Reklama

Reklama

Star Trek

  • USA Star Trek (viac)
Trailer 3
USA / Nemecko, 2009, 127 min

Réžia:

J.J. Abrams

Kamera:

Dan Mindel

Hrajú:

Chris Pine, Zachary Quinto, Leonard Nimoy, Eric Bana, Bruce Greenwood, Karl Urban, Zoe Saldana, Simon Pegg, John Cho, Anton Yelchin, Ben Cross, Winona Ryder (viac)
(ďalšie profesie)

Obsahy(1)

Príbeh rozpráva o prvej výprave mladej posádky na palube hviezdnej lode U.S.S Enterprise. Ich cestu sprevádza veľa humoru a vesmírneho nebezpečenstva. Nováčikovia musia prísť na spôsob ako zastaviť zločinca túžiaceho po pomste, čím ohrozuje celé ľudstvo.
Osud galaxie spočíva v rukách dvoch kamarátov. Jedným z nich je James T. Kirk (Chris Pine), dedinský chlapec a milovník života „na hrane" a druhým je Spock (Zachary Quinto), vychovaný v spoločnosti, ktorá stavia na logike a odmieta akékoľvek emócie. Divoký inštinkt sa stretne s chladným rozumom, ale práve toto spojenie prevedie posádku bez ujmy veľkým nebezpečenstvom... (TV Markíza)

(viac)

Diskusia

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

Tak po ultragenialnim Countdown prequelu za 3 ani nahodou! 

Proste..Jana

Proste..Jana (hodnotenie, recenzie)

Mně osobně nějaké ty drobné nuance, které jiné fanoušky dráždí, vůbec nevadí. Nejspíš proto, že mám v oblibě nejen ST, ale i SW, to je ale něco, co skalní fandové ST málokdy překousnou. 

Spock v podání Qiunta je skvělý. Vadí mi ale vztah s Uhurou. Tedy ne sám fakt, alternativní realita může být jakákoli, ale v dané souvislosti mi tam právě Qiunto absolutně nesedí, protože - nejspíš ledaskoho naštvu - je známý gay a protože to vím, vztah s Uhurou je v jeho podání zcela nedůvěryhodný.

Eodeon

Eodeon (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

spolu s těmi seriály jsou to nejspíš stovky hodin čistého času, nemluvě o tom, že pro fikční svět Star Wars se za kanonické považují i komiksy, romány a videohry, takže lidský život pomalu ani nestačí na to, aby se fanoušek obeznámil úplně se vším. řešit kánon v tomto případě a řešit kánon v případě univerza o nějakých nevim cca pěti filmech a tvářit se, že to obojí je vlastně prašť jako uhoď, no to je haluz.

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Tak stran toho srovnání co se týče velikosti celého fikčního světa týče mi to v případě SW a Terminatora nepřijde jako úplně mimo, ale tím samozřejmě jistě nikdo nemyslí, že by byl Terminator bezvýznamný.
Ale jinak jak říkáš, taky si myslím že se to bude spíše pomalu a po dávkách retconovat v jiných, dalších SW projektech, než aby se to přetáčelo. Ostatně pozorovat to už prý jde v Mandalorianovi, kde jsem já tedy neviděl druhou sezónu, takže sám nevím přesně...

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

Plivnutí do louže mi přijde, jako označení bezvýznamnosti.  Disney by ani nemuselo jít o zachování zdání kontinuity. Jim jde čistě o zisk a pokud usoudí, že původní postavy mohou vydělat další miliardy pouhý přepsáním příběhu, tak to tak klidně udělají. A ano, klidně by to šlo přesunout do Legend nebo označit jako vizi možné budoucnosti nějaké postavy. Co se ale spíš stane bude, že Filoni kolem toho všeho vytvoří pomocí seriálů dostatečnou omáčku, aby dodal chování postav alespoň nějakou logiku a kolem toho všeho chaosu budou chodit v dalších filmech po špičkách.

na príspevok reagoval Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Tak že by byl Terminator jako série bezvýznamný tu snad nikdo neřekl a věřím, že to tak ani nikdo nemyslel. Podle mě je "problém" v tom srovnání - přeci jen něco jako Terminátor, kde se každým dílem/každou cestou v čase automaticky smazalo/přepsalo všechno před tím, se s takovou premisou rebootuje a restartuje celkem snadno a nenásilně a zcela v souladu s dávno vytyčenými mantinely série, zatímco u něčeho jako je SW by podobný postup šel uplatnit jen stěží. I ST měl v tomhle výhodu alternativních realit, takže nic z toho původního nepřišlo k úhoně a Abrams si mohl všechno bez obav vymyslet z fleku po svém...
Jak bys tohle chtěl uplatnit u SW.. ? Ano, jistě je tu spousta lidí, kteří by negaci těch filmů uvítali, ale je tu i spousta těch, kteří už nikoli. To to jako přesuneš do Legends? Víš co by pak najednou začalo lidí řvát, ať tam přesunou i tohle a tamto.. ? Z toho by vzniknul tak akorát chaos, nic víc. Už nejen proto je podle mého jakákoli idea na negaci nové trilogie a její opětovné natočení zcela nesmyslná a Disney nad něčím takovým zcela určitě ani nepřemýšlí...

na príspevok reagoval SeTTi

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

Ano, ale nejde o jiné globálně známé značce mluvit jako o bezvýznamné. Vždyť stejně by se dalo koukat na Pana prstenů, Vetřelce nebo Harryho Pottera. 

Navíc pokud by k tomu u SW došlo,  tak se nic extra nestane. Jen se oddělí malá část a dá se do vlastního šuplíku. ST také přežil Kevin linii bez ztráty kytičky. U Vetřelcu a Terminátora také diváci dávají tvůrcům další a další šance.

na príspevok reagoval Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

To sice jo, ale SW nejsou jen o filmech, ale i o tom ostatním, čehož je už mnohonásobně více, než se může jakémukoli jinému fiktivním univerzu zdát...

na príspevok reagoval SeTTi

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Já tomu nevěřím ani za mák, proč taky.. ? Nejde nejspíše o nic víc než o blábol nafouknutý internetem a několika málo nespokojenými fanoušky. No big deal...

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Eodeon

Proč by ne? Šance je poměrně veliká. Filoni má spoustu práce se zacelováním děr a až bude hotovo, tak se může klidně začít s čistým štítem. Terminátor je krásným příkladem toho, že se dá resetovat i několikrát.

na príspevok reagoval Jakkob, Eodeon

Eodeon

Eodeon (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

"Už i Disney zvažuje možnost, že poslední trilogii SW vymaže a zkusí si reparát." - tomu snad nevěříš

na príspevok reagoval SeTTi

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Vize a její dodržování je sice hezký, ale pokud jak jsi sám řek, dříve to bylo o moc jiné než dnes a zatímco dříve díky min. konkurenci u diváků ledasco prošlo, dnes to stejně tak díky obří konkurenci už fungovat nemůže. Navíc co má paměť sahá, tak skutečně snad každý seriálový ST si prošel tvůrčími obměnami a o žádném se nedá říci, že by skončil stejně jak začal, když to řeknu hodně zjednodušeně, takže to, že se třeba taková DIS tvůrčně obměňuje a mění není při srovnání s dřívějšími Treky nic neobvyklého...
A teda vůbec mi nepřijde, že by do dějin Treku vnesla DIS nějaký zmatek... Přibylo spousta nových věcí, z nichž se ale drtivá většina dá zcela v pohodě vysvětlit či odůvodnit, a spousta z toho ani žádné takové vysvětlení nepotřebuje. Aspoň já to tam leckdy nepotřebuji a když ano, najdu si 100+1 vysvětlení, stejně jako u dřívějších Treků, když to někde zahaprovalo...

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

Částečně máš pravdu. Jenže podle mě to zdůrazňuju se seriálový ST stal Nokií scifi tvorby. Dříve platilo, že se tvůrci odvážně pouštěli tam, kam se nikdo před nimi nevydal. A diváci je i díky téměř nulové konkurenci zpětně ....pochopili, vzali na milost, to je fuk. Jenže když se CBS na čas vzdala tvorby, tak nastoupila konkurence, která si ze ST vzala to nejlepší a posunula to na úplně jinou úroveň. Konkurence je dnes obrovská. A ti úspěšní v drtivé většině buď přenášejí na obrazovky knižní podobu nebo je u kormidla někdo, kdo má jasnou vizi a nemění směr co pár dílů podle sledovanosti.

Tím, že se Abrams pomocí vlastní verze reality odprostil od předchozí tvorby ( i když částečně musel), tak mohl přinést opravdu povedenou sérii filmů. Mě se ta trilogie opravdu líbí a doufám, že ještě nějaký film vznikne. Nad pár detaily sice skřípu zuby, ale celkově jsem spokojen.

U seriálů se ale CBS seklo, když nešlo stejnou cestou nebo když postupovalo v Abramsových krocích systémem ctrl+c, ctrl+v. Vybrali si sice vizuálně neprozkoumanou část dějin, ale vnesli tam víc zmatku a nedrželi se v ní. Hrátky s časem a dalšími dimenzemi si ostatní seriály nechaly až na chvíle, kdy diváci znali posádky nebo se vyplňoval čas v dlouhých sériích. Tady se to používá jako berlička, aby se zalátal děravý děj.

Každopádně budoucnost ukáže, kdo má pravdu. Už i Disney zvažuje možnost, že poslední trilogii SW vymaže a zkusí si reparát. Tam podle mě také dělají chybu potažmo jí už udělali, když se vůbec rozhodli pokračování udělat opět systémem ctrl+c, ctrl+v.

na príspevok reagoval Jakkob, Eodeon

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

Když člověk chce, stejně jako u jakéhokoli dřívějšího filmu, najde si x a y důvodů, proč to je/může být v pohodě. A nedá to žádnou velkou práci, stačí jen chtít. Ono stejně tak stačí chtít vidět ty neduhy a ejhle, najdou se. I dřívější filmy a seriály jsou prošpikované blbostmi, nelogičnostmi a vším tím, čím je velice často osočována současná ST produkce. Nic moc se nezměnilo, aspoň tady v tom ohledu ne... Snad jen doba a styl, kterým se to točí a to je patrně tím hlavním trnem v oku některých diváků. Ale ani to není nic nového. Trekkies hejtí ST už od premiéry TNG...

na príspevok reagoval SeTTi

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

shuster

Jako samostatný film inspirovaný ST je to bomba. Bohužel si neodpustil pár kravovin, které jdou proti tomu co by tam mělo být reálné. Potažmo... když se podívám stejným metrem na ty další dva díly, tak ty jsou také ok. I když souhlasím, že tam jde s hloupostmi čím dál tím dál.

Bohužel je nová doba a díky novým seriálům se to, co je "normální" posouvá a vše co bylo před Bad Robot, Kurzmanem a  rokem 2009 se stává nelogickou hloupostí. I když naděje pořád existuje.

shuster

shuster (hodnotenie, recenzie)

Musim uznat, ze to je jeden z mala filmov ktore Abrams nedojebal, ba naopak podaril sa mu skvely doplnujuci diel ST, ktory naozaj nerobi hanbu celemu ST universu...
...a potom to zacal kurvit, picus pojebany.

na príspevok reagoval SeTTi

Uživateľ shuster zmazal svoj príspevok.

palox

palox (hodnotenie, recenzie)

druhu polku filmu je dej slabsi, ale ten startrekovsky feeling je slusny

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Já ve dvojce joo, v jedičce nee. A JJ prý do všech svých filmů cpal R2-D2, prý je i v Super 8 ;)

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Já si spíše myslím, že se na to hle už nějak nehraje a palba během warpu je už tak nějak běžná záležitost. Ale nevím, pak se zkusím podívat na memory-alpha, zda tam k tomu něco není.. ;)

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

hmm to je divné. Nejspíše tam udělali stejnou botu. On sice ten frachták létá neco kolem warpu 2 ale i to je 2x více než rychlost světla.

na príspevok reagoval Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Hele, mě se to stejně nezdá... Jsem si z dlouhé chvíle pouště epizodu z ENT "Nové obzory" a tam to ve warpu do toho frachťáku rubali o sto šest a žádná torpéda, ani mini-torpéda to rozhodně nebyla... To byla běžná palba z lodních energetických baterií. Nebo co to jinak tohle všechno je.. ?

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

To ale spíše vypadá na improvizaci po premiéře, než že by na to mysleli během natáčení...

na príspevok reagoval SeTTi

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Po premiéře se tohle hodně probíralo a tvůrci přišli s tím, že jde o miniaturní rychlopalná torpáda.

Původní Enterprise byla vyzbrojena phaserovými věžemi, které střílely po jednotlivých výbojích.

na príspevok reagoval Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Zajímavé, ale potom teda nevím, co to po sobě v celém průběhu ENT v těch warp honičkách stříleli, ale torpéda z dob TNG to určitě nebyly :D Mj mě ještě napadá boj Enterprise a Scimitaru. Tam Shinzon taky spustil palbu z disruptorů na Enterprise ještě ve warpu... No, tak nebo tak, Abrams nebyl rozhodně první, plus by se to dalo teoreticky omluvit tím, že Vengence byla v mnoha ohledech pokroková loď a tohle byla jedna z těch inovací ;)

Jinak ano, bylo to zkrátka přehnané a samo o sobě to eliminovalo potřebu nějaké lodě a warpu pro cesty po vesmíru XD Nač to, když máme transportér.. :D

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

Phaser fire or anything like it definitely can't happen at warp since it's only traveling at light speed. (TNG era) photon torpedoes are warp-capable. Tady to je třeba vysvětlené.

U toho transportéru mi spíše vadíla energetická náročnost. Zatímco v tom prvním filmu mohl být klasický transportér napájen odpovídajícím zdrojem třeba jádrem planety (a že transport je hodně náročný na energii) a přenášel je na relativně malou vzdálenost, tak ten miniaturní v pokračování ho přenesl úplně do jiné části galaxie a to pomíjím fakt, že ležel na sedadle vedle něho. Elegantnější by bylo, kdyby s tou lodí jednoduše na Kronos odletěl.

Ale uznávám, že i v předchozích dílech se boty najdou. Nemessis jako snad nejhorší z filmů v tom vedel.

na príspevok reagoval Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

No, tak já se tedy pokusím na několik z těch tvých výtek zareagovat a třeba jim i oponovat, resp. vyjádřit mé pocity z oněch situací/nápadů. Pokud se jedná o střílení ve warpu... Nevím tedy, jaké seriály jsi v rámci Star Treku sledoval, ale ve warpu po sobě běžně stříleli už v Enterprise, která se dějově odehrává ještě před Originální sérií, a tedy i před Kirkem. Jinak asi trošku nechápu, proč bys torpéda toleroval, ale střelbu z phaserů už ne? Tam by mě zajímalo v jakém ohledu o této problematice smýšlíš... Pokud jde o přistání na planetě. Ano, Voyager byl první lodí v nějakém seriálu/filmu, která svedla přistát na planetě. Každopádně mám dojem že v nějakém starším komiksu to svedla už i stará dobrá Constitution třída, stejně jako že už i tato třída uměla v případě nouze oddělit talířovou sekci od zbytku lodi. S tím se mám dojem počítalo do prvního ST filmu, ale nakonec to použito nebylo. I když je tohle všechno ne zcela kanonické, je to každopádně ukázka toho, že ty nápady zde byly už dávno a osobně nevidím problém, když je tedy Abrams, ať už z jakéhokoli důvodu či pohnutek, použil ve svém filmu, nemluvě o tom, že tam byla Enterprise pod vodou a dost dobře mohla jen sedět "opřená" o dno. Opět jsem to vítal jako hezký nápad, a po troše hledání na netu si k tomu našel i ty podklady, takže za mě je to v pohodě. S tím transportérem každopádně souhlasím, to bylo kapánek více přehnané, ale zase pokud se trošku vyznáš v technologii transportéru, víš jak funguje atd., tak bys musel stejně tak mít námitky k tomu mini trasportéru z Nemesis, kterým Dat zachránil Picarda ze Scimitaru. Tam to také nebylo tak úplně košér ;) Absence hlídkujících lodí... Jo, je to min. hodně podezřelé, kor u klingonů, ale zase nemohu nezmínit situaci, kdy se v šestém filmu posádka Enterprise celkem vtipně a bez větších potíží s celou lodí dostali za klingonské hranice, nemluvě o opravdu vtipném dialogu mezi posádkou a klingony za použití klingisnkého slovníku. Si můžeš vybrat, co z toho je větší overkill :) No a co se klingonů týče, tak tam je to čistě otázka vkusu a toho, co se komu líbí. Mě přijdou cool, asi takhle ;) A co se těch genetických manichací týče, tak ano, ale nebyly tím zasaženi zcela všichni klingoni a některým jejich čelový hřeben zůstal, což mohl být právě tento jedinec. A to nezmiňuji zkutečnost, že zde jsme v alternativní realitě, kde se věci odehrály od jistého momentu jinak a tohle mohla být jedna z věcí, která se oproti primárnímu vesmíru pozměnila...

No, takže asi takhle. Netvrdím že Tě to uspokojí, jsou to ostatně mé názory, ale jak velice rád konstatuji když přijde řeč na JJ Treky - většina věcí tam má své opodstatnění, či se něco podobného lze dočíst či dovědět z knižních/komiksových materiálů mnoho let předcházející JJ Treky. A když už se fail najde, celkem dobře ho najdeš i v ostatních ST filmech, ať již zcela jiný, nebo podobného ražení.. ;)

na príspevok reagoval SeTTi

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

No tak ti vyjmenuju pár do očí bijících chyb: ani moderní lodě "o pár století dál" od aktuálního filmu nedokázaly střílet během warpu. Torpéda ano, ale tohle...První velká loď, která dokázala přístát na planetě byla Interpid - Voyager, miniaturní transportér schopný někoho přenést na tak obrovskou vzdálenost je úplný nesmysl (a to beru ten přenost z planety na letící loď z rebootu jako v mezích tamní fyziky. Nebo spíš to tak nepřekrucuje teorii.). To že nad mateřskými planetami vyspělých civilizací nehlídkují žádné lodě je hloupost i v měřítkách naší doby. To co udělal s Klingony je také hrůza. Takhle sice také vypadali, jenže to bylo v důsledku genetické poruchy po výbuchu na měsíci u Kronosu. Což se stalo o pár desítel let později a Kirk s Enterprise u toho pomáhali.

na príspevok reagoval Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

S tímhle já nemohu tak docela souhlasit, ostatně jsem to tu již zmiňoval v souvislosti s Wrath of Khan filmem, od kterého se JJ Treky zase tolik neliší. V podstatě všechny ST filmy se točili podle více méně stejných preferencí, tzn. přístupnost široké divácké obci, důraz na audio-vizuál a výpravnost, akce a spíše méně,než-li více filozofie. Proto jsem zmiňoval právě TWoK film, který všechny tyto náležitosti, stejně jako oba JJ Treky, splňuje do puntíku. A věř nebo ne, i tam se dá najít několik logických kopanců a nedomyšleností, ale těžko bys našel příkladnější blocbuster tehdejší doby. Abrams se tedy zdaleka nedopustil žádného "přestupku" či hereze vůči Star Treku. Naopak, s více méně stejným přístupem a prioritami, jako se točil ST filmy kdysi dávno, natočil i on film pro širokou diváckou obec, kde je kladen důraz na vizuální efekty, hudbu atd.

na príspevok reagoval SeTTi

MartinezZ

MartinezZ (hodnotenie, recenzie)

No, nevím, jak moc mu sláva. První nový JJ trek se mi ještě líbil. Vypadal nově, postavy ani herci mi nevadili a příběh ani nápad vytvoření nového vesmíru mi taky nevadil. Bohužel JJT2 tak moc vykrádá a mrví už známé a zavedené scény, ostupy, logiku a cokoliv ze ST světa, že jsem nebyl dalek poslat film úplně k šípku. No, známí ST fandové i nefandové tomu rovnou dali odpad a nedivím se jim. Je tedy snad jen dobře, že JJ šel do jiné vesmírné ságy (kde se bojím, že jí pohřbí podobně), nicméně u ST zůstává jeden z původních scénáristů, tak snad tomu Pegg nenasadí korunu a nový režisér to nepošle do loje totálně. 

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Braveheart , packa

Zkratky? To jako ST - star trek, SW - star wars, JJ - J.J. Abrams, TNG - ST Nová generace

packa: No to je ale jako by vzal základní fyzikální zákony a zmenil je jen proto, že se mu chce, ne proto, že by to bylo třeba měnit. Není jediný důvod to oslavovat.

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Teď si nejsem jistý zda dobře rozumím... Chceš tím říci, že Abrams natočil film, který se nějak zásadně odlišuje od jiných ST filmů?

na príspevok reagoval SeTTi, Braveheart

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

nj nic to nemění na tom, že šel natočit blockbuster, který nezašlape 40 let do bláta a nebude ignorovat základy na kterých ST stojí. A tím myslím i ty technologické a rasové, ba dokonce i ty logické.

na príspevok reagoval Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi , SeTTi

Co se BSG týče, tak jako ano, je to poměrně výpravné a svým způsobem koukatelné, ale mě osobně to po čase přestalo bavit, nadšení z toho hodně rychle ochablo a ani nemám nějakou výraznější chuť se k tomu někdy zase vrátit. Nic proti obecnému podvědomí, že je to super - asi je, jenom mě se to nějak (a nevím proč) vyhýbá...

Co se JJ Treku týče, tak s něčím co píšeš by se asi dalo souhlasit, ale je třeba na druhou stranu vzít v úvahu, že ST, a to včetně originální série, byl vždy točen s cílem pokud možno max. oslovit masy lidí. Představa, že ST je tématika natáčená pro úzkou skupinu fanoušků je velice mylná - naopak, ST byl vždy točen pro masy, a stejně tak byl i odrazem své doby, kterou se snažil svým pojetím poučit o chybách a problémech, které společnost trápí. To je v podstatě případ seriálů. Filmy naopak většinou hodně ubírali z té filozofie a naopak se snažily být více akční, efektivnější atd. Tedy to, co si v seriálus omezeným rozpočtem na epizodu zase tak moc často dovolovat nemohli. Takový Wrath of Khan, obecně i mezi trekkies nejvíce uznávaný a chválený ST film, byl ve své době rozhodně příkladný, sci-fi akční blockbuster, který měl vše, co měl tehdy dobrý blockbuster mít ;) A tím se dostáváme k JJ Trekům, které se v podstatě natáčeli se stejným přístupem, jako jejich předchůdci. Tzn. máme zde v podstatě sci-fi akční blockbustery pro masy lidí, jejichž prim je audio-vizuál a nějaká výraznější myšlenka či filozofie není prioritní. Ve finále tedy nelze ani v nejmenším o nějaké záhubě hovořit, Abrams to udělal v podstatě dobře a jak jsi sám řekl, jeho Treky znovu nakopli širší zájem o tématiku jak mezi trekkies, tak i mezi obyčejnými lidmi...

na príspevok reagoval SeTTi

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Ještě mě tak napadá. Ačkoli považuju tenhle díl za zdařílé dílo co zase nakoplo zájem o ST, tak jsem musel s odstupem času zvážit i tu neuvěřitelnou spoustu negativ, které film přinesl a tím i snížit hodnocení. Abrams vlastně vzal předlohu, značnou většinu ji vykuchal a přidal pozlátka pro masy. Jediné čím se člověk může utěšit je to, že se v podstatě jedná o "alternativní realitu", která snad jednou skončí a ST Universium bude pokračovat nějak rozumně. Přitom mezi knižními předlohami je taková spousta kvalitního materiálu, která by šikovnému scénáristovi a režisérovi umožnila bez větších problémů natočit srovnatelný megahit.

První kontakt od Frakese je podle mě mnohem lepším filmem natočeným za mnohem méně peněz. Druhý ST od Abramse raději ani nekomentuju. Nejhorší je, že se teď Abrams stejně podepíše i na SW. Universia vzkvétající 30, 40 let odsouzena k záhubě někým kdo se jim není schopen přizpůsobit.

Tohle je prostě špatně. ( A to nejsem příznivcem ani orginálního ST seriálu ani TNG). Jako by v celé galaxii existovala pouze jedna loď a jedna posádka. To samé SW, ale tam je polehčující okolností minimální filmové zpracování v 10ti filmech a jednom normálním seriálu.

na príspevok reagoval Jakkob

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

No BSG je poslední velkorozpočtový scifi seriál. Nešetřili na trikových scénách, produkci, je tam spousta kvalitních herců a hodně dobrá dějová linka (to je věc pohledu). Teď se chrlí levné seríály typu Dark Mater, SG Universe a podobné. A přitom se nikdo nemůže vymlouvat na to, že by chyběla kvalitní, obsáhlá a dosun nenatočená předloha. Pořád se jen reinkarnují staré materiály. Ale to je obecně i ve filmech.

na príspevok reagoval Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

MartinezZ

Mě se JJ Treky zase líbí dost, ale líbí/nelíbí je vždy subjektivní a upřímně, pokud jde o Treky, tam se vždy a před každým novým Trekem šuškalo o tom, jaká to bude blbost, že to nebude Trek atd. A dodnes se najdou tací, co neuznávají TNG, DS9 či VOY jako Star Treky, nýbrž parodie na ně atd. Někdo neuznává zase TOSka, základ a počátek celého Star Treku. Já se tedy těším, a těším se opravdu hodně moc, více než na SWčka, nebo WarCraft, o kterých se teď všude píše a hypuje se to o sto šest...

na príspevok reagoval SeTTi

MartinezZ

MartinezZ (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

Nové postavy, nové světy, nové civilizace.. popravdě se spíš bojím, noví StarTrekové mě totiž moc nechytly a kdyby to v tomhle duchu i pokračovalo seriálově...

na príspevok reagoval Jakkob

Uživateľ jarmik zmazal svoj príspevok.

Braveheart

Braveheart (hodnotenie, recenzie)

"Do role Jamese Kirka se uvažovalo o Joshuu Jacksonovi." :D :D :D

Ale kdyby tu roli vážně dostal, asi bych se nesmál ale brečel.

Súvisiace novinky

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

12.01.2024

Je tomu už téměř osm let, co do kin dorazil zatím poslední filmový Star Trek s podtitulem Do neznáma. A zatímco o přímém pokračování série v hlavních rolích s Chrisem Pinem, Zacharym Quintem a Zoe… (viac)

Jak to vypadá se čtvrtým Star Trekem?

Jak to vypadá se čtvrtým Star Trekem?

02.03.2023

Je to už několik měsíců, co studio Paramount s nadšením oznámilo vedle dalšího rozšiřování univerza skrze televizní seriály taky čtvrtý filmový Star Trek. V tom se měli údajně vrátit všichni původní… (viac)

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

28.09.2022

Těžko říct, co přesně studio Paramount provádí se čtvrtým Star Trekem, jedno je ale jisté, pokračování úspěšné série s Chrisem Pinem (To nic, drahá), Zacharym Quintem (Snowden) a Zoe Saldana (Avatar)… (viac)

Záporácká týmovka od Marvelu našla režiséra

Záporácká týmovka od Marvelu našla režiséra

10.06.2022

Nejdůležitějším projektem Marvelu v příštích pár letech bude podle všeho reboot Fantastické čtyřky. Do třetice všeho dobrého to totiž chce mít Kevin Feige správně, a podle posledních drbů by se… (viac)

Reklama

Reklama