Reklama

Reklama

Všetci ľudia budú bratia

  • Česko Všichni lidé budou bratři (viac)
Trailer

Obsahy(1)

Líder Pražskej jari nastolil v období slobodných šesťdesiatych rokov ideu socializmu s ľudskou tvárou, ktorú umlčali sovietske tanky. Tvár Alexandra Dubčeka sa aj napriek totalitnej temnote stala symbolom. Vo filme Všetci ľudia budú bratia sa k tomuto stále živému symbolu vracia slovenský režisér Robert Kirchhoff a skladá príbeh “tváre Dubček”. Tváre vizionára a tajomníka, ideálu a reality, absolútneho a relatívneho, elitného a ľudového, globálneho a lokálneho, moci a bezmocnosti, víťazstva a prehry. Svedkov Dubčekovho života sledujeme vo výjavoch od utopickej komúny v Kirgizsku, kde vyrastal, cez éru popovej politickej hviezdy, éru disidentu — väzenia na slobode až po Nežnú revolúciu v roku 1989, Dubčekov návrat do veľkej politiky a jeho tragickú smrť. (Film Expanded)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (7)

Marek1991 

všetky recenzie používateľa

Film som videl zhruba pred mesiacom v kine a už vtedy som kamošovi povedal ako bezprostredný pocit, že podľa mňa zabudli pridať pohľad od neho samotného k mnohým udalostiam alebo aspoň od ľudí, ktorí ho poznali, lebo kritiky tam bolo dosť a myslím si, že aj oprávnenej, lebo on by rozhodne modla nemal byť. Ja som si ho kedysi veľmi idealizoval aj napriek tomu, že môj dedo, ktorý si tú dobu odžil, nemal až tak rád na rozdiel od väčšiny, ktorá ho dodnes má veľmi rada. Dej sa veľmi tiahne, občas je doslova uspávajúci a preto by sa tam toho zmestilo viac, napríklad aj podrobnejšie rozobrať, aké reformy uskutočnili v roku 1968, lebo toho bolo dosť. Má to formu, ktorú som videl už u mnohých slovenských dokumentov, kde sú prestrihy do mnohých súčasných udalostí, kde môže mať divák často pocit trápna a pýtať sa, prečo zrovna toto a tu. Najradšej by som tomu dal niečo medzi 3 a 4 hviezdičky, lebo je to určité zhodenie masky z Dubčeka, ale mám pocit, že všetko podstatné som zhltol za 1 premietanie a viackrát by ma to nebavilo. ()

petisek 

všetky recenzie používateľa

Spočiatku pomerne vtipný, ale neskôr nečakane desivý film, ktorý okrem života Dubčeka veľa hovorí aj o dnešnej slovenskej realite. ()

Reklama

ancientone 

všetky recenzie používateľa

Dejiny sa snažia svoje osobnosti zarámovať a (obrazne povedané) balzamovať ich odkaz. Kirchhoff sa tento proces snaží nabúravať a relativizovať.... a je z toho premýšľavý, v československom kontexte veľmi moderný dokument, kde cesta je cieľom. Všetci ľudia budú bratia sa javí ticho a nenápadne, ale skrýva veľa vrstiev a majstrovské zachytenie procesu premýšľania v obrazovej skladbe. Nevyhýba sa slepým uličkám, nezodpovedaným otázkam, produktívnej extenzívnosti v premýšľaní nad svojou témou (témami) a... v konečnom dôsledku ukazuje, aký nadľudský výkon je spätne rekonštruovať ľudskú tvár niekoho, kto sa stal moderným mýtom. Pokorné majstrovstvo. ()

Grimaldi 

všetky recenzie používateľa

Dokument o Dubčekovi který rozhodně nemá za cíl ho oslavovat. Tady je snahou ukázat jeho skutečné já a z mého pohledu hlavně jaký přesah má i do dnešní slovenské reality. A právě části o současném Slovensku, asi poslední třetina snímku jsou na dokumentu to nejzajímavější, nejvtipnější a zároveň nejděsivější. Když na scénu setkání tajného agenta STB s jeho kamarádem a sledovaným v jedné osobě u vína navazují výjevy z demonstrací s až násilným uctěním Alexandra Dubčeka, docházím bohužel po nedlouhé době znovu k závěru, že Slovensko pomalu ale jistě směřuje k autoritářskému, mafiánskému a znovu silně nacionalistickému státu. Což je věc která mě vůbec nepřekvapuje, ale i tak celkem mrzí. ()

pepo 

všetky recenzie používateľa

Zamiloval som sa do tej štruktúry a demýtizácia Dubčeka takisto potešila. Možno trochu dlhé, no celý čas pútavé a autorsky silné ()

Galéria (6)

Zaujímavosti (2)

  • Premiéra filmu pre pozvaných hostí sa konala v bratislavskom Cinema City v Auparku v sobotu 23.9.2023 o 18.00 hod. (hlavicka19)
  • Počas natáčania sa zhruba stovka ľudí, ktorá prišla demonštrovať do centra hlavného mesta, vyprovokovala, keď chcel režisér filmu Robert Kirchhoff neďaleko pamätníka SNP vylepšiť záber, aby evokoval atmosféru mítingov z čias Nežnej revolúcie a rekvizitárskym zadymovačom spravil za Gálom a Zajacom dym. „Chcel som, aby pri rozprávaní vystupovali z hmly. V tom nás obkolesili protestujúci, že ich chceme otráviť plynom, darmo som im vysvetľoval, že je to filmový dym, je to len voda, para,“ opisuje Kirchhoff. (Fediak22)

Reklama

Reklama