Biografia
Medzinárodné renomovaný režisér, niektorými považovaný za génia, ktorý sa čírou náhodou stal režisérom „pornografických“ filmov.
Pôvodne vyštudoval maľbu a grafický dizajn na Akadémii výtvarných umení v Krakove. Po absolvovaní akadémie sa venoval maľbe, litografii a dizajnom filmových plagátov. Práve tu môžeme povedať, že si Walerian po prvýkrát „privoňal” k filmu. Za dizajn filmových plagátov získal v roku 1953 národnú cenu. V roku 1959 emigroval do Francúzska. Po príchode zaznamenal svoju prvú spoluprácu s režisérom Chrisom Markerom. Zaujímal sa o tvorbu animovaných a hraných filmov. Z tohto ranného obdobia je najvýznamnejšie dielo Renesancia (1963), v nich používa spätné premietanie záberov, aby poukázala na deštrukciu objektov. V priebehu 50. a 60. rokov bol považovaný za jedného animátorov svojej doby. Jeho technika spočívala v manipulácii geometrických objektov a priamou maľbou na základe filmu.
Jeho hrané filmy sú zvyčajne situované do stredovekého prostredia, naprieč prienikom storočí vysokej aristokracie. V hranej tvorbe dával do popredia priamosť, veľmi výrazné zobrazovanie sexuálnych aktivít, zvyčajne medzi dvoma ľuďmi. Na prvý pohľad sa môžu zdať filmy nihilistickými, sú vizuálne znamenité, zvyčajne opísané ako historické fresky alebo tapisérie.
Po ukončení svojej filmovej kariéry v roku 1988 sa venoval maľbe, sochárstve a spisovateľstvu (vyšli dve publikácie- „Anatómia Diabla“ a „Moje poľské roky“). Jeho tvorba vzbudila kultový záujem, a mnohí tvorcovia ho považujú za inšpiráciu spomedzi dnešných režisérov ako Terry Gilliam. Prežila ho manželka, Liga Branice, ktorá si zahrala v mnohých svojich filmov. K jeho obľúbeným herečkám a múzam patrila Talianka Marina Pierro.
Súvisiace novinky
12. Seminář archivniho filmu: Marco Ferreri
12. ročník tradiční akce proběhne v Uh. Hradišti 7. - 9. května a přiblíží u nás až na výjimky vesměs neznámou tvorbu slavného italského režiséra Marca Ferreriho, který v mnoha ohledech bořil… (viac)
Režisér
Filmy | |
---|---|
1987 |
Cérémonie d'amour |
Emmanuelle V |
|
1983 |
Umění milovat |
1981 |
Podivný prípad doktora Jekylla a slečny Osbournovej |
1980 |
Lulu |
1979 |
Collections privées |
Hrdinky zla |
|
1978 |
Interno di un convento |
1976 |
Na pokraji spoločnosti |
1975 |
Beštia |
Brief von Paris |
|
Príbeh hriechu |
|
1974 |
Nemravné príbehy |
1971 |
Blanche |
1968 |
Goto, ostrov lásky |
1967 |
Divadlo pána a pani Kabalovcov |
1963 |
Babiččina encyklopedie |
Seriály | |
---|---|
1986 |
Ružové romániky |
Dokumentárne | |
---|---|
1977 |
L'Amour monstre de tous les temps |
1975 |
Escargot de Vénus |
1973 |
Súkromná zbierka |
Krátkometrážny | |
---|---|
1984 |
Scherzo infernal |
1979 |
L'Armoire |
1969 |
Fonograf |
1967 |
Diptyque |
Gavotte |
|
1966 |
Rosalie |
1965 |
Le Dictionnaire de Joachim |
1964 |
Anjelské hry |
1963 |
Holy Smoke |
Renesancia |
|
1962 |
Le Concert de M. et Mme. Kabal |
1959 |
Les Astronautes |
1958 |
Dom |
Szkoła |
|
1957 |
Był sobie raz... |
Nagrodzone uczucia |
|
Sztandar mlodych |
|
1955 |
Jesien |
1954 |
Atelier de Fernand Léger |
Photographies vivantes |
|
1946 |
Mois d'aoűt |
Scenárista
Filmy | |
---|---|
1987 |
Emmanuelle V |
1981 |
Podivný prípad doktora Jekylla a slečny Osbournovej |
1978 |
Interno di un convento |
1975 |
Príbeh hriechu |
1971 |
Blanche |
1968 |
Goto, ostrov lásky |
1967 |
Divadlo pána a pani Kabalovcov |
Krátkometrážny | |
---|---|
1984 |
Scherzo infernal |
1969 |
Fonograf |
1966 |
Rosalie |
1963 |
Renesancia |
1958 |
Dom |
Szkoła |
Kameraman
Filmy | |
---|---|
1983 |
Umění milovat |
Dokumentárne | |
---|---|
1973 |
Súkromná zbierka |
Krátkometrážny | |
---|---|
1984 |
Scherzo infernal |
1958 |
Szkoła |
Strihač
Scénograf
Filmy | |
---|---|
1981 |
Podivný prípad doktora Jekylla a slečny Osbournovej |
1971 |
Blanche |
Herec
Filmy | |
---|---|
1975 |
Príbeh hriechu |
Dokumentárne | |
---|---|
2018 |
Love Express. Zmiznutie Waleriana Borowczyka - a.z. |
Súvisiace novinky
12. Seminář archivniho filmu: Marco Ferreri
12. ročník tradiční akce proběhne v Uh. Hradišti 7. - 9. května a přiblíží u nás až na výjimky vesměs neznámou tvorbu slavného italského režiséra Marca Ferreriho, který v mnoha ohledech bořil… (viac)