Kamera:
Kódži TanakaHudba:
Jóko KannoHrajú:
Akio Ócuka, Acuko Tanaka, Kóiči Jamadera, Ken Narita, Šin'ičiró Miki, Robert Axelrod, Tóru Šinagawa, Daran Norris, Murphy Dunne, Kazuja Ičidžó, Akiko Jadžima (viac)Série(2) / Epizódy(52)
Obsahy(1)
Kôkaku kidôtai: Stand Alone Complex je Japonský cyberpunkový anime seriál. Původní tvůrce manga předlohy Masanori Ota, známý pod svým pseudonymem Masamune Shirow, zasadil děj svého díla do Japonska ne až tak vzdálené budoucnosti. Hlavní postavou je mladá majorka ze speciální jednotky SEKCE 9 Motoko Kusanagi. SEKCE 9 slouží jako policejní jednotka, mající na starosti problémy spojené s hackery a zločiny, které páchají, což rozhodně nejsou pouhé úniky dat a převody peněz z konta na konto, ale například ovládání cybermozků ochranky prezidenta policie za účelem jeho atentátu a podobné. To vše je zabaleno do slušivého sci-fi kabátku. (Mr.Crowley)
(viac)Recenzie (74)
Naprosto fantastické. Velmi slušná Animace a naprosto profesionálně kombinovaná s 3D generovanými, ale přitom velmi citlivě zasazenými prostředími (Knihovna, dlouhé chodby, ale i Auta, letadla apod). Dějově stojí zcela mimo filmy Ghost in the Shell a Innocence od Mamoru Oshího... Prních pár dílů bylo poněkud méně záživných, jejich účelem bylo hlavně seznámit diváky s filozofii vyvíjejícího se ducha ve stroji. Počínaje 10. dílem ovšem nastupuje naprosto famózní jízda. Akce je napínavá, díly jsou o "něčem", případ Vysmátého muže je skutečně brilantně vymyšlen, některé scény jsou prostě fenomenální, především Poslední boj Tachikom vás dojme skoro až k slzám.Nejslabším aspektem seriálu tak zůstavají komplet 3D generované úvodní titulky, které běžely od 3ho dílu. P.S. Po shlédnutí druhé série musím poněkud ubrat. Nebyla tak dobrá jako 1st GIG. Postrádá monumentální scény, které činili první sérii nezapomenutelnou a ke konci seriálu místy pozlobí odfláknutá animace. Také konec mohl být poněkud doslověnjší, více strhující amožná i zdrcující, byť tachikomy bodují. druhá série tedy spíše za 4, celkově si seriálový Ghost in the Shell odnáší 4,5 ()
Kôkaku kidôtai je moje anime srdcovka a Stand Alone Complex je kdesi velmi, velmi vysoko v mém pomyslném žebříčku. Ale na čistých pět to není, přece jen některé "stand alone" díly byly trochu slabší. Ano, vyvážily je jiné samostatné, naprosto špičkové epizody jako od Asimova, jedna totální Fincherovina a taky Tachikomy a kdybych chtěl, mohl bych ty "slabší" díly obhájit tím, že autoři nechtěli všechny díly našlapané kyberpunkem a chtěli předvést i něco civilnějšího, poctivě detektivního. Jenže já nechci:) Navíc, vedlejší členové Sekce 9 by si zasloužili více prostoru. Nebo alespoň sniper Saito;) Ale to jsou v porovnání s výborným případem Laughing Man a úžasnou Motoko;) jen takové drobné vady na kráse. Když je řeč o té kráse - nebýt výborné titulní skladby, tak bych ty nechutné CGI titulky, které se objevily někde u čtvrté epizody, přeskakoval:P Hudba celkově taky hraje pro vyšší hodnocení, elektronika od Yoko Kanno se k tomu podstatně akčnějšímu hávu, do kterého se SAC odívá, hodí stejně dobře jako ambientní Kenji Kawai k bezprecedentnímu rozjímání o individualitě a jiných věcech, tak jak jsou k vidění v legendárních filmech o duchu a jeho schránce. Stand Alone Complex jde trochu jinou cestou, dává divákovi jiný zážitek, ale rozhodně má své místo v historii anime jisté. 90% ()
Stand Alone Complex na člověka, který první zkoukne oba filmy vybafne mírně odlišným stylem, dalo by se říct, že "lidštějším" (mírně goofy vzhledem k zápletce, ale jiné slovo mě nenapadlo, sry). SAC se skládá ze dvou sezón, kde každá sezóna se točí ohledně jednoho velkého případu...ale epizodky, které se odehrávají mimo tyto větší "linky" jsou někdy nemálo hřejivé, hlavně se mi líbily díly, které nakousávaly minulost jednotlivých postav (škoda, že z 52 dílů, byly jen 3....jedním z těch kousků je i 10.díl první sezóny a je moc moc mňami, super atmosféra, parádní hudba atd..). Po každé sérii tu jsou ještě OVA (jsou 2...to jen tak, kdyby někdo nevěděl nebo neuměl počítat nebo byl naprostý idiot;)...po první sérii tu je OVA s názvem Laughing Man, která se snaží shrnou hlavní zápletku do necelých 3 hodin...takže nedoporučuju koukat první na OVA a až potom na seriál, člověk je pak mírně ztracen....po druhé sérii tu je OVA s názvem Individual Eleven (stejné schéma). GitS je jeden z těch seriálů, který v druhé sezóně mírně mění styl...je to více temnější a taky postavené na akci...bodejť, když je Japonsko na pokraji občanské války ;)...tento styl mi nemálo vyhovuje (viz. Black Lagoon) a kyberpuňk jakbysmet + parádní OST....takže nemůžu jinak, než za 5. ()
Stand Alone Complex je zaujímavým medzipokračovanim slávneho Ghost in the Shell ,ale už to nie je ono. Jednoducho z toho uz nesrší taký skvelý feeling ako z prvého GITS. Nehovorím ,že je to zlý seriál - na to ,že to má byť pokračovanie to funguje výborne ,ale už mi to nepríde také vážne ako prvý diel (ktorý sa v tom úplne vyžíval) ,postavy mi prídu viacej komické (ocenil by som trošku serióznosti) a podobné veci. Najviac ma zosmutnilo keď som zistil ,že je to poviedkový seriál (epizódy na seba až tak moc nenadväzujú). A presne to je najväčšia vada na kráse. Miesto toho ,aby som dostal jeden skvelý príbeh som dostal tak 12 slabších príbehov. Verdikt: Stand Alone Complex originálnemu filmu nerobí hanbu ,ale ja by som viac ocenil filmovú verziu než serialové pokračovanie. 82% ()
Animovanému seriálu se musí nechat, že má koule podobně jako první film, který byl podle mangy natočen. Nejde jen o to, že seriál je cool a místy docela sexy, jde o to, že je to akční, ale sem tam poměrně zásadně vyvěrají na povrch i trochu drsnější, temnější a závažnější témata. Anime má pořád co říct a tenhle tým funguje. ()
Galéria (57)
Fotka © Animax Broadcast Japan
Zaujímavosti (10)
- V 18. epizodě je ve scéně, kdy Batou pozoruje ze sochy anděla Berlín, možné najít podobnost se scénou z filmu Nebe nad Berlínem (1987), ve které neviditelní andělé pozorují město a jeho obyvatele. (Jigvell)
- Jméno jedné postavy pochází z povídky J. D. Salingera „Smějící se muž“. V seriálu je také odcitovaná pasáž ze Salingerova románu "Kdo chytá v žitě" ve znění: "Napadlo mě, že bych mohl předstírat, že sem jakože hluchoněmej. Tak bych se nemusel s nikým pouštět do žádnejch zatraceně blbejch a zbytečnejch rozhovorů. Když by se mnou chtěl někdo mluvit, tak by to musel napsat na kus papíru a ukázat mi to. Za chvíli by je to začlo pořádně nudit a pak bych z toho byl venku, měl bych s rozhovorama pokoj na celej zbytek života." (KlonyIlony)
- V 11. epiziodě je postava ředitelky léčebného zařízení ztvárněná do podoby sestry Ratchedové (Louise Fletcher) z filmu Přelet nad kukaččím hnízdem (1975). (Jigvell)
Reklama