Reklama

Reklama

Pacifik

(seriál)
  • USA The Pacific
Trailer 1
USA, 2010, 8 h 32 min (Minutáž: 47–59 min)

Hrajú:

James Badge Dale, Joseph Mazzello, Jon Seda, Ashton Holmes, Rami Malek, Josh Helman, Keith Nobbs, Martin McCann, Jacob Pitts, Brendan Fletcher, Tom Budge (viac)
(ďalšie profesie)

VOD (1)

Epizódy(10)

Obsahy(1)

8. prosince 1941, jen 24 hodin po překvapivém útoku Japonska na námořní základnu v Pearl Harboru, vydal Kongres formální vyhlášení války proti japonskému impériu. Napětí mezi Japonskem a USA narůstalo po celé desetiletí, kdy Japonci rozšiřovali své dobyté území o značnou Díl území Číny a Jihovýchodní Asie. Bombardování Pearl Harboru vyústilo v oficiální vstup Spojených států do II. světové války, kterou již třetím rokem spojenci - Spojené království, Sovětský svaz, Čína, Kanada a Austrálie - vedli proti Japonsku, Německu a Itálii.

Armádní náborová místa se prakticky přes noc naplnila tisíci Američany, kteří se spěchali zapsat do armádních sil. Mnozí z nich si zvolili námořnictvo, jehož počty se během šesti měsíců následujících po útoku na Pearl Harbor navýšili více než třikrát.

Minisérie televizní stanice HBO „Band of Brothers“ (Bratrstvo neohrožených) sledovalo zkušenosti jedné posádky armádních výsadkářů na evropské bojové scéně. PACIFIC se zaměřuje na válku vedenou na druhém konci světa, v Tichém oceánu a na jeho ostrovech, včetně Filipín, Nizozemské Východní Indie, Nové Guinei a Šalamounových ostrovů. Miniseriál sleduje propletený příběhy tří mužů z 1. námořní divize: pěchotní divize, přezdívaná „The Old Breed“ (Stará garda), jelikož byla nejstarší a největší divizí, která se aktivně podílela na službě námořnictvu USA. 1. námořní divize byla za podpory svých kamarádů z námořnictva, vzdušné obrany a armády, v první linii mnoha nejtěžších tažení války v Pacifiku.
Vojín 1. třídy (PFC) Robert Leckie, jehož ztvárnil James Badge Dale, vyrostl ve městě Rutherford, státě New Jersey, jako jeden z osmi dětí. Ve věku 16 let se začal věnovat profesionální kariéře sportovního zápasníka za deník Bergen Evening Record. Leckie, jemuž kamarádi v armádě přisoudili přezdívku „Luckie“ (Štístko) byl jedním z těch, kteří se k námořnictvu dali těsně po útoku na Pearl Harbor. Sloužil jako kulometčík u posádky H, 2. praporu, 1. námořního regimentu, 1. námořní divize.

Četař John Basilone (Jon Seda) vyrostl v městě Raritan, státě New Jersey jako jedno z deseti dětí italských přistěhovalců. V roce 1934, když mu bylo 18, se Basilone dal odvést do armády USA a po tři roky sloužil na Filipínách, kde se stal šampionem v boxu. Po krátkém návratu do New Jersey, se v roce 1940 Basilone přidal k námořnictvu a stal se kulometčíkem u posádky C, 1. praporu, 7. regimentu, 1. námořní divize a později přešel k posádce B, 1. praporu, 27. námořnímu regimentu, 5. námořní divize.
Vojín 1. třídy (PFC) Eugene B. Sledge (v podání Joe Mazzella) se narodil do privilegované rodiny v městě Mobile, státě Alabama a jako takový měl na obou stranách rodiny příbuzné, kteří bojovali za Konfederaci. Sledge byl synem lékaře, který sloužil v armádě za I. světové války. 18 let dovršil pouhý měsíc před tím, než USA do války vstoupilo, ale jeho odvodu bránila srdeční zdravotní komplikace a do armády tak vstoupil až v prosinci roku 1942. Přestože jeho rodina usilovala, aby se vyškolil na důstojníka, Sledge se nakonec k armádě připojil jako řadový voják a sloužil u posádky K, 3. praporu, 5. námořního regimentu, 1. námořní divize jako minometník.

V časovém prostoru 10 hodin nám PACIFIK nabízí neohrožený náhled „pod helmu“ zkušeností těchto mužů a jejich spolubratří v boji, z nichž se každý nachází v situaci, kdy bojuje o svůj život na vzdálených úlomcích pevniny, o nichž nikdy před tím neslyšel – Guadalcanal, Cape Gloucester, Peleliu, Iwo Jima, Okinawa. Extrémní strádání ve vysilujícím podnebí a boj proti brutálnímu nepříteli, který raději zemře, než aby se vzdal, přivádí tyto námořníky na pokraj lidskosti. PACIFIK znázorňuje bitvy v rovině fyzické, psychické i emoční a zamýšlí se nad skutečnou cenou, již lidé ve válce platí. (HBO Europe)

(viac)

Diskusia

jirijost

jirijost (hodnotenie, recenzie)

Doporučuji knihu Se starou gardou na Peleliu a Okinawe od Sledge, je opravdu fantastická!

na príspevok reagoval Ivan1919

Migelinhoo

Migelinhoo (hodnotenie, recenzie)

Zdravím, je prosím možnost, sehant někde v českém jazyce ty knihy "Helmet for My Pillow" a "With the Old Breed: At Peleliu and Okinawa" ? Díky

Joerex

Joerex (hodnotenie, recenzie)

Po Bratrstvu Neohrožených, který jsem viděl snad 10x jsem čekal podobnou bombu. Nečetl jsem si hodnocení ani komentáře. Bohužel musím konstatovat, že tenhle seriál je naprosto průměrnej. Nezachrání to ani poslední 2 díly.
Škoda.

kope

kope (hodnotenie, recenzie)

V podstate suhlasim s hodnotenim Malarkeya, skoro vo vsetkom. Tento serial jednoducho musim porovnavat s Bratstvom neohrozenych, kedze maju spolu velmi vela spolocne. BN ma ohromilo v case, ked vyslo. Pozeraval som ho po nociach a mraz mi behal po chrbte. Moj nazor po zhliadnuti vsetkych casti bol, ze toto sa ma povinne premietat v skolach na hodinach dejepisu, nech to s deckami "vcas" zatriase , kym vykonaju dajaku "hovadinu". Zial o Pacificu to nemozem povedat. Serial je zbytocne natahovany, na dolezite detaily sa akosi pozabudlo, navyse ale pribudlo kopu kravin a zbytocnosti. Herci sa netvarili prilis zdrvujuco, ked im v naruci umierali kaamosi, naopak chovali sa absurdne a vystavovali tela vtedy, ked sa mali krcit za kopcom. Silna bola scena v osmom dieli, strelba do civilistov. Inak velke sklamanie po BN.

Nons3nse

Nons3nse (hodnotenie, recenzie)

Tak po shlednutí druhého dielu mám zmiešané pocity...
Som zvedavý, ako sa to bude ďalej vyvýjať...

flanker.27

flanker.27 (hodnotenie, recenzie)

Malarkey: A když už jsme u toho, možná bychom mohli zmínit i Vzestup, což je co do účinku podobná věc, jen víc komorní a asi pro řadu lidí trochu stravitelnější.

Malarkey

Malarkey (hodnotenie, recenzie)

flanker.27: ty si mi ten film ukrad z huby, já jsem čekal na chvíli, kdy ho právě s tím hnusem ve válce porovnám...:) ale dobrý tip
 
jo Jdi a dívej se je neuvěřitelný zážitek, je dost dlouhý,takže to tak po půlce utnout, protože si myslim, že vidět celý film naráz by tě na nějakej čas zničilo. Představ si například, že tě šokuje jenom letmý průlet kamerou, ne perfektní záběr, vykonstruovaný nápad, precizní akce drahá jako tucet dromedárů...prostě jenom letmý průlet kamerou, který tě zničí na další půlhodinu filmu, než první část skončí...já jsem z toho byl nesmírně překvapenej a pochopil jsem, že to, co mě skutečně šokuje, příjde nečekaně a táhne se s filmem hodně, hodně dlouhou dobu.

flanker.27

flanker.27 (hodnotenie, recenzie)

vBaker: Třeba mít na paměti, že to není moc zábavný film, dlouhé záběry, dlouhé pasáže beze slov. Ale neuvěřitelně sugestivní.

vBaker

vBaker (hodnotenie, recenzie)

flanker.27: Mám ho již několik let v PC, ale nějak jsem se nedokopal/neodvážil to shlédnout.

flanker.27

flanker.27 (hodnotenie, recenzie)

vBaker: Doporučuju Jdi a dívej se. To je film, co stojí leda na straně obětí, přikrášlenýho na něm není nic a šokovat může docela dobře...

vBaker

vBaker (hodnotenie, recenzie)

Malarkey: Napadá mě, že žádný film nemůže válku vykreslit věrně. Prostě to nejde. Může zobrazit věrně pouze vizuální stránku, děj je povětšinou jednostranně zaměřený, film vždycky stojí na něčí straně. I když je postavený na základě skutečnosti, je upravený, líbivější, akčnější. Nechtěl bych se dostat do žádného takového konfliktu, ale dokud se tam člověk sám neocitne, nemůže být šokován v tom správném slova smyslu.

Malarkey

Malarkey (hodnotenie, recenzie)

vBaker: Souhlasím, tvůj názor také respektuji. Těch hnusů jsem tam taky viděl dost. Teď to vyzní, jak kdybych v příbězích z války vyhledával hnusy, roztrhaný těla a bůhví co ještě :D ale podle mě právě o to v seriálech a filmech na tuhle tématiku jde a když nějakej takovej novej se na scéně objeví, tak od něj očekávám přesně to, že mě co nejvíckrát šokuje

vBaker

vBaker (hodnotenie, recenzie)

Malarkey: Když to tak vezmu, válka je jedna velká rutina. Nic víc. Hnusu, hrůzy jsem v tom viděl dostatečně. Pravda teda je, že ten díl se mezi ostatní moc nehodil - vybočil z řady, mně to nevadilo, tvůj názor respektuji.

Malarkey

Malarkey (hodnotenie, recenzie)

vBaker: já nepopírám, že to nebyla součást jeho života, také že byla, ale pro seriál to mohli zkrátit, vysvětlit co se během návštěvy v Austrálii stalo, jaký to mělo následek a ne aby tím zbytečně zaplnili jeden díl, to se na mě nezlob, to rovnou mohli natočit romanci z období druhé světové války o jednom válečném hrdinovi a jedné smutné australské paničce. chtěl jsem vidět válku, chtěl jsem vidět krutosti, které se ve válce stali, chtěl jsem vidět realitu takovou, jakou si seriál zaslouží a jakou by divák, který válku nezažil, měl vidět. a ne, abych hodinu sledoval nějakou milostnou story, to mi prostě za vlasy přitažené přišlo narozdíl od BoB :)

vBaker

vBaker (hodnotenie, recenzie)

Malarkey: Já jsem se nenudil ani chvíli. Díl/část v Austrálii mi též nepřišla zbytečná. Prostě to mohla být / byla část válečného života Leckieho. Proč by měl být film nutně lineární? BoB bylo mírně přitažené za vlasy.

berka496

berka496 (hodnotenie, recenzie)

Malarkey: Máš pravdu, myslím že to byl díl pět. Tento díl byl největší omyl tohoto seriálu.

Malarkey

Malarkey (hodnotenie, recenzie)

vBaker: chápu, že chtějí co nejreálněji přiblížit divákovi válku v Pacifiku, neberu jim to, dokonce jsem za to rád, ale mohli to udělat alespoň trochu libivě...akce ve tmě nebo když je nuda u nich tak se má nudit i divák? co se týče BoB, v Ardenách ke konci války se vojáci taky nudili, strašně...ale vypadlo to v tom seriálu tak? mně to nepřišlo...jenže tady sleduju jeden díl, jak jeden voják nahání nějakou australanku, pak jí pošle do hajzlu a ve výsledku zjistim, že ten namlouvací hodinovej maraton neměl pro budoucnost příběhu absolutně žádnej smysl.

vBaker

vBaker (hodnotenie, recenzie)

Malarkey: Nudné ? může se zdát, ale o to více reálnější.. Ta nuda znázorňuje ty dlouhé měsíce, roky ztrávené v šílených podmínkách. Dovolím si tvrdit, že tam o nějakou překotnou, nereálnou akci nešlo.
 
Vizální stránka byla dost dobrá - roztřískaná krajina, bláto, pyrotechnické efekty, zmrzačené těla.

Malarkey

Malarkey (hodnotenie, recenzie)

škoda, že seriál obsahoval celou řadu naprosto bezvýznamných postav, které nám nabídli naprosto nezáživný a nudný obraz jejich minulosti spolu s jejich vlastnostmi...bez života totiž pak byla i většina dílů :(

the.river

the.river (hodnotenie, recenzie)

Některé díly pěkná nuda, od poloviny se to zlepšilo. Nejvíce se mi líbil Rami Malek jako desátník Merriell "Snafa" Shelton.

Ligter

Ligter (hodnotenie, recenzie)

erased: Je to čerpáno z knih Helmet for my Pillow od Roberta Leckieho a With the Old Breed: At Peleliu and Okinawa od Eugena Sledge. Osudy Johna Basilonea jsou na základě všemožných zdrojů - vojenské zprávy, rozhovory s novináři apod. Teď si sám nejsem jistý, ale myslím, že občas tam promluví Sidney Phillips - blízký přítel Sledge, ještě žije.

viperblade

viperblade (hodnotenie, recenzie)

Ty komentáře před díly jsou pouze u originálních releasů (tudíž tipuju, že to sleduješ česky). Jinak si myslím, že události jsou čerpány z několika knih, ale to se dozvíš úplně na konci.

erased

erased (hodnotenie, recenzie)

buď jsem si sehnal špatnou verzi,ptám se příliš brzo nebo jsem jenom moc zvědavej,ale nějak mi na začátku chybí komentáře veteránů jako byly v BoB...a tak by mě zajímalo kolik je pravdy např.na románku v austrálii, leckieho výletě do ústavu atd... ví někdo jak moc sleduje seriál opravdové osudy těch vojáků a co jsou jen výmysly scénáristy?

Rippie

Rippie (hodnotenie, recenzie)

Velké zklamání po nadšeném očekávání na následovníka Band Of Brothers... Ale i tak nadprůměrné zpracování válečné tématiky.

zlattucky

zlattucky (hodnotenie, recenzie)

Dobré, ale bohužiaľ to nemá na Band of brothers... dávam iba 4 * za pomenej bojových scén. Ale inak celkovo dobré...

Fe3C

Fe3C (hodnotenie, recenzie)

Neviem kto mal ake ocakavania. Tie moje sa splnili a preto plny pocet. S Bratstvom sa to zrovnavat neda a ani nemoze. Boje v pacifiku boli proste uplne odlisne ako na zapade. To je si treba uvedomit. Navyse som rad ze sa vyhli nejakym heroickym scenam ako napr vztycovanie vlajky na Iwo Jime ktore uz pozname snad z kazdej propagandistickej sceny.

Paxxx.cz

Paxxx.cz (hodnotenie, recenzie)

Making the pacific určitě za podívání stojí. Pár lidí tu už na něj link dalo, ale i tak kdo ho neviděl a Pacific se mu líbil doporučuju...

Charon11

Charon11 (hodnotenie, recenzie)

KIT.HL : Omlouvám se ze překlep :) tam mělo byt napsáno "přesně" ne předně. Sry.

Guilemot

Guilemot (hodnotenie, recenzie)

¨no ta,sice se zpožděním,ale přeci...a máme tu konec jednoho seriálu :),pro mě 4*,první díly byli dobré,až na tu akci v noci...pak ten přechod mezi první částí seriálu a druhou byl trochu slabší ale druhá půlka to vyšvihla trochu nahoru... škoda,že na Iwo Jimě nebylo víc akce,ale i tak to satčí...,poslední díl byl jak u BoB "nebojový" ale nevhnal mi slzu do oka,což mě překvapilo .) -a těm,co tvrdí,že tam bylo málo akce: lidi,tohle je točený podle knížek těch 3 vojáků,oni taky nebyli všude po pacifiku,ale jen na Peleliu,Iwo jimě a Guadalcanalu,to Easy company byla pomaly v celé západní Evropě,prošla dnem D,Caen,Bastogne...oni byli celá rota né, tři vojáci..tak na to prosím berte ohledy :)...ale přiznám se,mě to trochu zklamalo,čekal jsem víc akce,kterou na nás plivali už z trailerů...ale co,ne všechny sriály/filmy o válkách,musí být nutně !bojové" .)

Formal

Formal (hodnotenie, recenzie)

Po prezrení celej série som dospel k záveru, že po začiatočných "slabších" častiach postupne Pacific vygradoval do perfektného zobrezenia vojny, ktorá bola uplne iná ako tá v Europe ... Preto som dal serialu 5* aj ked som po prvých dieloch uvažoval nad nižším hodnotením

Charon11

Charon11 (hodnotenie, recenzie)

KIT.HL : Tvůj pocit z filmu je předně mým pocitem. I v posledním díle, kdy jsem byl opravdu spokojený (jeden z nejlepších dílů) tak to najednou ukončili a já měl pocit, že tomu ještě něco chybí. Možná by stačilo těch 15 min. a bylo by to úplně o něčem jiném. Bohužel i po shlédnutí celého seriálu pouze 3 s tím, že se k tomu na 99% již nikdy nebudu vracet, nebude proč.

Mr.Proper

Mr.Proper (hodnotenie, recenzie)

MartinezZ: tak tomu teda nerozumiem. Ako sa ti mohol najviac pacit posledny diel, ked nemas rad hlavnych hrdinov?

MartinezZ

MartinezZ (hodnotenie, recenzie)

Jsem vzhůru a po celou dobu jsem byl. Přeso vidím Pacific jako seriál BoB sahající leda tak po kolena, výš ani o píď. Z celé plejády představovaných postav stáli za zmínku jen 'Snafu' a 'Gunny', ostatní mi osobně přišli nezajímaví a nezapamatováníhodní. A s tím souvisí i akce, která mě už tady nedokázala moc oslovit, protože jsem z ní vždy měl pocit "malosti" aneb točení někde na dvorku a ateliéru. V BoB když se šlo po dělech ostřelujících pláž, mělo to náboj, tady, když se útočilo na betonovou konstrukci na letišti, měl jsem pocit, že kamera nesmí uhnout ani o milimetr, jinak se na kraji obrazovky vynoří zastávka MHD u Kolbenky. 
A také nevím, jestli je pro film pochvalou, že jeho nejlepší díl byl až ten poslední, ve kterém žádná akce nebyla, jen cesta domů vlakem. Ani oba hlavní hrdinové (jejichž jména si už zase nepamatuji) mi nejen nepřirostli k srdci, ale ani mě nedokázali o svých rolích, náladách a pocitech přesvědčit. No a úplný konec, kdy byly představovány skutečné osudy postav, to už bylo jen k pláči, o naprosté většině postav jsem ani netušil, že tam byly.
A to nemluvím o té směšné počítačové animaci lodí v přístavu i na moři. Kdepak, tenhle seriál BoB nezastíní ani mu nebude rovnocenným partnerem. Snad jen taková "podržtaška" a "přineskafe". (2,5*)

Paxxx.cz

Paxxx.cz (hodnotenie, recenzie)

Souhlasím s Nicole_Ven. Takových lidí co vidělo prvni dva díly a zavrhly Pacific dřive než ho zkoukli celý bude asi hodně. Abych pravdu řek Pacific nebyl geniální jako BoB (vím, že někteří nemají rádi když se tyhle seriály porovnávají, ale i samotní tvůrci těchto dvou skvostů řikali, že všichni tyhle dva seriály srovnávají a budou srovnávat), ale i tak stojí za dodívání, protože druhá polovina seriálu je o dost lepší než první.

Nicole_Ven

Nicole_Ven (hodnotenie, recenzie)

ludia zobudte sa... ste plni predsudkov, lebo BOB boli prvi a odmietate Pacific... videli ste mozno jednu cast a z toho si tvorite nazor. V Pacificu boli bojove sceny to najlepsie co sa v historii kinematografie podarilo.

JohnCoffe

JohnCoffe (hodnotenie, recenzie)

Důležité bylo oprostit se od toho že je to seriál tvůrců Bratrstva neohrožených a pak už to hodnocení seriálu bylo jednoduché :-).Já jsem naprosto spokojený a to co předváděl Rami Malek alias Snafu bylo naprosto fantastické.Doufám že si ho režiséři všimnou a brzo ho obsadí do nějaké větší role protože podle mě je to velká herecká hvězda příštích let :-)

Súvisiace novinky

Režisér Bonda našel další projekt

Režisér Bonda našel další projekt

12.10.2020

Cary Joji Fukunaga (Temný případ, Není čas zemřít) zdá se našel další ambiciózní projekt. Natočí totiž první tři epizody nové válečné minisérie Masters of the Air produkované Stevenem Spielbergem a… (viac)

Bratrstvo neohrožených se dočká pokračování

Bratrstvo neohrožených se dočká pokračování

12.10.2019

Společnosti Amblin Television Stevena Spielberga a Playtone Toma Hankse uzavřeli dohodu s Applem a oficiálně tak připravují obří válečnou minisérii Masters of the Air, která bude finální kapitolou… (viac)

HBO a Spielberg opět ve válce

HBO a Spielberg opět ve válce

23.01.2013

Ne ve vzájemné, samozřejmě. V druhé světové. A opět u toho bude jako spoluproducent Tom Hanks. Takže už je vám jasné, že po vynikajícím Bratrstvu neohrožených a ne až tak vynikajícím, ale pořád velmi… (viac)

Zlatý glóbus 2011 - výsledky

Zlatý glóbus 2011 - výsledky

17.01.2011

Tak jako každý rok, i letos, nám hollywoodští zahraniční novináři připravili nejedno (ne)příjemné překvapení. Pod letošním moderátorským vedením Rickyho Gervaise se stal neúspěšnějším filmem The… (viac)

Reklama

Reklama