Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tragikomédia zo súčasnej Bratislavy o rozpade vzťahov a hodnôt, o miznutí elementárnej slušnosti z nášho života. Sympatickí a úspešní štyridsiatnici sa v zajatí každodennej banality s ľahkosťou a šarmom – akoby mimovoľne – dopúšťajú drobných podrazov, klamstiev a nevier, až sú náhle konfrontovaní s neúprosným odhalením. Autor s jemnou iróniou a humorom zachytáva rôzne bizarné, smutnosmiešne, provokujúce i nebezpečné pokusy ako prekryť utajované pocity úzkosti a nespokojnosti s osamelým, vyprázdneným životom. A pritom niekde celkom blízko nich uteká pred skutočným násilím nelegálna imigrantka z Arménska...

Majiteľ prosperujúcej firmy Viktor náhodou zachráni mladú ženu pred utopením. Vysvitne, že zachránená Mia len experimentovala s fotografovaním svojho autoportrétu vo vlnách Dunaja. Ženatý muž sa do nej zamiluje, hoci študentka fotografi e žije s výstredným muzikantom a ošetrovateľom laboratórnych zvierat Konzim a je pritom aj rebelujúcou dcérou Viktorovho priateľa z mladosti Patrika a jeho ženy Bibi. Hlavný hrdina sa zapletá do nerovného vzťahu stále viac, zatiaľ čo jeho osamelá, bezdetná manželka, bývalá lekárka Karla hľadá východisko z depresie, ktorú jej komplikuje oddané dvorenie neúnavného Valéra ako aj kleptomanské výstrelky problematickej mamy, snažiacej sa takto upútať jej pozornosť. Viktorov únik zo zabehaných vzťahov potvrdzuje aj odchod obchodnej partnerky, niekdajšej milenky z firmy. A tak sa mu postupne „zosúva“ jeho schizofrénny život až po nečakane definitívne finále... (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (103)

SeanLSD 

všetky recenzie používateľa

Ech, tá stará dobrá dekadentná a utrápená stredná trieda Slovenska! Aká je len búrlivá a živelná vo svojom prázdnom zúfalstve a permanentnej kríze a pritom taká obmedzená a hlúpučká! Och, ten zradný Chtíč, čo ľuďom rozvracia životy a zároveň im jediný dáva zmysel! Ach, ten prekliaty Osud, ktorý nám nedopraješ šťastia v priepastiach samoty! A ty, Mladosť, krásna ilúzia, taká neodolateľná v očiach starších, a u mladých nenaplnený mýtus nepatriaci nikomu! Pekelné Pokušenie, čo sa skrývaš na samom dne ľudských sŕdc a neprestaneš striehnuť na potenciálne obete! Láska, chiméra čo večne unikáš.... ale dosť bolo poézie, kurva, na programe sú starosti z bezstarostnosti a poriadna trtkačka! ___ Iným slovom - VZŤAHY. Náplň filmu je vyslovene seriálová, presne to, čo sa skloňuje a dookola prepiera vo všetkých tých žuvačkových telenovelách domácej televíznej produkcie, stelesňujúca všetko to, čo sa na Slovensku akosi považuje za "kultúru". V porovnaní s nimi ide ale ďalej a dôslednejšie, scenár je uvedomelý a jasne vie, čo chce povedať a forma je vynikajca. POLČAS ROZPADU bol prvý slovenský film, ktorý som videl v kine a zároveň prvý z tejto novodobej konjunktúry, čo ma nesral od prvého okamihu absolútnou neprofesionalitou, príšernou remeselnou stránkou a panákovitým herectvom. A nakoľko od tej spomínanej slovenskej "kultúry" obvykle utekám, ako sa len dá, raz za čas dokáže aj taká trochu trápna, trochu depresívne vyprázdnená a trochu fatalistická vzťahovka zaujať. Zostala mi v pamäti aj po rokoch a ani opätovné pozretie neznížilo jej dojem. Prečo? Zaznel tu kdesi chytrý názor, že filmy o kríze stredného veku môžu zaujať iba ľudí v kríze stredného veku. Vzhľadom k tomu, že ňou trpím asi od dvanástich, ale pritom som si stále nevyriešil ani pubertálne nejasnosti, som zrejme ideálny kandidát na diváka, keďže sa mi ľahko stotožňuje s oboma stranami príbehu. ___ komplexnejšie nahliadané, ponúka sa otázka, či sme my - Slováci skutočne tak melancholickí a svoje každodenné zúfalstvá schopní riešiť len chľastom a šukačkou (prípadne natáčaním filmov a škrabaním kníh = tvorbou "kultúry" o nich ), ako naznačuje naša súčasná audiovizuálna tvorba? Asi nie, ale zrejme sme trochu obmedzení, závistliví a pritom nafúkaní a hrajúci sa na svetových. A to sa odráža v tých "moderných" filmoch a knihách a spätne to formuje značnú časť populácie do ešte väčšej debility. Avšak! - Hocijaká téma sa dá znázorniť nespočetným množstvom spôsobov a pri porovnaní POLČASU ROZPADU s ostatnou slovenskou produkciou posledných rokov, z ktorej som časť videl, trpel pri nej a hanbil sa za ten primitivizmus, z toho vychádza ako ucelené a jasné dielo. Prenasledovaná Arménka a metač granátov, hoci sú tam zjavne navyše, slušne kontrastujú s utrasenou prázdnotou a banálnym trápením ostatného a dodávajú filmu punc presahu a spoločenskej zodpovednosti, že sa neriešia len súkromie a egá dobre situovaných buržujov. Výbušný záver je navyše, evidentne riadený túžbou šokovať, ale pridáva lesk osudovosti, ktorý spätne osvetľuje udalosti, ktoré by inak boli tak trochu triviálne. Pretože veď, čo keby všetky tie zážitky z dneška boli posledné...? Aby sme si uvedomili, že práve tie veci, ktoré sa všeobecne označia za „banalitu“ majú pre jednotlivca zásadný, až životný význam, vyťahujú nás zo zameniteľnosti jedného z druhým a vlastne robia zo života zázrak - pričom ktorákoľvek z nich môže byť najlepšia, taká, čo sa už nikdy nezopakuje, posledná. ____ Takže - z môjho pohľadu - konečne tu máme na otrepané a devalvované témy konzistentný a účinný príbeh, konečne našli slovenskí herci pred kamerou svoju prirodzenosť a konečne našiel slovenský film vo svojej tradičnej téme formálne dobrú podobu. Ak by mal byť POLČAS ROZPADU časťou začiatku životaschopnej znovuzrodenej slovenskej kinematografie, nemám s ním najmenší problém. Ale nemal by som ho ostatne ani v inom prípade - jeho provinčne-malomeštiacky charakter dobre vystihuje našu povahu a súčasnosť. Koniec-koncov - tým, že mi sadol, a že ma oslovil - v podstate aj moju samotnú. () (menej) (viac)

Marek1991 

všetky recenzie používateľa

Chlap s krízou stredného veku, ktorý sa zaľúbil do mladého dievčaťa. Dievča ktoré robí projekt, nemá jasno vo svojom živote, proste si ho len užíva a nad vecami často nerozmýšľa, je prelietavá a ľudia ktorí sa správajú ako pubertiaci alebo neschopní rodičia. Takýchto naivných komédií sa v našej krajine natočilo viac a vyznačujú sa najmä tým, že často ich hlavný dej prebieha len tak pri prežívaní života, z ktorého sú mnohí často frustrovaní, je v ňom mnoho zbytočných scén a postáv a mnohým ich správanie neveríte. Táňa Pauhofová je herečka, ktorá sa mi veľmi páči, hrať vie veľmi dobre, no táto rola bláznivého dievčaťa jej podľa mňa nesedela. Niekedy sa tento film menil priam v erotický, lebo si to často rozdávali ako králiky, ale všetko také pomalé romantické, v našich filmoch divoký sex totiž často nevidieť, samozrejme všetky tieto scény potom rozoberá na svojich stránkach bulvár. Inak mám pocit, že Táni tam bolo vidieť aj nahé pohlavie. Koniec bol ozaj šialený, že som mal pocit, že sa to hralo na nejaký smutný balkánsky film, ale tí takéto filmy aspoň vedia robiť. Tie naše sú mix rôznych zlých bodov z filmov iných krajín. Po vzhliadnutí tohto sa budete cítiť trochu trápne, či po videní tých rodinných vzťahov, či tej hudby a diskotéky, ale aj sexuálnych dráždení a narážok sekretárky, či u domácej paničky. Aj tí, ktorí na to mali, boli uvrhnutí do slabého scenára tejto tragikomédie. Síce to bolo lepšie než mnohé iné naše filmy prvých rokov nového milénia, ale stále to bola veľká slabota. ()

Reklama

ecceHOMMO 

všetky recenzie používateľa

Konečne.....konečne som sa dočkal pozeratelného slovenského filmu (v novodobej historii). V prvej polhodinke som mal síce problém zvyknúť si na trošku divoký strih a v závere mi prišla scéna s granátom máličko infantilná, ale inak to bola paráda. Film spestrený skvelými hláškami a jemne humornými - úsmevnými scénkami....vhodne a vtipne doplnenou ( a skvelou ) Janžurovou. Oči sa mohli kochať nádherným obsadením nežnejšieho pohlavia v podobe Pauhofovej a Pollertovej-Trojanovej, ktorým sekundovali Mórová s Halčákovou. A nesmiem opomenúť ani Janka Krónera, ktorého som síce doteraz vnímal viac v rolách vtipnejších (v TV), ale v tomto snímku som nemal žiaden problém v žiť sa do jeho postavy vo filme a to aj napriek tomu, že ide o postavu ktorá je "v polčase rozpadu"....ale takých je tam viac.... ()

Martin741 

všetky recenzie používateľa

Ak sa na tento film mame pozerat z uhla pohladu toho, ze ma divakov odplasit z kina, tak film FUNGUJE VYBORNE a niet mu co vytknut. Ak ma film ale tendenciu nalakat divakov do kina, tak je to len dalsi z radu podpriemernych filmov, ktore tu mozeme lopatami prehadzovat. Dejovou liniou sa zase rozumie len prazdne tliachanie o medziludskych vztahoch a + pripadne vyzmykanie vsetkych moznych emocii. 2 % ()

Flego 

všetky recenzie používateľa

Kedysi som čítal o slovenskom filme, že v ňom musí byť nadávka a štipka sexu... v tom prípade je tento film pravým slovenským filmom.:) Polčas rozpadu je predovšetkým o niečom inom, hoci má v sebe podobné ingrediencie. Tragikomédia vzťahov, kde je sprvu rozohraných množstvo útržkovitých motívov, ktoré sa však našťastie čoskoro začínajú zliepať do uceleného tvaru, má moderný vzhľad, veľmi kvalitný výber hudby a niektoré veľmi kvalitné herecké výkony ( Pauhofová a Mórová ). Niekedy však menej býva viacej a motív utečenky z Arménska mi pripadala nezmyselná a zachránila ju jedine scéna, kde sa sestry rozprávajú o nešťastnom osude vo svojom jazyku a opitý Króner sa sťažuje na svoj osud. Scenár Viliama Klimáčka je zaujímavý a odpozorovaný zo života ( hoci v závere tlačí príliš na pilu )a debutujúcemu Fischerovi sa určite pootvorili dvere k ďaľšej režisérskej práci. Slovenskému filmu začína svitať na lepšie časy... ()

Galéria (25)

Reklama

Reklama