ako taký obyčajný sled nasledovných súvislostí, bezpodmienečne sa týkajúcich [ne]bezpečných, milostných hier, sa postupne pretavilo i do oveľa viac podanej dramatickejšej roviny, ako by si divák spočiatku vôbec ani nijako extra zvlášť nepomyslel, čím si napokon tento titul odo mňa vykoledoval i poslednú, štvrtú *, pretože ako celok poukázal na viacero faktorov. Mimochodom, v tejto veci išlo o prvú spoluprácu medzi režisérom a hlavným hercom, a k tomu i našťastie nie poslednou. Zo strany E. Scolu sa dostavila najmä pozoruhodná konštelácia vzťahov zo strán účinkujúceho t-r-i-a postáv, kde som zaznamenával mierne »mozaikovité dianie«; skrátka talianske puzzle, kedy ma bavilo skladať jednotlivé dieliky tejto šikovne poňatej "scoloviny" dokopy, keď sa mi napokon vytvoril akýsi nejednoznačný o-b-r-a-z, od ktorého by som to sprvu vonkoncom neočakával, kam až môže popravde zájsť? Proste; kvalitná záležitosť so všetkým, čo k tomu už automaticky prislúcha. ()

Pink.Panther 

všetky recenzie používateľa

Možná je to dobrá sociální tragikomedie ovlivněná neorealismem a všudypřítomnými odpadky, odrážející společenskou a politickou situaci v Itálii koncem 60. let, ale mě tato žárlivost po Italsku nesedla. Nemůžu se ubránit přesvědčení, že Scola, Mastroianni i Vitti mají natočeny lepší filmy. Produkce: Dean Film ()

Flego 

všetky recenzie používateľa

Dráma žiarlivosti a jej podrobná história. Dvaja muži a jedna žena vo víre zničujúcej lásky a žiarlivosti je vyrozprávaná retrospektívnym spôsobom, dosť atraktívnym, aby udržal diváka v pozornosti. Možno by to chcelo trochu prestrihať, aby sa zvýšila údernosť snímky. Melancholická hudba je úžasná a herecké výkony na úrovni. Potešila aj nefalšovaná kritika sociálneho stavu vo vtedajšom Taliansku s tonami odpadkov, medzi ktorými sa príbeh sčasti odohrával. ()

Galéria (11)

Zaujímavosti (1)

  • Děj filmu se odehrává na několika dobře rozpoznatelných místech v Římě, včetně Piazzale del Verano (kde Adelaide pracuje v květinářství), nemocnice San Camillo (kde je Adelaide hospitalizována), Lungotevere Arnaldo da Brescia (kde Oreste chodí a mluví sám se sebou), tunelu Umberto I (kde Nello poprvé políbí Adelaide). (classic)

Súvisiace novinky

Zemřela herečka Monica Vitti

Zemřela herečka Monica Vitti

02.02.2022

Přichází smutné zprávy z Říma. Ve věku 90 let zemřela ikona italské kinematografie šedesátých let, herečka Monica Vitti. Hvězda klasických filmů režiséra Michelangela Antonioniho dlouhou dobu… (viac)

Reklama

Reklama