Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Posledný deň prvého roku mladej slovenskej republiky sa chýli ku koncu. Všetci oslavujú. Kráľ podsvetia Efendi, aj Prezident. Iba Predseda nemá čo oslavovať. Prezident, ktorému on sám vyšliapal chodník k funkcii, odmietne vymenovať jeho šikovného Chalaniska za ministra. Prezident sa stane nepohodlným. Ako ho prinútiť počúvať, čo chce Predseda? Prezidentovho syna o niekoľko mesiacov neskôr za bieleho dňa organizovaná skupina zmláti a zavlečie do zahraničia. Mladý agent Tajnej služby Oskar, gniavený svedomím, sa prizná vyšetrovateľovi, že sa zavlečenia zúčastnil na príkaz svojich nadriadených. A mafia si počas únosu podala ruky s Tajnými, ktorým šéfuje Predsedov Chalanisko. Oskar sa v strachu o svoj život s pomocou kamaráta Roba ukryje a zdanlivo sa po ňom zľahne zem. Robovo auto o niekoľko mesiacov vybuchne a chlapec, jediný kontakt na Oskara, v ňom zhorí zaživa. Marta sa snaží domôcť spravodlivosti pre seba, pre mŕtveho, pre jeho mamu, pre svojho zavraždeného brata a pre nás všetkých, ktorí sme mlčanlivými svedkami udalostí, na ktoré nikdy nesmieme zabudnúť... (Continental film)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (263)

Malarkey 

všetky recenzie používateľa

Dost drsný, nekompromisní a brutální. Na Slováky ale zatraceně dobrý. My tu máme gangstery typu Káčko nebo Mrázek, ke kterým si snad ještě máte chuť vytvořit vztah a oni Vám předvedou ty nejodpornější zrůdy ze světa strachu a hnusu. Gratuluji. Konečně slovenská kinematografie začíná být zajímavější a zajímavější. ()

jojinecko 

všetky recenzie používateľa

Film, ktorý nesporne má svoje muchy a objektívne (haha to je čo, že objektívne?!) je to na ***. Ale rád prihodím za odvahu a to, že ten kto pozná slovenské reálie musí tento film ohodnotiť ako zaujímavý morálny príspevok k časom minulým a ako memento jedného (ch)uja, ktorý si spokojne užíva dôchodok vo svojej luxusnej vile a jeho kumpáni užívajú slobodu.. ()

Reklama

JohnnyD 

všetky recenzie používateľa

Ideology vs aesthetics. Úspech filmu ma teší. Je to ďalší zo slovenských filmov, ktoré v posledných rokov nalákali desiatky až stovky tisíc ľudí do kín. Dokonca na rozdiel od nich dokázal znovu otvoriť jednu veľkú tému, plniť strany denníkov, primäl ľudí diskutovať o dobe, ktoré len zdanlivo skončila a v neposlednom rade mladých dovzdelal o udalostiach, na ktoré si nemajú ako pamätať. Po stránke ideológie, či povedzme meta-roviny presahujúcej samotný film, je film Únos čisté víťazstvo. Problémom je estetika. Je fajn vidieť, že slovenskí tvorcovia vedia na svetovej úrovni nasvietiť scénu a používať kameru. Slovenská kinematografia bude kvalitná, len ak bude dostatok dobrých remeselníkov a zdá sa, že sa k tomu blížime. Únosu ale chýbajú tri veci: poriadny scenár, réžia a herci. Čengel-Solčanská vôbec nevie koncipovať scény. Vo filme vlastne žiadna ani nie je. Film je vyskladaný z krátkych "scénok" o dĺžke minúta až tri minúty, kde postavy povedia pár expozičných dialógov a nastane prestrih na ďalší podobný zlepenec záberov. Tento štýl funguje iba v jednej pasáži (výbuch auta) a i to do veľkej miery vďaka hudbe (ktorú je vo filme počuť zriedkavo). Dialógy sú preto strašne umelé, postavy sa nerozprávajú prirodzene, lebo nemajú na to priestor, keďže za minútu nastáva strih a je nutné povedať ďalšiu informáciu. Preto sa ani veľmi nečudujem mdlým výkonom hercov a ich strojenej artikulácii. Každopádne ešte bude trvať dlho, kým sa naši herci zbavia divadelného a televízneho afektu. Slabá atmosféra 90tych rokov je v porovnaním s týmto už len nepodstatnou závadou. Slovenský film má pred sebou svetlú budúcnosť, ale Čengel-Solčanská ju (asi) písať nebude. PS: Je inak paradoxné, že režisérka začínala študentským filmom Šimijé, ktorý mal úplne skvelé dialógy i herecké výkony. ()

Johnny.ARN 

všetky recenzie používateľa

Celý film stojí a padá na réžií. Žiaľ. Námet skvelý, herci sa so svojimi predlohami nezhodovali, ale sral to pes. Lokality a financie také slovenské. Réžia je ale kameň úrazu, kedy sa nedokáže vybudovať tempo, niektoré scény sú ako vystrihnuté z príručky "ako natočiť dokument", celé je to pozliepané vedľajšími postavami, ktoré prídu, niečo spravia a väčšinou zomrú. Pri porovnávačke s videofilným Kandidátom bude Únos ťahať za kratší koniec, a to som do neho dával nádej, že by to mohol byť plnohodnotný nástupca a ešte aj s dobrým dejom. MČ-S niekde spravila chybu, rozhodne ale film stojí za pozretie, zamyslenie. Najočakávanejší slovenský film tohoto roka v určitých intenciách toto očakávanie naplnil. 3 z 5 (Kino Dukla Svidník) ()

Jara.Cimrman.jr 

všetky recenzie používateľa

"Ja som si myslel, že Tajná služba občanov chránia. Nie že im púšťa elektriku do gulí." Tak to sis myslel špatně. Propojení politiků s tajnými službami a organizovaným zločinem je totiž tak těsné, že lidská práva budeme řešit raději v Tibetu. A jak koukám na Slovensku je to podobné jako u nás. Kdo se zkrátka zaplete, tak tomu může upadnout hlava nebo vybouchnout auto. Já se tedy přiznám k tomu, že kdybych nebyl rámcově obeznámen s případem, tak se asi moc nechytám, ale takhle to bylo jasné, zkratkovité a nijak zvlášť zajímavé. Přesto mě hodně pobavil únos novinářky a následný projev mafiána Efendiho zakončený suchým sdělením: "No vidíš, máš svoju pravdu. Ešte si aj dobre zajebeš." ()

Galéria (19)

Zaujímavosti (19)

  • Od napísania scenára až kým sa film dostal do kín prešlo sedem rokov. (Raccoon.city)
  • Hoci sa dej filmu sa odohráva v rozpätí rokoch 1993 - 1995, je možné si na stole všimnúť iMac "Akvárium" monitor vyrábaný od roku 1998. (FocusForcePi)
  • Róbert Remiáš (David Hartl) podľa oficiálnych informácii havaroval v Bratislave na križovatke Karloveskej a Botanickej ulici po zlyhaní súčiastky plynového prívodu. Na kraji ulice je možné nájsť kríž ako spomienku na túto udalosť s ironickým popisom "tu sa stal skutok, ktorý sa (ne)stal", odkazujúcim na Mečiarove vyjadrenie sa verejnosti. Úder kyticou počas príhovoru, aký Vladimírovi Mečiarovi adresovala matka Róberta Remiáša (Ingrid Timková), sa stal i v skutočnosti. (Jumar)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bolo zmenené