Recenzie (728)
Oblačno, miestami fašírky (2009)
Naráží zde na sebe skvělá fantazie s až akčním finále katastrofických filmů a la Emmerich nebo Bay a proti tomu stojí infantilní zábava s tupým jednání všech zúčastněných (viz skákající černej šerif)
Kick-Ass (2010)
Než na scénu nastoupila dětská fucking cool bitch Hit-Girl byl děj rozporuplný a docela se vlekl, ale s nástupem Hit-Girl, která je cool víc než všechny dospělý hrdinky co jsem kdy viděl, se to rozjelo a pokaždé, když se objevila na scéně, z filmu se stávala lahůdka. Víc Hit-Girl na plátně a je to dokonalej film. Doufám, že ve dvojce dostane víc prostoru a její představitelka Chloe Moretz je u mě zatím herecký objev roku. A někdy po 10 letech se Nicolas Cage konečně vymanil z jeho hereckého výrazu ublíženého štěněte a konečně zas hraje něco pořádného.
Protektor (2009)
Můžu s klidem říct, že je to jeden z nejlepších českých filmů za posledních pár let, jak zpracováním, tak příběhem a hereckými výkony, ale od plného hodnocení to snižuje do uší bijící moderní hovorový výrazy v první třetině filmu (on je úplně nasranej; co to meleš, je to tu ňáký chcíplý, co to plácáš) - toho se tvůrci měli vyvarovat, i když nejsem historik, tak jsem si jistej, že na konci 30. let takhle tutově nemluvili. Ale jinak zaslouženej českej lev a světlo v tunelu českého filmu.
Dokonalá lúpež (2009)
Při sledování tohoto filmu jsem si vzpomněl na film Lotři Waltera Hilla z roku 1992, a vlastně to bylo skoro to samý, vzatý přes kopírák. Jenže problém je v tom, že co fungovalo skoro před 20-ti lety, dnes už tolik nefunguje.
Tichý Američan (2002)
Skvěle řemeslně natočený politický thriller (asi nejlepší od Noyce, co jsem z 8 filmů od něho viděl), má patřičnou atmosféru, Caine jako obvykle nezklame a přesvědčivý je i Fraser, do kterého jsem do teď moc hereckých nadějí nedával.
Zažiť Woodstock (2009)
Vždycky byl můj sen narodit se do doby hippies a žít tak, odjet do Woodstocku, plně osvobodit svého ducha a tělo...Tenhle film mi bohužel jen částečně dokázal navodit tuhle atmosféru a víc řešil než ukazoval. Jako každoročný návštěvník hudebních festivalů jsem čekal víc.
Vianočná koleda (2009)
Vychvalovat film jen kvůli nějaké technologii, není zrovna nic pro mě. Navíc filmy v CGI se mi vůbec nelíběj. Zde se k tomu ještě přidává dost často nudných pasáží a touha nedokoukat.
Run! Bitch Run! (2009)
Šíléná ulítlost s několika skvělejma hláškama a krásnejma přírodníma kozama na každým rohu, která od plnýho počtu snižuje jen parafráze na můj oblíbenej I Spit on Your Grave, kdy tento klenot je jen jeden a proto tato vykrádačka zamrzí, ale jinak jsem se dost dobře bavil.
Kozí príbeh - Povesti starej Prahy (2008)
Sice to občas smrdí zoofilií, ale právě ty úchylný chvilky a zvrhlej sexismus to zachraňuje od odpadu, nelogičnosti a nudy. Právě nuda, která se filmem line, dociluje tomu, že od půlky už je každýmu úplně jedno jak to vlastně dopadne.
Pevné puto (2009)
Jeden z filmů, na který se člověk musí naladit a přirozeně nesedne každému. Pro mě jeden z nejemocionálnějších filmů, co jsem kdy viděl a to jsem jich viděl mraky. Kamera a výtvarná stránka je jedním slovem dokonalá, okouzlila mě víc než modrej přechválenej Avatar. Pevné pouto není dokonalý, silný je spíše v jednotlivých momentech a jako celek moc nesedí, ale díky hercům Ronan a Tucci, výtvarné pastvě pro oči, kameře, hudbě, atmosféře a emocím je toto asi moje nej pro rok 2009, kdy sesadil z mýho pomyslného žebříčku australskej animák Mary a Max.