Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Bratislava, ukážkové postsocialistické mesto. Masívna výstavba nahrádza staré novým. Meniace sa podoby mesta sa k nám okrem budov prihovárajú aj prostredníctvom jeho obyvateľov. Blanka bojuje s osamelosťou na balkóne petržalského bytu. Po meste sa objavili billboardy so sľubmi, Bratislavu čakajú regionálne voľby. Matúš sa chce stať starostom. Realitný agent Michal ukazuje klientom predstavu spokojného života v bratislavských bytoch a dvaja robotníci maľujú cestné značenie s pravidlami pre okoloidúcich. Po práci pijú pivo v ubytovni a uvažujú nad životom. Plachý Danko sleduje mesto, ktoré sa mení na jeho vkus prirýchlo. Načúva mu, chce zachytiť rytmus obyčajnosti, ako plynú dní. Kde sa končí verejný priestor a začína sa intimita? Sociológia každodennosti. (Film Expanded)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (15)

PTuranyi 

všetky recenzie používateľa

Výborná poetická sonda do života ľudí v meste. Príbehy a myšlienky vzorky niekoľkých obyvateľov Bratislavy doplnených malebnými čiernobielymi zábermi a podfarbenými minimalistickou hudbou vytvára poetickú atmosféru naplnenú určitou melanchóliou z rýchleho tepu doby, osamelosti, sklamania aj nádeje. Nebyť slovného doprovodu postáv mohla to byť slovenská Baraka či Koyaanisqatsi. 75% ()

Hamaradža 

všetky recenzie používateľa

Film od prvej do poslednej sekundy a molekuly nie len typicky slovenský, ale i typicky VŠMU (v dobrom i zlom slova zmysle). Je tu obsiahnuté obrovské množstvo filmárskeho talentu, úžasných estetických záberov s parádnym nazvučením (zaslúžená cena v Jihlave za zvuk). Vo forme (ktorá miestami dosahuje extrakvality) by som teda chyby nehľadal. ALE. O čom to je? O toľkých veciach to hovorí čiastkovo, až to vlastne o žiadnej nehovorí poriadne. Trefne to zachytáva súčasnú Bratislavu neskorého kapitalizmu, no tú predsa poznáme z každodenného života (a kto nie, je slobodný ju navštíviť). V tomto smere si myslím že dokumentu výrazne vzrastie hodnota o 10-20 rokov, keď nadobudne nostalgickú a historickú hodnotu. Teraz ma to obsahovo nemalo čím zaujať. Že to ako umelecké gesto nemôžeme porovnávať s Mužom s kinoaparátom, alebo Symfóniou veľkomesta, to sa asi nemusíme ani baviť. Máme vôbec čo povedať? 3,5* ()

Reklama

yntelygent 

všetky recenzie používateľa

Mne sa to pacilo,Bratislavu mam rad a prezil som tam kus zivota....nie som rodeny Bratislavcan,ale vzdy ma toto mesto "bavilo".Ani premeny ma nijak zvlast neirituju,pokial sa to robi z rozumom,zazil som tam prevrat v 89,divoke 90s,aj nedavne developerske excesy.Skoda,ze som nikdy nezazil vzhladom na svoj vek dobu bratislavskeho korza,alebo este lepsie eleganciu medzivojnovej doby,ked bola BA skutocnou vizcjazycnou metropolou a pritom tak slovensky malickou.Ocenujem ,ze autorka nesklzla v dokumente do oblubenych drogovych a dealerskych scen v Petrzalke,vyhla sa mnohym inym kritickym klise a to treba ocenit.Bratislavu mozu nenavidiet,len obyvatelia vychodneho Slovenska,prudiaci tam za pracou,pretoze pochadzaju z diametralne odlisneho kulturneho a mentalneho prostredia.Avsak na druhej strane vdacne vyuzivaju vyhody velkeho mesta (myslene velkeho na slovenske pomery,v kontexte Europy je to len prijemne velke mestecko).Tito sa tu mozu citit zle , rovnako ako sa citili talianski,irsky alebo cinsky pristahovalci do Ameriky.Dokonca ani ten casto proklamovany sedivy socializmus nebol v BA sedivy,zalezalo na uhle pohladu a miere liberalno kapitalistickej vymletosti mozgu.Mne sa film pacil,ciernobiela vypoved splnila ucel,bol to iny pohlad,nie nasilu kriticky ako sa to robi vacsinou.Drzim autorke palce. ()

Autogram 

všetky recenzie používateľa

Slnko v sieti, tentokrát úplne bez príbehu. Okrem blbých kecov (balkón, čo unesie 400 ton, maslo na linke) ma iritovala čiernobiela kamera. Nemám nič proti čb filmom, ak sú staré a vyplýva to z vtedajšej techniky, alebo ak to má nejaký zmysel. Ale svet nie je čiernobiely, a tak ho čiernobiely dokument dokumentuje nekompletne, a zvlášť ak sa zobrazuje príroda v akejkoľvek forme (parky, stromy, chameleón). Výsledok je ani film ani dokument. ()

Richard768 

všetky recenzie používateľa

Niektoré zábery a scény sú zaujímavé, prípadne aj vtipné či na zamyslenie. Ale veľmi mi tu chýba nejaký ústredný motív. Čo chce autorka týmto dokumentom povedať? Sledujeme osamelých ľudí, volebnú kampaň, cestných robotníkov, ...  Má umenie len pasívne odrážať chaos a bezvýchodiskovosť dnešnej doby? Privítal by som aj náznak nejakého riešenia, svetielka na konci tunelu. ()

Galéria (5)

Reklama

Reklama